Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1559
Har nettopp sett 50s "Get rich o' die tryin'". (Forresten en veldig underholdende film)

Det er et par ting som jeg har bitt meg merke i både i "dagliglivet" og sist i denne filmen.

1.
I filmen snakker hovedpersonen selv, Jason Curtis 50cent, alias Marcus, om "five-o". Jeg er nesten 100% sikker på at det er politiet han refererer til når han sier dette. Noen som vet HVORFOR politiet har fått kallenavnet "five-o"?

2.
Har merket dette svært ofte tidligere; Hvorfor er det "in" i gangster-miljøer å snakke grammatisk feil? Det hyppigste som blir brukt er "you was" (og andre former, f.x he were, they was) Dette er jo helt feil, og jeg lurer derfor på om noen vet HVORFOR det er slik.

Mvh
Letigr3
1. Det kommer fra en gammel politiserie som het Hawaii Five-0. Sikkert en del av rapperne som vokste opp med det elns.

2. You was anntar jeg er You/Yo ass Case closed!
Sist endret av Sinister; 28. november 2006 kl. 00:23.
Hvorfor er det "in" i fjortissmiljøer å skrive gramatisk ukorrekt?

Domino effekten i guess...
Kanskje fordi i begge miljøene suger de i grammatikk? De er ikke akkurat beryktet for å være de skarpeste knivene i skuffen.
Jeg så en film noen år tilbake. Husker ikke navnet, men en av de verste bøllene skulle hevne seg på en rival. Som trussel tagget han You is dead på bilen hans. Jeg tror det var en slags psykologisk krigføring som sa noe i den retning: Jeg er klin gæern, et dyr som ikke kan enkel barnekunnskap, det eneste jeg alarer å fokusere på er å drepe og nå står DU høyest på min liste.
Ja, "you is" er svært mye brukt dette også. Mao stemmer ikke teorien til Sinister hehe.
folk synes vel det er tøft da.. selv synes jeg det er latterlig..
er vel det samme i norge også.. da tenker jeg spesielt på kj-ord..
"Vi kan, men vi vil bare ikke" Ordene til Method Man i et intervju.
Ask / Akse/axe<- utrolig plagsomt.
Hadde jeg opprettet en tråd hver gang jeg kom over noen som hørtes mongo ut så hadde det vært mange flere tråder om 50 cent