Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 13781
I går ble jeg stoppet av sivilt politi. De sto utenfor en kiosk hvor de opserverte meg gå inn og ut. Jeg handlet lange rizla.

De fulgte etter meg i bil, jeg ble stoppet og bilen ransaket. De ville så se på telefonen min, noe jeg ikke sa ja til. Jeg måtte så vente på kassebil, sånn at de kunne ransake meg helt ned.

Jeg fikk så kjøre vidre uten telefon. Spørsmålet er om det er lovlig å ta beslag i min telefon pga rullepapir?
NEI. Det er svaret. Det er lov å ta i bruk maktmidler ved begrunnet mistanke, men en politiadvokat ville aldri akseptert kjøp av rullepapir som grunn til beslag av telefon.

Råd: Ring politiet (Sentrum politistasjon hvis du er i Oslo) og be om å få snakke med en politijurist. Legg frem saken din på en saklig måte og be om svar, fortell at du vil koble inn advokat hvis telefonen ikke umiddelbart tilbakeleveres. Dette skal du ikke akseptere.
hva faen er det som skjer med norsk politi? føler at de blir mer fuckd up vær dag.

-Flowa
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Lange rizla er ikke bare til bruk for å røyke hasj. At det er grunnlaget dems for å i det heletatt ransake deg er heeeeeeelt på jordet..

Ring advokat med en gang
Nå har det seg slik at vi kjenner ikkje til hele sannheten eller kan vite om det TS forteller er sant. Men gitt at det er sant så høres jo dette helt vilt ut, men det kan også godt tenkes at TS er en kjenning av politiet som gjentatte ganger har blitt tatt for narkotikakriminalitet. Og at politiet var på jakt etter TS den kvelden og ble tilfeldigvis tatt etter å ha kjøpt rizla.
pamparius's Avatar
Trådstarter
Nei, jeg er ikke kjenning av politiet! Bli "tatt" for rizla er jo i seg selv spesielt!
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Nå har det seg slik at vi kjenner ikkje til hele sannheten eller kan vite om det TS forteller er sant. Men gitt at det er sant så høres jo dette helt vilt ut, men det kan også godt tenkes at TS er en kjenning av politiet som gjentatte ganger har blitt tatt for narkotikakriminalitet. Og at politiet var på jakt etter TS den kvelden og ble tilfeldigvis tatt etter å ha kjøpt rizla.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. Svarene her er jo på hans konkrete spørsmål, og da er konklusjonen krystallklar. Han skal forøvrig ha blitt opplyst om alle sine rettigheter, inkludert på hvilken mistanke de tar telefonen, og detaljert redegjøre for hvordan han kan få den tilbake. Har de ikke gjort det heller er det i seg selv klare brudd på bestemmelsene og enda bedre grunn til å foreta seg noe.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Nå har det seg slik at vi kjenner ikkje til hele sannheten eller kan vite om det TS forteller er sant. Men gitt at det er sant så høres jo dette helt vilt ut, men det kan også godt tenkes at TS er en kjenning av politiet som gjentatte ganger har blitt tatt for narkotikakriminalitet. Og at politiet var på jakt etter TS den kvelden og ble tilfeldigvis tatt etter å ha kjøpt rizla.
Vis hele sitatet...
Det er likegyldig for oss om han prater sant, eller ikke.
Han stiller ett spørsmål som han ønsker svar på, noe jeg ga han
Det jeg også tenkte istarten. Kan ikke være pga OCB at han har blitt stoppet, isåfall så er det helt sykt og burde kontakte advokat på stedet mens man står med politiet.!
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Sitat av Mightyflower Vis innlegg
Hva er OCB?
Vis hele sitatet...
En type longpapez. altsa det han kaller Rizla
Gitt at dette er sant, så bør jo TS ordne seg advokat, undersøke hva han er misstenkt for og muligens ta turen innom en avis å fortelle historien hans. Hvis ikkje TS vil stå fram med navn i avisen, så kan han være anonym, men at en slik sak bør ut i offentligheten er ikkje noe tvil om, da dette er en meget spesiell sak.
Ble stoppa av snuten en sen lørdagskveld når jeg var ute å kjørte meg en tur. De ville ransake meg, de som var med meg og bilen, og grunnen de hadde for å stoppe oss var at "vi spilte mistenkelig musikk". Vi lo oss nesten ihjel mens de ransakte oss og vi fikk kjøre videre for de fant ingenting så alt kan visst brukes som grunn.

