Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1062
Hei! Jeg har tenkt litt og har lyst til å begynne på folkehøgskole til høsten. Spørsmålet er hvilken.. Har sett mest på reiselinjene og noen multisport-linjer. Er ikke veldig interessert i linjer som ikke inneholder noe form for reising, og heller ikke idrett på toppnivå. Men har ingenting imot litt friluftsliv og ballspill. Vil helst ikke gå på kristen folkehøgskole heller.
Noen som har noen tips til hvilken jeg burde velge? Noen som har gått på en skole de elsker eller andre erfaringer? Alle tips mottas med stor takk
Sitat av Anonym112598 Vis innlegg
Men har ingenting imot litt friluftsliv og ballspill. Vil helst ikke gå på kristen folkehøgskole heller.
Vis hele sitatet...
Når det kommer til dette her, så tror jeg ikke du burde være for bekymret. Jeg er selv på ingen måte religiøs, og gikk på en kristen folkehøyskole. Det var minimalt med religiøse innspill, og annet enn at vi sang en delvis religiøs sang til maten merket jeg det aldri. Tror du begrenser deg mer enn du trenger om du velger vekk alle religiøse FHS
Sist endret av meitemark; 22. november 2023 kl. 01:50.
Fredtun i Stavern har mange (!) linjer med forskjellige fag, blitt sikkert 10 nye linjer siden jeg gikk der (snart 10 år siden). Fin skole, bra internat og folk fra hele landet!
Selv om det er en kristen fhs så trenger det ikke være negativt. Jeg var på en kristen fhs og det var kanskje norges minst kristelige kristne folkehøgskole. Eneste vi gjorde som var "kristent" var å synge en 10 sek sang før middag, og tilbud om kirke i juletider. Ellers så ville jeg ikke gått på en for stor folkehøgskole, gjerne sånn 50-100 elever.
Skal du gå på en folkehøgskole så ville jeg valgt en kristen en
Du kan ikke drikke (på skolen), men du går ikke fhs for å drikke deg dritas hver dag heller.

Selv gikk jeg på Rødde som var en noe kristelig skole.. Enkelte lærer er veldig kristne, mens andre ikke bryr seg..
Vi hadde noen få timer hvor vi satt å hørte på pisspreik (kan sove derimot) og noen sangtimer (kor) - Ellers svært lite kristent stuff.

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut Rødde