Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1296
la oss si at jeg har en bærbar datamaskin som jeg har funnet compac nx6325, blir jeg oppdaget om jeg bruker den? selv om jeg har formatert og instalert windows på nytt? dette er en skolemaskin som vidregående elever får gjennom en avtale ffra hp.
De nye HP'ene har keylogger som sender beskjed til HP sin sentral server om hvor en hver maskin befinner jeg til enhver tid.

... ehh... eller ikke. Sjansen for å bli tatt med en slik en er vel rimelig liten.
Ofte har eierne av slike utlånsmaskiner et register med serienumrene på maskinene. Lurt å rive av klistremerket med serienummeret på maskinen
ok, takk skal dere ha
Cule: Epost lagres vel ikke på dataen så vidt jeg veit! Tror vel ingen som poster noe her inne er ute etter moral preken.

Om pcn er en vanlig skolepc må du sørge for å rive av serinumere som ofte er klistret på, Se undermaskinen.

Og nei pcn vil ikke bli spora, aldri vært borti noe sånt.
Musikkprodusent
raydeN's Avatar
50 5
kan sikkert være litt kjedelig hvis den er tyverimerket.... men tror sjansen er svært liten for og bli tatt
Går det ikke an å finne serienummeret inne på maskinen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fulloggal
Går det ikke an å finne serienummeret inne på maskinen?
Vis hele sitatet...
Jo. Men kva vil du med det?
ipconfig gir deg gjerne mac-adressa...
fantastisk
Finn noen av de festlige programmene som endrer alle maskinvareadresser. I tilfelle di skulle stå registrert noe sted. Å casemodde pcen til det ugjenkjennelige hadde sikkert ikke vært tåpelig det haller.
for å være sikker på at du har fått alt 'bevismateriale' som viser at den ikke er din, formaterer du pc'en, eller bytter harddisk.