Det var "shook ones part 2" av everlast vi hørte på i bilen btw
Sist endret av random72742; 18. juni 2015 kl. 15:25.
Det jeg lurer på er jo om papirene du kjøpte var for å røyke tjall i? Hvis det er det, har jo strengt tatt politiet rett i sine antakelser...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det jeg lurer på er jo om papirene du kjøpte var for å røyke tjall i? Hvis det er det, har jo strengt tatt politiet rett i sine antakelser...
Vis hele sitatet...
Kan de da stoppe å ransake meg når jeg har vært på rimi å kjøpt meg et eple og begrunne det med at de trodde jeg skulle lage eplebong? Til og med om det var intensjonen min er det svæææært tynt
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det jeg lurer på er jo om papirene du kjøpte var for å røyke tjall i? Hvis det er det, har jo strengt tatt politiet rett i sine antakelser...
Vis hele sitatet...
Ha ha Hvis det HADDE vist seg, liksom? Resiprok konklusjon. Sånn fungerer (eller: skal ikke) ikke rettsvesenet. Heldig vis. Begrunnet mistanke er en skranke som er satt opp nettopp for at rakettforskerne av noen betjenter ikke skal gå skoene av seg fullstendig overfor dem de er satt til å yte service. Noe det er en del tegn på at de kan ha gjort akkurat i denne saken.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det jeg lurer på er jo om papirene du kjøpte var for å røyke tjall i? Hvis det er det, har jo strengt tatt politiet rett i sine antakelser...
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er basert på et ufattelig tynt grunnlag. Politiet har heller ingen rett i å ransake folk uten grunnlag. Det er nettopp dette som er problemet med denne saken. Politiet har tatt seg mer og mer friheter de siste årene, og dette er en skremmende utvikling. Viktig å slå hardt ned på.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Problemet er at det er basert på et ufattelig tynt grunnlag. Politiet har heller ingen rett i å ransake folk uten grunnlag. Det er nettopp dette som er problemet med denne saken. Politiet har tatt seg mer og mer friheter de siste årene, og dette er en skremmende utvikling. Viktig å slå hardt ned på.
Vis hele sitatet...
Jepp, "skjellig grunn til mistanke" betyr egentlig bare at de har lyst nå til dags. Politiet bør ordne opp i sine prioriteter.
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Jepp, "skjellig grunn til mistanke" betyr egentlig bare at de har lyst nå til dags. Politiet bør ordne opp i sine prioriteter.
Vis hele sitatet...
Dessverre er det slik utviklingen er idag. Skjellig grunn til mistanke er et juridisk begrep som beskriver den grad av mistanke som kreves før påtalemyndigheten og domstolen kan anvende tvangsmidler mot borgerne; ransakelse, og konfiskering av telefon i dette tilfellet.

Med skjellig grunn forstås at det må foreligge sannsynlighetsovervekt for at en person er skyldig i en nærmere angitt forbrytelse. Det kreves altså mer enn 50% sannsynlighet for at man har rett gjerningsmann. Tror nok politiet som stoppet TS her ikke er helt stødige i sannsynlighetsregning. Problemet her er jo at politiet kun skal ransake dersom det er skjellig grunnlag, men i dette tilfellet var det ikke grunnlag i det hele tatt.
Hvilke midler har man egentlig til tilgjengelig for å slå tilbake på et slikt juridisk overgrep? Vet selv at jeg kan fyre meg opp ganske kraftig på slik urettferdighet, spesielt hvis det er "samfunnets voktere" politiet som utøver den. Hva er alternativene?
pamparius's Avatar
Trådstarter
Var på stasjonen nå og fikk snakke med etterforsker. De ville ikke gi tilbake telefonen, de mente de hadde rett til å tappe info fordi: "Jeg var tatt med rizla, jeg var i et området hvor det var mye omsetning og fordi jeg ikke ville oppgi kode på tlf til politiet"

Juristen var i møte men var tydligvis enig i besluttningen..

