Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1655
gutt 16 år.
merk dette er freestyle fra en random beat jeg ikke hørte ferdig engang før jeg satte igang freestylinga.

https://www.youtube.com/watch?v=D_C6r79ko0w

ekte vil det forbli

kvalitet er det ikke, men ville ikke bare forkaste det heller.
Sist endret av sjangsespill; 27. juli 2018 kl. 06:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Beaten var det eneste som var hiphop her hehe litt av en stuke freestyle men må si jeg gliste godt da!

For litt konstruktiv kritikk på kvalitet og nivå er vokal lyden dårlig, og for dårlig flere steder, spesielt på starten var det flere ord jeg ikke catcha pga dårlig lyd og stukete overvalsende tonefall.
Samtidig gjorde det valsende stuketonefallet låta ganske lættis, men bra nei beklager Tipper du var sykt fjern når du bestemte deg for å legge ut denne hehe.

Men bare bra å være kreativ og leke seg så bare fortsett med det. Om det er rap du prøver å sikte deg inn på må du jobbe en del med oppbygging av bars og flow, dette her blei mer som en visesang om du skjønner og hvis jeg kan legge til betegnelsen fjollete stuk også så gjør jeg det men var av den grunn jeg gliste godt av låta og litt sånn "hva faen er det han stuker med? Lættis"
Sist endret av celticwiz; 27. juli 2018 kl. 07:44.
Sitat av celticwiz Vis innlegg
Beaten var det eneste som var hiphop her hehe litt av en stuke freestyle men må si jeg gliste godt da!

For litt konstruktiv kritikk på kvalitet og nivå er vokal lyden dårlig, og for dårlig flere steder, spesielt på starten var det flere ord jeg ikke catcha pga dårlig lyd og stukete overvalsende tonefall.
Samtidig gjorde det valsende stuketonefallet låta ganske lættis, men bra nei beklager Tipper du var sykt fjern når du bestemte deg for å legge ut denne hehe.

Men bare bra å være kreativ og leke seg så bare fortsett med det. Om det er rap du prøver å sikte deg inn på må du jobbe en del med oppbygging av bars og flow, dette her blei mer som en visesang om du skjønner og hvis jeg kan legge til betegnelsen fjollete stuk også så gjør jeg det men var av den grunn jeg gliste godt av låta og litt sånn "hva faen er det han stuker med? Lættis"
Vis hele sitatet...

ahahhaahahh, ja når du sier det er det ganske lættis med den låta der, helt stuk. men mer er det ikke å gjøre i den situasjonen jeg er i nå da jeg bor på instutisjon langt til helvette fra der jeg egentlig bor. det værste er at jeg har vært nykter i ganske lang tid nå :P
har lagt den ut på facebook så får bare se reaksjonene hahaahah
Dette her er vel strengt tatt ikke rap, iallefall ikke før rundt 2 minutters merket og det var ikke akkurat bra, likte bedre da du sang. Men det er jo ikke sånn det verste jeg har hørt heller, kunne kanskje blitt en ganske chill visesang. For å kalle det rap må du ha noe som minner om flow, bars og rim, denne her har vel strengt tatt ingen av de.

Du har på en måte to valg, enten gjøre det til en ordentlig visesang, eller en ordentlig rap låt, og jeg er ikke helt sikker på om den har potensiale til å bli en rap låt. God beat da, det skal du ha.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Vet ikke hva som fikk meg til å høre hele, kanskje den minnet meg såpass om visse bekjente jeg har, at den rørte noe i meg?
Sist endret av Carmex; 27. juli 2018 kl. 16:38.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hahaha takk
Smilte og ganske godt, men enig i at "visesang" er bedre, og rapen ikke var den beste. Men resten av sagen var kul! Fikk lyst å høre mer du har laget
Dude. Skal du lage rap, må du duplisere ordene dine med rim og enderim. prøv og studer hvordan favoritt musikken din er laga. Analyser osv. ta fks denne låta her som er et jævla godt eksempel fra Pål og Anders. (onklp og pant) https://www.youtube.com/watch?v=lwSuVNkZheA hehe her har de med en haha en type kanskje "deg" Vis du tar musikken seriøst og faktisk klarer og lage noe som er hørbart. Altså, jeg hørte 20 sekunder og klarte rett og slett ikke høre på mer. Du ber om feedback kompis så da må du tåle det.
mine råd er rett og slett og finne talentet i deg. Finne stemmen du kan bruke, eksperimenter til du blir selvsikker nok til og like det du lager sjæl. Også om du søker på det. Er det helt sikkert flere youtube vid med gode råd og tips til hvordan du setter sammen en rap låt. telle bars osv.
du må forstå strukturen liksom. Altså dette lærer man ikke på en kveld kamerat. Selv om du har lasta opp noe helt for jævlig greier på youtube jeg ikke orket og høre med en 20 sekunder av. Skriver jeg dette fordi jeg ønsker deg lykke til og at du tør og spørre om feedback i det hele tatt. viser sjel syntes jeg. Nå ere dagen derpå. Og egentlig er det duden som ligger og sover i soffaen ved siden av meg som kan dette her. uansett lykke til med musikken.. Nøkkel ord : analyser, dupliser

1 2 3 4 - 2 2 3 4- 3 2 3 4- 3 2 3 4 alle skriver på sine måter. Men det du sier er viktig. dupliser det kanskje etterpå igjen. Vis du skjønner hva jeg mener da
Sist endret av rorleggern; 4. august 2018 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://soundcloud.com/thisaurlaa/xemii
eyy fortsett, det blir bare bedre. hold på i 8 måneder selv����