Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 858
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen som har en bra oppskrift på omtrent 5 gram med grønt som skal gjøres om til dråper med grønn drage?

Og til dere som er erfarne, kan man bruke 60% sprit, eller er det for lite?
morkakespisende
Hva er grønn drage?
Sitat av supranaut Vis innlegg
Hva er grønn drage?
Vis hele sitatet...
Siden sprit og cannabis er involvert er det ikke uvanlig å tro at det er en cannabistinktur av et slag.
morkakespisende
Faen ass jeg skjønner hvordan du er så smart med den rubber johnny hjernen assa
Jeg håpet altså at mannen ville utdype
Sist endret av supranaut; 26. juni 2023 kl. 12:42.
Orale dråper eller skal det drikkes? Uansett så er det bare å decarbe grønnsakene før du blander det med alkoholen.

Putt det i fryseren noen dager og rist godt en gang i blant før du siler ut gromset. Blandingsforhold og eventuelt informasjon om decarboxylation finner du masse info både her og på google.

Dette er den enkle, trygge og raske metoden. Sier ikke at det er den beste måten å gjøre det på, men det virker bra og man trenger minimalt med utstyr.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noen som har en bra oppskrift på omtrent 5 gram med grønt som skal gjøres om til dråper med grønn drage?

Og til dere som er erfarne, kan man bruke 60% sprit, eller er det for lite?
Vis hele sitatet...
Sitat av supranaut Vis innlegg
Faen ass jeg skjønner hvordan du er så smart med den rubber johnny hjernen assa
Jeg håpet altså at mannen ville utdype
Vis hele sitatet...
Det er helt plain cannabistinktur. Første treff på Google.

her er en oppskrift, men det er ikke akkurat noe rocketscience. Du kverner opp weed, dekarbolyserer og lar det ligge i alkohol (fra 25% til 60%, trenger ikke mer). Sterkere alkohol får ut godsakene raskere og krever kortere tid.
Du kan ha det i et vannbad for å korte ned tiden, noen oppskrifter sier du skal la cannabisen ligge i alkoholen i en måned, men med vannbad og en varme på ca 76 grader celsius i 20 minutter får du gode resultater

Filtrer alt plantemateriale ut med kaffefilter e.l. så kan du la det stå ut og fordampe for å konsentrere tinkturen enda mer. Ta en prøvesmak for å sjekke potensen og legg det på et lufttett beholder når du er fornøyd.

Husk tinkturer skal ikke svelges, du skal la det ligge under tunga og absorberes der.
Sist endret av Expialidocious; 26. juni 2023 kl. 12:57.
morkakespisende
Takk for utfyllende svar, det var noe sånt jeg så etter
Oppskriften til @Expialidocious er nok den mest naturlige metoden å følge, men du kan kanskje korte ned tiden enda mer ved å ekstrahere det med aceton først.

Det er nok en fordel å ha den så konsentrert som mulig for å unngå at du må sitte å holde flere milliliter sterk alkohol i nebbet.
Aceton er også mye lettere å jobbe med siden det fordamper så fort, og det er enormt effektivt for å få ut cannabinoider.

Fremgangsmåte:

•Tøm aceton over den smuldrede cannabisen og la det stå en liten stund.
• Hel så væsken gjennom ett ubleket kaffefilter og over i en ildfast form/gryte.
• Legg så denne i ett varmt vannbad.
(Det kan lønne seg å tømme det over i noe smått mot slutten slik at oljen ikke blir spredd over store areal)
•Når alt acetonen er evaporert bort er det bare å tilsette alkohol til du er fornøyd med konsistensen. Dette kan også gjøres i ett vannbad slik at oljen er lettest mulig å jobbe med.

Husk å decarbe godsakene ellers blir det som å bruke en CBD tinktur. Lite kos med andre ord.