Kan jo legge til at rullepapire faktisk IKKE var til meg, jeg hadde ikke noe annet på meg og har forsåvidt ikke noe spesielt å skjule.

Synes bare fremmgangsmåten og beslaget av min telefon var meget spesiell..
Sist endret av pamparius; 18. juni 2015 kl. 17:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det her er jo rett og slett sykt..
Håper du ikke gir deg uten at det blir rettsak!
Sist endret av EyesWideShut; 18. juni 2015 kl. 17:25.
Dette er hinsides. Du bør kontakte advokat og lage leven.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke ulovlig å kjøpe papir, uansett form eller farge, det er ikke ulovlig å oppholde seg i et visst område. Det her er ikke skjellig grunn til misstanke, kravet er ikke oppfyllt: De hadde ingen rett til å konfiskere telefonen din.

§ 171. Den som med skjellig grunn mistenkes for en eller flere handlinger som etter loven kan medføre høyere straff enn fengsel i 6 måneder, kan pågripes når:
1) det er grunn til å frykte for at han vil unndra seg forfølgingen eller fullbyrdingen av straff eller andre forholdsregler,
2) det er nærliggende fare for at han vil forspille bevis i saken, f eks ved å fjerne spor eller påvirke vitner eller medskyldige,
3) det antas påkrevd for å hindre at han på ny begår en straffbar handling som kan medføre høyere straff enn fengsel i 6 måneder,
4) han selv begjærer det av grunner som finnes fyldestgjørende.

Når det er reist sak om overføring til tvungent psykisk helsevern etter straffeloven § 39 eller tvungen omsorg etter straffeloven § 39 a, eller det er sannsynlig at slik sak vil bli reist, kan pågripelse skje uansett om straff kan idømmes, såfremt vilkårene i første ledd for øvrig foreligger. Det samme gjelder når det er avsagt dom på overføring til tvungent psykisk helsevern eller tvungen omsorg.
Vis hele sitatet...
Sitat av pamparius Vis innlegg
Var på stasjonen nå og fikk snakke med etterforsker. De ville ikke gi tilbake telefonen, de mente de hadde rett til å tappe info fordi: "Jeg var tatt med rizla, jeg var i et området hvor det var mye omsetning og fordi jeg ikke ville oppgi kode på tlf til politiet"
(...)
Synes bare fremmgangsmåten og beslaget av min telefon var meget spesiell..
Vis hele sitatet...
Politiet tok telefonen din fordi du ikke oppgav kode, noe som de har lov til.

"enhver som har tilgang til datasystemet plikter å hjelpe politiet med å få tilgang til det. (...) Den siktede kan imidlertid ikke – i motsetning til andre som har tilgang – få straff for å nekte. Dette kommer av at Den europeiske menneskerettskonvensjon har et vern mot selvinkriminering, hvor det slås fast at ingen kan tvinges til å vitne mot seg selv."

Du kan altså ikke bli straffet for å nekte å oppgi koden, men det vil resultere i at politiet tar telefonen og går gjennom den på egen hånd.

Forutsetningen for at de får ta telefonen er likevel at du Politiet har skjellig grunn til mistanke om en handling som medfører fengsel. Dette er punktet du kommer til å måtte kjøre på mot.

Så ja, de har tatt telefonen din på meget tynt grunnlag, og den tid Politiet står på at en pakke rullepapir gir skjellig grunn til mistanke om narkotikaforbrytelser (som kan straffes med fengsel) er det bare å gå til advokat. Dette er ikke noe å finne seg i.

Lykke til.

Edit: Uff, ninjaed. Artikkelen er kanskje relevant likevel, for flere enn deg og meg.
Sist endret av Bl4derunner; 18. juni 2015 kl. 18:15.
Sitat av WopWop Vis innlegg
Ble stoppa av snuten en sen lørdagskveld når jeg var ute å kjørte meg en tur. De ville ransake meg, de som var med meg og bilen, og grunnen de hadde for å stoppe oss var at "vi spilte mistenkelig musikk". Vi lo oss nesten ihjel mens de ransakte oss og vi fikk kjøre videre for de fant ingenting så alt kan visst brukes som grunn.

