Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2870
Hei!

Har i alle de siste årene som smart telefonen har eksistert, aldri før vært så fornøyd med en mobil, som jeg har vært med Samsung Galaxy S2. Hadde den første i 2 år, så kjøpte jeg en ny "helt lik", eller altså Galaxy S2 plus. Å den har jeg hatt nå i 2,5 år. Men etter att den fikk en vannskade, så har den begynte å slite mer og mer.

Så nå trenger jeg ny mobil, og lurer da på hvor lurt det er å bestille mobiltelefon fra Ebay?

Har funnet noen interessante annonser, blandt annet Samsung Galaxy S2 - ulåst.. Og Iphone 4S. (liker ikke store mobiler 4-4,5 tommer max)


Så egentlig, hva er ulempen av og kjøpe mobil på nett fra utlandet?
Og eventuelt, hva er fordelen?

Håper noen vet!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ulempa med å kjøpe ein fem år gammal telefon er iaffal åpenbar: den er fem år gammal, med eldgammal android og mange sikkerhetshol, samt at nye apper ikkje vil fungere.

Sjå på Xperia z3 compact / z5 compact om du vil ha små telefoner. Dei er i det minste oppdaterte...
Først, takk for svar

Ja jeg er klar over att mobilen er meget gammel
Men jeg lurer fremdeles på hvordan det er å bestille mobil på nett fra utlandet? Tenker mobil generelt
Dette har jeg gjort et par ganger. Det fungerer helt utmerket, til noe galt skjer med mobilen. Det er alltid en sjanse for at den slutter å fungere som den skal, så det er snakk om flaks. Du må se på pris på ebay vs pris i Norge, og vurdere om du synes det er verdt å ta sjansen. Det er kanskje enda lurere å kjøpe en brukt mobil på finn der du får med kvittering, særlig hvis det er et par år igjen av reklamasjonstiden. 2/3 mobiler gikk fint for min del, siste gangen måtte jeg sende telefonen til USA for reparasjon for egen regning etc, det var ikke gøy. Det er spesielt lurt å handle i Norge ettersom du har fem års reklamasjonsrett.
Takk for svar

Prisene på finn.no er fra 1000-2000 kr, alle mobilene er brukt, men ingen skader...
Ebay ligg prisene på 800-1200 kr, ulåst, ubrukt osv..

Vanskelig og si, får vente litt av å se Sku bare ønske de fremdeles kunne produsere mindre telefoner i dag, i tilegg til de store Ikke mini utgaver, for de er nesten for små
Sitat av Katjakaja Vis innlegg
Takk for svar

Prisene på finn.no er fra 1000-2000 kr, alle mobilene er brukt, men ingen skader...
Ebay ligg prisene på 800-1200 kr, ulåst, ubrukt osv..

Vanskelig og si, får vente litt av å se Sku bare ønske de fremdeles kunne produsere mindre telefoner i dag, i tilegg til de store Ikke mini utgaver, for de er nesten for små
Vis hele sitatet...
Å kjøpe en fem år gammel mobil på ebay er mildt sagt en ræva ide. Hvis du er lite interessert å bruke mye penger, så kan du f. eks binde deg opp med netcom og få avslag på en z3 compact. Og hvordan kan du si at mini utgaver bli for små når snittet er mellom 4,3 til 4,6" på miniversjoner og du har lyst på en iPhone 4s som har 4".........


edit; du har null garanti og reklamasjonrett når du kjøper brukt mobil fra utlandet. kjøper du en brukt mobil på finn og får med kvittering har du 2 års garanti fra når den ble kjøpt i butikk og 5 års reklamasjonsrett. man må også tenke litt fremsiktig hvis man vil spare penger
Sist endret av JustAnotherNick; 12. november 2015 kl. 17:22.
Takk, det er på grunn av slikt som du nevner, som gjorde att jeg ville undersøke litt først, blandt annet her på forumet.

Grunnen til att jeg kan si att mini utgaver nesten blir for små, er fordi, att jeg helt ærlig kun har sett, holdt og testet "de gamle" mini utgavene, altså mini utgaven av de mobilene som var helt nye DA (ca 1-2 år siden). Disse var 3-4 tommer, tregere og svakere enn de originale tlf. Så ja, vet ærlig talt ikke hvor stor/små de nye mini utgavene er. Eller hvordan de er, dårlige eller gode.

Viss du tenker på sony? Ja, jeg har tenkt mye på den, bra tlf og fin str, bare for dyr å kjøpe akkurat nå, har nokk å svi av pengene på nå i november-desmber Men trenger en mobil midlertidig, å jeg vet att jeg alltid har vært fornøyd med mobilen som nevnt øverst. Å siden den kostet ganske lite, tenkte jeg å undersøke om det faktisk gikk å bestille mobil på nett fra utlandet i 2015, og att den i tilegg faktisk fungerer i Norge, hehe Risikoen er jeg fult klar over
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Dagens miniutgaver er ikke det som var mini tidligere. Det som er mini nå er det som før var vanlig størrelse.
Skal du kjøpe fra utlandet må du sjekke at den støtter de frekvensene som brukes i Norge.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Dagens miniutgaver er ikke det som var mini tidligere. Det som er mini nå er det som før var vanlig størrelse.
Skal du kjøpe fra utlandet må du sjekke at den støtter de frekvensene som brukes i Norge.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, nyttig info