Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1749
Hei,

Jeg har nettopp fullført en del spill, og er på leting etter et nytt. Jeg tenkte litt over hva slags type spill som jeg vil ha, og har litt problemer med å finne ett.

Kan kalle meg selv ganske kresen

Har spilt noen veldig gode storyline spill, og er veldig interesert i tredje person RPG. Spill som jeg har forgudet er blant annet Fable: Lost chapters, TES: Skyrim, Heavy Rain og WoW. Disse spillene har en slags spesiell kvalitet med seg, og jeg kan sitte i timesvis og får en veldig sterk inspirasjon av dem.

Spørsmålet mitt er; har noen et godt forslag til et bra storyline-spill? Jeg foretrekker først og fremst det, og deretter gameplayet. Fable og skyrim er to spill jeg har virkelig elsket.

Leter etter et non online spill, men tar i mot alle forslag.

Takk

PS: Har spilt Dragon age: Origin, men fullførte aldri det, er det noe jeg burde prøve igjen?
Assasins creed? Skyrim: Dawnguard?
Mass Effect 1, 2 og 3!
Red Dead Redemption har gjerne ikke den dypeste historien, eller noen form for mytologi om det er det du ser etter, men jeg synes historien er fortalt på en bra nok måte til at jeg aldri skippet cutscenes fordi det føles litt som man spiller en film.
Sist endret av The Great Catsby; 3. november 2012 kl. 16:34. Grunn: skrivefeil
The Secret World?
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Red Dead Redemption har gjerne ikke den dypeste historien, eller noen form for mytologi om det er det du ser etter, men jeg synes historien er fortalt på en bra nok måte til at jeg aldri skippet cutscenes fordi det føles litt som man spiller en film.
Vis hele sitatet...
Det er akkuratt det jeg leter etter. Cutscenes som bare griper deg, og det blir vansklig å legge fra seg spillet. Glemte å nevne at jeg også er en STOR god of war fan. (spilt 1-3)

Mass effect - ser ut som et veldig bra spill, med masse fantasi og sånt. Men jeg tror ikke det er helt meg

Red dead - spilt en del, men ble aldri så gripende at jeg fullførte det.

Alan wake - Dette er litt feil sjanger for meg siden det er "skrekk-action". Det er ikke akkurat det jeg leter etter nå.

(Husk på at jeg er kresen! Beklager for å bare skyte vekk idéene )

Kan være litt mer spesifik og si at jeg ønsker et eventyr-aktig spill. Med bue, magi, sverd og skjold. Litt mer i den kategorien.

Takk for alle innspill, håper på mer
Hvis du ikke har spilt TES3: Morrowind og TES4: Oblivion, så anbefaler jeg deg å gjøre det! (Skyrim er TES5)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Selvom du avfeier det, må jeg bare.

Mass Effect serien anbefaler jeg deg å ta en titt på. Fantastisk storyline, samtidig som du kan være homofil!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Diablo spillene.
warcraft (før wow og inkl wow)
dear ester (er egentlig ikke et spill men)

var de jeg kom på i farten
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Selvom du avfeier det, må jeg bare.

Mass Effect serien anbefaler jeg deg å ta en titt på. Fantastisk storyline, samtidig som du kan være homofil!
Vis hele sitatet...
Haha, kjekt å vite. Trenger ikke være homofil for å ha en litt annerledes smak på spill Skal se litt nærmere på det
Fallout 3, Fallout New vegas, og Mafia 2.
Sist endret av ThePackMan; 3. november 2012 kl. 16:50.
Spyro? *Tifnødstegn*
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Rayman 3. En klassiker
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Spyro? *Tifnødstegn*
Vis hele sitatet...
Absolutt! Spyro 3 var noe av de første spillene jeg spilte på playstation 1, som jeg virkelig satt fast med. Synd jeg allerede har spilt det : p
Er jo alltids The Walking Dead Episode 1,2,3 osv.
Hva Banjo kazooie og Banjo tooie?
Elsker de spilla.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
The Witcher

En av de få spillene jeg har spillt igjennom flere ganger.

Dishonored
Årets spill? Har kost meg gjennom det to ganger allerede hvertfall.
Sist endret av Lima; 3. november 2012 kl. 17:36.
Sjekk ut kingdom hearts. Det er veldig sært men utrolig gøy.
Final Fantasy er jo klassikere.
Jeg synes Shadow of the Colossus har en utrolig bra story.
Okami er også fett, men igjen; svært speielt.

Oh, og bioshock!
Hva med gta san andreas?
Det beste spiller som noen gang er laget:
The legend of zelda - ocarina of time! Så, frem med n64'n eller emulator! gogogo
Holy shit, jeg så dishonered. Det blir definitivt et spill jeg plukker opp. Helt perfekt for meg. Witcher, jeg har spilt det - men jeg tror ikke jeg kom langt nok i det før jeg ble hekta. Dessuten var gameplay litt for stivt for meg. Liker litt dynamiske spill.

