Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 438
Hei.

Etter en stund uten noe 'rus' har jeg prøvd meg litt på naturpreparater.

Har prøvd meg litt frem med Amanita.regalis|muskaria og Flein i høst. Har lyst til å prøve Morning Glory frø også.

Har tatt ganske små doser. maks 6.25g tørr amanita te. Tørket over 75c og kokt i 20 min til te, og et par ganger med 0.5g Flein.

Har fått tak i 400 morning glory frø, som er uten brekningsmidler og mugg dreper. Har også funnet oppskrift på en LSA tinktur.

https://psychonautwiki.org/wiki/LSA_extract_tincture

Har prøvd å lage denne med frøene, 60% naturell sprit og naphta som er 'Tynner nr 3' fra jula.

Har noen spørsmål..

Første er hva naphtaen egentlig er til? Man bruker ikke vesken som blir gjenn. så regner med at denne bare bryter ned frøene så alkoholen kommer bedre til. Og at denne tinkturen blir et alkohol ekstrakt?

Naphta (tynner nr 3 fra jula) har et datablad som sier 90% naphta. Da de 10 siste % ikke er oppgitt på databladet, er de da bare en inaktiv (utvanning)? Se datablad https://www.jula.no/globalassets/cat.../659008_no.pdf

Jeg brukte 64ml (60% alkohol). Etter at den hadde stått med risting i til sammen 72t så filtrerte jeg den ut. Etter å presse ut filteret satt jeg igjenn med 43ml. Jeg regner da med at det flytende jeg ikke fikk ut av frøene er like potent som det jeg endte opp med, og at jeg har hatt 21ml svinn? Da tilsvarer de 43ml ca 269 frø?

Hvis jeg hadde brukt ekstra ny sprit til å skylle ut kaffe filteret flere ganger. Kunne jeg da sakt at jeg fikk med mer og kunne regnet tinkturen som 400 frø?

Nå har jeg en beholder med denne tinkturen og den lukter sprit med litt plante nøyanser, men også litt såpe lukt. Kan lukte godt på den uten at det svir i nesa, så tror jeg har fått fjernet så å si alle spor av naphtaen?

Hvordan høres dette ut? Relativt trygt? Man kan alltid ta mer, men ikke mindre, så litt forsiktighet?

Hadde vært fint å høre fra noen som har gjort liknende før, eller kan mer om det.