Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 670
Hei

Kjøpte meg nylig en laCie rugged 4tb HDD. Begynte med en gang å formatere som FAT32, fordi jeg ikke visste bedre. Da endte jeg plutselig opp med 1,63tb på disken. Leste litt rundt, og formaterte til slutt om til exFAT.

Greia er at jeg fortsatt kun har 1,63tb tilgjengelig, mens 2,047tb står som utildelt. Ønsker å ha alt samlet på en partisjon om jeg fortstår dette riktig, er ganske grønn på dette. Legger ved et bilde for å kanskje oppklare litt: https://imgur.com/a/skQE5sl

Burde jeg slette volumet og installere på nytt? Eller har dere andre løsninger?

Vet jeg er brød som formaterer som FAT32, men skal brukes til Mac og PC, og da var det det eneste jeg visste.
Høyreklikk og "slett volum" på alle partisjonene inntil du får hele disken i ett.
Fat32 støtter egentlig ikke større disker enn 32GB. Man kan allikevell formatere større disker med tredjeparts programvare, men man kan risikere å få problemer. Fat32 støtter heller ikke filer på mere enn 4GB.