Banjo kazooie ser ut som et spill for meg, minner meg litt om de gamle tidene med ps1 og spyro/crash bandicoot. Skal sjekke ut det.


San andreas var det første gta spillet jeg runda helt ferdig, og husker nesten alt, så det blir nok en stund til jeg prøver igjen.

Shadow of the colossus ser veldig ut som mitt type spill også, minner meg litt om zelda på nintendo 64, forhåpentligvis uten kamera problemene :P Da har jeg ett par spill å sjekke ut.

Takk for hjelpa : )

PS: bare og fortsette å poste spill. Kan hende jeg sjekker innom i blant.
Kvifor har ingen sagt Half-life enda? Både einaren og toanren er knallbra spel. Du kan også spele HL1 i sourcemotoren med denne modden: http://www.blackmesasource.com/download.html
The Longes Journey er gammelt, men utvilsomt verdens beste spill! (de som er imot er en idiot osv)
Oppfølgeren Dreamfall er også glimrende, og oppfølgeren til Dreamfall er bekreftet!

Det er pek-og-klikk, men fascinerende og gripende så det holder.
Sjekk ut Alpha Protocol. Historien er veldig dynamisk og du kan godt spille gjennom 10 ganger og fortsatt oppdage nye ting eller få helt andre cutscenes.
Selve gameplayet er litt seigt de første par timene før du blir kjent med det, og disse første timene er dessverre den svakeste delen av spillet.

Utenom dette anbefaler jeg Fallout New Vegas også, som er lagd av samme selskap.
Dishonored?
The walking dead
Skyrim
half life 2
half life 1
mw2
mw1
mw3
black ops
Trodde Borderlands 2 var dritt, men etter noen timer på Pandora så er det et spill jeg kan anbefale på det varmeste.
De mest gripende single player spillene jeg har spilt er nok:
Red dead redemption(!)
Uncharted 2-3
Assassins creed 2
Xenoblade Chronicles (Et av de beste RPG-spillene de siste ti årene, imho. Det er mulig med japanske stemmer og engelsk tekst, om du er av den som liker det.)
Chrono Trigger
Final Fantasy IX
Dragon Age: Origins (Jepp, fullfør det.)
The Last Story
Sitat av Serbern Vis innlegg
Sjekk ut Alpha Protocol. Historien er veldig dynamisk og du kan godt spille gjennom 10 ganger og fortsatt oppdage nye ting eller få helt andre cutscenes.
Selve gameplayet er litt seigt de første par timene før du blir kjent med det, og disse første timene er dessverre den svakeste delen av spillet.
Vis hele sitatet...
Så på en youtube review og gameplay av dette spillet. Skal sjekke det ut veldig snart.

Nå har jeg også en del spill fremover
burde vært möderatör
Sitat av Pinkeyepat Vis innlegg
Hei,
Har spilt noen veldig gode storyline spill, og er veldig interesert i tredje person RPG. Spill som jeg har forgudet er blant annet Fable: Lost chapters, TES: Skyrim, Heavy Rain og WoW. Disse spillene har en slags spesiell kvalitet med seg, og jeg kan sitte i timesvis og får en veldig sterk inspirasjon av dem.

Spørsmålet mitt er; har noen et godt forslag til et bra storyline-spill? Jeg foretrekker først og fremst det, og deretter gameplayet. Fable og skyrim er to spill jeg har virkelig elsket.
Vis hele sitatet...
Hvis du liker spill med god story anbefaler jeg:

Journey (årets spill for min del, atmosfæren og gameplayet er fantastisk)
The Walking Dead (veldig bra eventyrspill hvor valgene du tar får store konsekvenser)
Hotline Miami (se for deg en blanding av GTA2 og filmen Drive)
Spec Ops: The Line (et veldig bra third person shooter med en svært orginal historie med flere valgmuligheter)
The Witcher 2 (et nydelig 3rd person RPG med mye bedre combat enn orginalen og dynamisk historie)

og jo, Dragon Age: Origins er absolutt verdt å fullføre. Oppfølgeren er dessverre søppel i forhold.
Sist endret av pappabetaler; 3. november 2012 kl. 18:40.
Det er ikke akuratt RPG, men er det EN spillserie jeg virkelig kan anbefale med tanke på gameplay, så er det Metal Gear Solid! Det er desidert den beste spillserien jeg har spilt, og jeg angrer ikke et sekund for at jeg har brukt så mange timer jeg har brukt.
Som moret sier, Bioshock, både 1 og 2 er fantastisk! Har aldri blitt mer oppslukt i storyen til et spill før.

Ellers er Metro 2033 ganske spennende om du liker litt skumle spill. Det er til og med basert på en bok.