Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1003
Technics 1210 Mk2 kun lyd in 1 kanal.

Noen som kjenner til disse? Hvordan fikse slik at jeg kan få lyd i begge bananpluggene? Er det noen typiske feil på disse spillerne?

Har målt med volt meter den ene kablen er død.
Dumt spørsmål fra meg, men har du testet med en annen kabel?
Sist endret av Hobby; 27. juli 2015 kl. 23:17.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Dumt spørsmål fra meg, men har du testet med en annen kabel?
Vis hele sitatet...
Kabelen er loddet fast og kan ikke uten videre byttes med en annen kabel, i alle fall på de jeg her.

TS: jeg vil påstå at disse spillerne ikke har noen typiske feil i det hele tatt, med litt vedlikehold har de tilnærmet evig liv. Jeg har ikke spilleren foran meg nå, men jeg mener å huske at kablene er lett tilgjengelige gjennom en serviceluke på unnersiden.
Det spørs hvilken generasjon han har, det finnes seks generasjoner av de. Jeg har en 1200 og en 1210 mk2, begge har fastmontert kabel. På mine Mk4 og 5 er det utskiftbare kabler.
For en med litt innsikt er det en smalsak å åpne denne selv og bytte ledninger. Hvis du ikke har tatt i en loddebold før, eller ikke er så nevenyttig ville jeg funnet en som kan slike ting for å få gjort jobben for deg.
Ikke sikkert det er kabler eller plugger det er noe i veien med her.

Godt mulig det er kontaktflaten til ett av punktene mellom arm
og pickup som ikke treffer hverandre helt. Dette opplever jeg
til stadighet. Løses ved å skru av pickup og feste den igjen.
Du må gjerne finjustere ved å vri litt på pickupen slik at alle
fire punktene treffer helt.

Edit: ser nå at du har målt og at kabelen ikke leder. Når du først
skal bytte kabel kan du jo evt. få bygget inn phonoutganger i spilleren,
så er problemet enklere å løse en annen gang.
Sist endret av PVestlandia; 28. juli 2015 kl. 12:32.