Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 8054
Jeg kan ikke komme på noen brettspill som får mer oppmerksomhet enn sjakk.

Det later til at folk anser det som det perfekte strategispill. Man skulle tro at det å være best i sjakk (Magnus Carlsen) gir mer respekt enn noe annet brettspill.

Hvorfor er det sånn?

Hvor lenge kommer mennesker til å bruke nettopp sjakk som gullstandarden. Vil det brukes i tusenvis av år, om menneskeheten varer så lenge, som et nydelig strategispill hvor to personer har en stategisk og intellektuell dyst/duell?

Finnes det et brettspill som er ansett som enda vanskeligere/respektabet å være god i?
Har noen andre deler av verden noen andre høyt respekterte brettspill som behandles av media på lik linje som sjakk i Vesten?
Tror kinsererne har noen interessante brettspill, har hvertfall inntrykk av det

Er skev på grønt nå og fikk bare denne merkelige tanken, hehe..

Lurer på om Carlsen noen gang har testa å fyre. Men la oss ikke diskutere det!!

Fred ut
Sist endret av krystallkongen; 29. desember 2019 kl. 19:15.
Spillet go har mye til felles med sjakk. Begge spillene er eldgamle to spiller spill som er populære over hele verden. De bruker til og med samme ratingsystem.

Når det kommer til spørsmålet om Magnus "fyrer" tviler jeg på det ettersom han kuttet ut alkohol for å være så konkurransedyktig som mulig.
Monopol må da være mye vanskeligere å mestre..
Sitat av plexern Vis innlegg
Monopol må da være mye vanskeligere å mestre..
Vis hele sitatet...
med vaskeekte penger da?
Sitat av plexern Vis innlegg
Monopol må da være mye vanskeligere å mestre..
Vis hele sitatet...
Da hadde det garantert blitt mange monopol.wiki.fandom og youtubevideoer av reviews for å bli best. Er så lett å bli avhengig av å gamble, og hvis monopol med ekte penger blir så stort og mediedekket som sjakk hadde det blitt som Poker
Sist endret av krystallkongen; 29. desember 2019 kl. 19:40.
Er brettspill som er mye mer komplexe og vanskeligere enn sjakk. Men det som gjør sjakk anerkjent og populært er at det er lett å lære men vanskelig å mestre. Sjakk er også veldig balansert, bortsett fra at hvit har en potensiell fordel ved å starte, er begge spillerne balansert og det er ikke noe rng (sjanse) i spillet. Men syns personlig at sjakk er kjedelig å spille., selv om jeg liker brettspill.

Monopol er et veldig lett spill å mestre. Enkle strategier fungerer hver gang. Og forøvrig er monopol et av de dårligste brettspillene jeg vet om
Sist endret av iiconanii; 29. desember 2019 kl. 22:33.