Det var "shook ones part 2" av everlast vi hørte på i bilen btw
Vis hele sitatet...
Everlast?
Håper du mener "mobb deep".
Høres drøyt ut, papir er som nevnt ikke ulovlig. Lyst til å si ca hvor i landet dette skjedde?

En måte å beskytte seg på: How to encrypt your android phone. I og med at man ikke kan bli straffet for å nekte å oppgi koden.
pamparius's Avatar
Trådstarter
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Høres drøyt ut, papir er som nevnt ikke ulovlig. Lyst til å si ca hvor i landet dette skjedde?

En måte å beskytte seg på: How to encrypt your android phone. I og med at man ikke kan bli straffet for å nekte å oppgi koden.
Vis hele sitatet...
Oslo!

Advokat koster relativt mye penger som betyr at jeg ikke kommer til å ta meg råd til dette. Regner med at en klage bare blir et nytt A4 ark i bunken.


Edit: Finnes det alternativ til iphone?
Sist endret av pamparius; 18. juni 2015 kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uten å ta stilling til om dette var rett eller galt er også jeg nysgjerrig på hva de nevnte rizzlapapirene skulle brukes til. Ser ikke ut til at TS har svart, så da har jeg mine antakelser uavhengig av om de var til ham selv eller andre..
pamparius's Avatar
Trådstarter
Sitat av juster Vis innlegg
Uten å ta stilling til om dette var rett eller galt er også jeg nysgjerrig på hva de nevnte rizzlapapirene skulle brukes til. Ser ikke ut til at TS har svart, så da har jeg mine antakelser uavhengig av om de var til ham selv eller andre..
Vis hele sitatet...

I teorien kunne de bli brukt til tobakk. etc! Spørsmålet er jo om politiet har lov til å fremtre på denne måten ovenfor alle som kjøper rullepapir?
Hør med lokalavisen (eller en riksdekkende) om de er interessert i å skrive om hendelsen. Dog, saken vil miste noe av "trykket" hvis du forteller historien anonymt.
Fikk du beholde rullepapirene når du kjørte videre?
Sitat av TheDarkKnight Vis innlegg
Hvilke midler har man egentlig til tilgjengelig for å slå tilbake på et slikt juridisk overgrep? Vet selv at jeg kan fyre meg opp ganske kraftig på slik urettferdighet, spesielt hvis det er "samfunnets voktere" politiet som utøver den. Hva er alternativene?
Vis hele sitatet...
Problemet er at du der og da ikke har "noen rettigheter". Politiet brøt kravene for ransake, du er pliktig til å oppgi navn og kan heller ikke nekte å bli tatt inn. Eller du kan jo nekte, men om snuten vil så tauer dem. Du kan heller ikke hindre snuten i å ta mobilen. Da ender du kjapt med å bli anklaget for vold mot offentlig.....

I slike situasjoner så er det egentlig kun en ting å gjøre. Adlyd og gjør som snuten sier. Du kan selvsagt forsøke å argumentere men det hjelper ofte lite.

Det eneste middelet mot slike overtramp/maktmisbruk er å i ettertid få frem saken og sannheten. Advokat - men det koster penger, tid og ressurser. Noe veldig mange ikke har for mye av. Alt dette veit snuten, og derfor kan de opptre som de gjorde mot ts.

Sitat av juster Vis innlegg
Uten å ta stilling til om dette var rett eller galt er også jeg nysgjerrig på hva de nevnte rizzlapapirene skulle brukes til. Ser ikke ut til at TS har svart, så da har jeg mine antakelser uavhengig av om de var til ham selv eller andre..
Vis hele sitatet...

Det spiller jo ingen rolle hva rizzlaen skulle brukes til. Papirfly, tobakk eller knark. Poenget er jo at rullepapir en en lovlig omsatt vare, og det alene gir dermed ikke under noen omstendighet grunn for ransakelse.
Sist endret av frtoretang; 18. juni 2015 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En kompis ble ransaket av politi etter å ha vært på besøk hos meg. De sjekka lommene hans, fant rizzla longpapers og tok han med på stasjon.
Latterlig, men så var dette et lite knølhull på landet hvor snuten er en gjeng rasshøl uansett, men jeg hadde aldri forventa at dette skulle skje i Oslo, som TS opplevde.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Politiet tok telefonen din fordi du ikke oppgav kode, noe som de har lov til.

