Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6238
Med tanke på viruset som herjer over land å strand så avlyser jeg Danmarks turen som var planlagt imorgen.

Reiseforsikring har jeg, men får vell ikke benytte denne dersom jeg selv ikke er syk?

Jobber pdd i helse- og omsorgssektoren med barn. Kan jeg få legen til å lage et skriv at jeg frarådes å reise, som kan benyttes til reiseforsikring?

Eventuelt andre tips taes imot med stor glede
Har du snakket med forsikringsselskapet i det hele tatt?

Dette vil vel gå under ekstraordinære omstendigheter, så vil tro det finnes en måte de kan hjelpe deg på.
Sist endret av mr.roundtree; 12. mars 2020 kl. 22:34.
jeg anbefaler deg å se på pengene som tapte.. Hvis alle skal kreve tilbake penger fra konserter, idrettsarrangementer, turer osv så vil det meste gå konkurs.. et par hundre kroner for deg, men "livstruende" for bedriften som står med avbestillingene
Sitat av plexern Vis innlegg
jeg anbefaler deg å se på pengene som tapte.. Hvis alle skal kreve tilbake penger fra konserter, idrettsarrangementer, turer osv så vil det meste gå konkurs.. et par hundre kroner for deg, men "livstruende" for bedriften som står med avbestillingene
Vis hele sitatet...
Bedre att en bedrift taper pengene, enn en privatperson som gjerne ikke har noe særlig å rutte med i utgangspunktet.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Bedre att en bedrift taper pengene, enn en privatperson som gjerne ikke har noe særlig å rutte med i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...

bedre at en bedrift går konkurs for at alle skal ha tilbake pengene sine enn at en privatperson taper 3-400?
Dette har du ingen innsikt i Plexern, men uansett hva summen er synes jeg forsikringsselskapet burde klare å ordne opp. Når man betaler forsikring for "ekstraordinære omstendigheter", burde den også være mulig å benytte seg av under ekstraordinære omstendigheter. Forsikringsselskapene burde uansett ta

ha tatt* forhåndsregler i tilfellet noe slikt om et virusutbrudd skulle skje.
Sist endret av Chillipølse; 13. mars 2020 kl. 11:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Dette har du ingen innsikt i Plexern, men uansett hva summen er synes jeg forsikringsselskapet burde klare å ordne opp. Når man betaler forsikring for "ekstraordinære omstendigheter", burde den også være mulig å benytte seg av under ekstraordinære omstendigheter. Forsikringsselskapene burde uansett ta

ha tatt* forhåndsregler i tilfellet noe slikt om et virusutbrudd skulle skje.
Vis hele sitatet...
Chili, jeg har innsikt fra raw air, hopprennet i vikersund som skulle gått i helgen.
Her var det forhåndssolgte billetter for 4 millioner kroner, hvis arrangøren må betale tilbake disse 4 millionene, pluss alle inntekter de mister fra bakken pga avlyst arrangement, så er det 100% sikkert at arrangøren går konkurs og man kan glemme flere hopprenn.
Her var det jo snakk om forsikringsselskapet og ikke arrangøren. Dog synes jeg at selv arangøren burde kalkulere inn at de kan måtte komme til å refundere biletter pga. avlysning.
Dro til Danmark idag jeg
Husk er du ute av landet så skal man i karantene i 14dager.

Drovee av og gjør klart til svigers nå. De har vært utenlands og må nå sitte hjemme i to uker
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Her var det jo snakk om forsikringsselskapet og ikke arrangøren. Dog synes jeg at selv arangøren burde kalkulere inn at de kan måtte komme til å refundere biletter pga. avlysning.
Vis hele sitatet...

Bedre at forsikringsselskapet går konkurs altså?
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Husk er du ute av landet så skal man i karantene i 14dager.
Vis hele sitatet...
Du får karantene bare hvis du har vært utenfor Norden.
https://helsenorge.no/koronavirus/ka...e-og-isolasjon
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Bedre at forsikringsselskapet går konkurs altså?
Vis hele sitatet...
Hvis selskapet går konkurs så har jo selskapet planlagt fremtiden sin dårlig. Om det virkelig er et problem, får de i så fall slutte å skrive "ekstraordinære omstendigheter" som noe forsikringen de selger dekker.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Hvis selskapet går konkurs så har jo selskapet planlagt fremtiden sin dårlig. Om det virkelig er et problem, får de i så fall slutte å skrive "ekstraordinære omstendigheter" som noe forsikringen de selger dekker.
Vis hele sitatet...
Det er strengt tatt ekstra ekstraordinære omstende. Det er ikkje reiser til Thailand som er kanselert det neste halvåret. Det er alle reiser det neste halvåret.

No har i praksis forsikringsselskap forsikringer, men det kan føre til at prisnivået endrer seg, om mange nok bruker reiseforsikring.

Samtidig er det rimeleg åpenbart at reiseforsikring bør dekke slike krav.