Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1008
Hei!

Jeg er i selvisolasjon og holder meg hjemme fra jobb og butikk, men ønsker likevel å hjelpe til.

Noen ideer på hvordan jeg kan hjelpe mine naboer? Jeg kan gå ut, men ønsker ikke menneskekontakt.
Telefon-venn via røde kors eller den lokale frivillig-sentralen, kanskje?
Du hjelper kanskje mest med å holde deg der du er akkurat nå. Fortsett sånn.
Spør i lokale fb grupper om det er noen som trenger hjelp til å handle, lufte hund osv? Kjekt å kunne spare eldre og utsatte for en tur til butikken.

Ellers er jeg usikker på hvor mange som faktisk trenger hjelp. Hverdagen ser ut til å gå som normalt for folk flest, sett bort fra jobb.
Jeg meldte meg akkurat inn i karantenehjelp.no

Siden har bare vært oppe noen dager så det er lite aktivitet der enda, men vi får spre ordet til de som trenger hjelp, og de som vil/kan hjelpe.
Trådstarter
Sitat av UkjentPerson Vis innlegg
Spør i lokale fb grupper om det er noen som trenger hjelp til å handle, lufte hund osv? Kjekt å kunne spare eldre og utsatte for en tur til butikken.

Ellers er jeg usikker på hvor mange som faktisk trenger hjelp. Hverdagen ser ut til å gå som normalt for folk flest, sett bort fra jobb.
Vis hele sitatet...
Har utlyst det i lokal fbgruppe, kontaktet en frivillig organisasjon og sendt melding til naboer.

Har en uke til jeg starter på jobb, og bor på østlandet... så om noen her trenger hjelp med noe utenom å snakke på telefonen, så kan du sende meg en melding her.

Har IT-kunnskaper, men gjør helst noe fysisk.