"enhver som har tilgang til datasystemet plikter å hjelpe politiet med å få tilgang til det. (...) Den siktede kan imidlertid ikke – i motsetning til andre som har tilgang – få straff for å nekte. Dette kommer av at Den europeiske menneskerettskonvensjon har et vern mot selvinkriminering, hvor det slås fast at ingen kan tvinges til å vitne mot seg selv."

Du kan altså ikke bli straffet for å nekte å oppgi koden, men det vil resultere i at politiet tar telefonen og går gjennom den på egen hånd.

Forutsetningen for at de får ta telefonen er likevel at du Politiet har skjellig grunn til mistanke om en handling som medfører fengsel. Dette er punktet du kommer til å måtte kjøre på mot.

Så ja, de har tatt telefonen din på meget tynt grunnlag, og den tid Politiet står på at en pakke rullepapir gir skjellig grunn til mistanke om narkotikaforbrytelser (som kan straffes med fengsel) er det bare å gå til advokat. Dette er ikke noe å finne seg i.

Lykke til.

Edit: Uff, ninjaed. Artikkelen er kanskje relevant likevel, for flere enn deg og meg.
Vis hele sitatet...
Det du siterer/linker til er jo kun relevant dersom det først foreligger grunnlag for å ta telefonen. Er ikke sånn at politiet kan ta seg større grad av frihet i beslag fordi man har kode på telefonen.

Ser nå at du ikke påstod det heller, så bare sånn ut ved første øyekast
Sist endret av Tøffetom; 18. juni 2015 kl. 21:40.
Sitat av juster Vis innlegg
Uten å ta stilling til om dette var rett eller galt er også jeg nysgjerrig på hva de nevnte rizzlapapirene skulle brukes til. Ser ikke ut til at TS har svart, så da har jeg mine antakelser uavhengig av om de var til ham selv eller andre..
Vis hele sitatet...
Jeg røyker tobakk(lovlig tobakk) sjeldent, og da bruker jeg longpapers(nikotinsjokk). Så jeg ser ikke hvordan denne saken kan i det hele tatt være gyldig. Men de slår HARDT ned på alle med mistenkelige venner, dvs brukere for tiden.

Bruker ikke longpapers til knark heller, men nå vet jeg at jeg ikke skal kjøpe papir via nett lengre.
Sist endret av SkittenKanyle; 18. juni 2015 kl. 22:15.
Jeg må bare spørre.. hva er greia med å ha inkriminerende meldinger på mobil? Hadde politi stoppet meg mot all formodning ville jeg nå bare låst opp telefonen og vist dem at jeg ikke har noe tull her.
Bedre det en at de tar telefonen, og at du ikke får den tilbake på noen uker..
Til TS: Du kommer sikkert ikke til å vinne noe sak.. politi gjør som oftest som de føler for, om de faktisk hadde noe grunnlag til dette er vell litt usikkert.. Les heller tipset mitt over og gjør dette neste gang/bare kjøp rizzla på nettet vist politiet har veldig lite å gjøre på i byen din..
Æsj! Ekkelt og overgripende.

Sjekk ut gratis rettshjelp. Vet ikke om du oppfyller kravene, men de oppfordrer alle til å forhøre seg. Jeg har selv bedt om, og fått gratis veiledning fra advokat i lignede "tilfeller".

Jeg tenker at når de velger å tolke formålsparagrafen sin slik, så er du offer for enten dumskap og arroganse, eller målstyring fra ledelsen om å nå et eller annet svada uvitenskaplig mål om forebygging og/eller oppklarte saker. Take your pick...

Jeg aner en stadig tendens til at de legitimerer ressurs og maktbruk med målstyring, selv om det går utover egen lov: "Politiet skal ikke ta i bruk sterkere midler uten at svakere midler må antas utilstrekkelige eller uhensiktsmessige, eller uten at slike forgjeves har vært forsøkt. De midler som anvendes, må være nødvendige og stå i forhold til situasjonens alvor, tjenestehandlingens formål og omstendighetene for øvrig." (Politiloven).

Det er derfor synd sånn jeg ser det, at økonomi skal avgjøre for rettssikkerhet som Ts. impliserer mtp at det er dyrt for advokathjelp. Jeg håper du forhører deg, så slår du et lite slag for andre også. Lykke til!

http://lovdata.no/lov/1995-08-04-53/§6

http://gratisrettshjelp.no/testside/jussbuss/

http://www.jussbuss.no
Er dette virkelig så overraskende?

Kjøper barn og ungdommer brukerutstyr må man forvente at politiet reagerer. Det er da åpenbart at de hadde grunn til å mistenke ts for å bryte loven, en stoner er ikke vanskelig å oppdage.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Er dette virkelig så overraskende?

Kjøper barn og ungdommer brukerutstyr må man forvente at politiet reagerer. Det er da åpenbart at de hadde grunn til å mistenke ts for å bryte loven, en stoner er ikke vanskelig å oppdage.
Vis hele sitatet...
Ein bør og forvente at politiet held seg til reglane, og ikkje utfører urettmessige inngrep i liva til folk. Eg vil ikkje leve i ein politistat, der ein risikerer å verte ransaka for å kjøpe eit produkt som er fullstendig lovleg i sal.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Everlast?
Håper du mener "mobb deep".
Vis hele sitatet...
Er en versjon av sangen der everlast også er med
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Skuffet, men ikke overrasket. Dette går nok mye mer på oppklaringsprosent enn saker de heller vil jobbe med. Det de burde prioritert er jo voldtektssaker og drap (noe jeg ikke vet skjer i hvor stort omfang i Oslo, men siden det er en by av en viss størrelse regner jeg med det skjer). Også i Bodø blir voldtektssaker svært raskt henlagt og fokuset er på saker som er lette å oppklare. For å kunne sammenligne med denne hendelsen burde jo Politiet heller prioritere å ta de som kjøper sprit til mindreårige, enn de som kjøper rullepapir til seg selv.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hvor i Oslo skjedde dette? Inntrykket mitt har alltid vært at Oslopolitiet er det politiet i Norge som bryr seg minst om litt tjall.
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Er dette virkelig så overraskende?

Kjøper barn og ungdommer brukerutstyr må man forvente at politiet reagerer. Det er da åpenbart at de hadde grunn til å mistenke ts for å bryte loven, en stoner er ikke vanskelig å oppdage.
Vis hele sitatet...

Ja klart snuten vet hva long rizzla brukes til. Men, det er en lovlig vare. At noen har long rizzla er dermed ikke skjellig grunn til mistanke, som jo er kravet for å foreta en ransakelse og påfølgende arrest i telefon.

Her bryter snuten norsk lov og de er dermed en destruktiv kraft som forringer og bryter ned prinsippene og lovene som skal sikre oss rettssikkerhet.

Uten rettssikkerhet blir det en politistat, og dermed må også snuten følge regelverket. Hvem ønsker vel å leve i en faciststat?
Sist endret av frtoretang; 19. juni 2015 kl. 15:00.
Jeg tror polisen noen ganger bare stopper folk på måfå (og særlig unge voksne) bare for å ta en "stikkprøve".

Jeg hadde aldri latt de ta med mobilen. Da kunne de heller tatt med meg. Gå ned dit i morgen og ikke gi deg før du får den tilbake. Men -vær hyggelig og saklig-! Ikke bli hissig. Du kan godt bli lidenskapelig, dog, det er en forskjell der. Så lenge du er en lovlydig borger, så har du lov til å slåss så hardt for din egen sak som du klarer å uttrykke med ord.
Sist endret av Oro; 19. juni 2015 kl. 23:04.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Saerdna Vis innlegg
Er dette virkelig så overraskende?

Kjøper barn og ungdommer brukerutstyr må man forvente at politiet reagerer. Det er da åpenbart at de hadde grunn til å mistenke ts for å bryte loven, en stoner er ikke vanskelig å oppdage.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at trådstarter hører inn under "barn og ungdommer" ?
Og "brukerutstyr" eller ei, mange bruker lange papirer til rullings, det er snakk om en LOVLIG vare, som er LOVLIG å kjøpe, og skal ikke medføre noen som helst form for straff eller sanksjoner, som ble utført her.
Er det mulighet for TS å benytte seg av en time gratis advokathjelp som jeg har sett veldig mange tilbyr?