Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3133
Hei Var på byen noen helger tilbake og kom i krangel med person som stod bak min rygg og kalte meg opp uten videre. Jeg snakket rolig med personen først og virket som vi kom til en enighet, senere eskalerer ting seg litt og vi begge spytter litt dritt til hverandre.
Personen begynner å ha en truende atferd der han kommer oppi trynet mitt flere ganger å spør om han skal slå meg rett ned.
Så siste gang han kommer oppi ansiktet mitt nikket jeg til han, jeg ble holdt igjen av vakten og politiet ble kontaktet. Personen hadde ingen skader og jeg ble bortvist fra sentrum.

Er litt nervøs siden jeg er på prøvetid pågrunn av en dum sak som hærverk på postkasse og har vært i avhør før pga slossing på byen. Også noen få ting til på meg.

Noen som har tips å komme med til avhøret? Hva man burde si og ikke si osv
Sist endret av chimmychonga; 26. november 2020 kl. 20:46.
Det største tipset jeg kan gi deg er å ikke ende opp i sånne situasjoner igjen. Slutt å lek thug og lær deg norsk. Sist gang jeg sjekka betydde å nikke å bevege hodet sitt opp og ned for å signalisere enighet.
Sitat av lolaper Vis innlegg
Det største tipset jeg kan gi deg er å ikke ende opp i sånne situasjoner igjen. Slutt å lek thug og lær deg norsk. Sist gang jeg sjekka betydde å nikke å bevege hodet sitt opp og ned for å signalisere enighet.
Vis hele sitatet...
Vet selv at dette var veldig dumt og angret umiddelbart
Går det an å spore opp vedkomne for å skvære opp? Det hadde jeg prøvd i hvert fall..
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Går det an å spore opp vedkomne for å skvære opp? Det hadde jeg prøvd i hvert fall..
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne ønsket jeg visste hvem vedkommende var, la meg flat med engang etter hendelsen.
Hadde gjort samme jeg.

Folk som skal drive å yppe bare fordi de plutselig har fått i seg bittelitt alko, er så helvettes kleint.
Sitat av chimmychonga Vis innlegg
Skulle gjerne ønsket jeg visste hvem vedkommende var, la meg flat med engang etter hendelsen.
Vis hele sitatet...
Går det an å spørre politiet hvis du skal i avhør? Om det går an å få ordnet et møte eller noe? Jeg har ikke havna i så mange sånne situasjoner før jeg.
Å nikke til noen regnes som ganske alvorlig da skadepotensialet er stort, hvis det utføres riktig. Er også regnet som en aggressiv og ikke defensiv handling.

Så hva gjør du.. Vel vær ydmyk, men påpek at du var trengt opp i et hjørne, ble redd

Eller blånekt. .. Trur ike du kommer noe vei med det.

Ellers så ligg unna spriten, eller det andre som gjør at du havner i slike aituasjoner
Prøv å si at du føler du handlet nødverge. Hvis du fryktet for liv/helse (dette er relativt), så opplevde du at du måtte gjøre noe for å komme deg ut av situasjonen. Du ville skalle han før han rakk å slå, for så å løpe avsted (noe du såklart ville gjort om ikke vakten anholdt deg (ulovlig)). En vakt kan blokkere deg fra å komme deg vekk, men ikke anholde deg.
Mulig å høre om konfliktsråd?
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Prøv å si at du føler du handlet nødverge. Hvis du fryktet for liv/helse (dette er relativt), så opplevde du at du måtte gjøre noe for å komme deg ut av situasjonen. Du ville skalle han før han rakk å slå, for så å løpe avsted (noe du såklart ville gjort om ikke vakten anholdt deg (ulovlig)). En vakt kan blokkere deg fra å komme deg vekk, men ikke anholde deg.
Vis hele sitatet...
En vakt(eller hvem som helst) kan da helt fint anholde deg via en sivil arrest når du utøver vold.

Videre; Trådstarter burde bare ti still, ikke forklare seg til politiet og evt. forklare seg i en rettsak, noe det antagelig ikke vil gå til.
Sitat av Dice Vis innlegg
En vakt(eller hvem som helst) kan da helt fint anholde deg via en sivil arrest når du utøver vold.
.
Vis hele sitatet...
I stand corrected. Mente at for eksempel billettkontrollører på T-bane og trikk ikke kunne anholde i ordets rette forstand, men prøve å hindre den snikende å gå av kjøretøyet. Men dette skyldes sikkert noen retningslinjer i bedriften eller på grunn av forsikring osv... mulig dette også er endret. Men du har fortsatt helt rett ��
Sist endret av zub_Zer0; 27. november 2020 kl. 18:41.
Sitat av chimmychonga Vis innlegg
Vet selv at dette var veldig dumt og angret umiddelbart
Vis hele sitatet...
Tydeligvis angret du ikke nok første gangen du slåss når du var på byen..
Jeg skal ikke lyve å si at jeg ikke hadde gjort noe i samme duren, skal man stå å akseptere at noen truer med vold? Han tydde tydeligvis ikke til vold, men likevel. Det er ikke greit at noen kommer i ansiktet mitt og skal true meg. Det er også noe avhengig av hva det var du spyttet fra deg av fraser? Hva førte til at du ble bortvist? Vil tro det ikke ene og alene var fordi du nikket?

Hadde dog. vært forsiktig med å delta i sånn her atferd om jeg var på prøvetid, det var dummere enn jeg tror du innser.
Sist endret av Jokke; 28. november 2020 kl. 21:34.
Kan vi få en oppdatering fra TS?

Har du vært i avhør og isåfall, hvordan gikk det?

Hvis du ikke har vært i avhøret enda bør du tenke på om det finnes noen konkrete bevis på at du har gjort noe. Overvåkningsbilder, osv. hvis det har vært mange vitner tilstede som kan bekrefte handlingene dine vil det bare være dumt å nekte straffskyld.

(Det å oppsøke "fornærmede" "voldsofferet" kan brått ende opp med en ny konflikt og voldsepisode. Vanskelig å forutse reaksjonen til vedkommende ved en eventuell konfrontasjon.)

Hvis denne saken på liv og død betyr alt for deg og du har en grei økonomi kan du skaffe deg en advokat. Advokaten kan rådføre deg om rettighetene dine, hva du bør si og hva du IKKE bør si. Advokaten kan også hjelpe deg med å søke om å få advokat og saksomkostningene dekket. (Jeg fikk dekket alt av advokat kostnader når jeg var sikta for 3 hendelser.)

Hvis du sitter i avhøret uten advokat så bør du ikke stole blindt på politiet. Politiet kommer til å tilby deg alt mulig piss og såkalt "strafferabatt" hvis du tyster på noen, erkjenner straffskyld, osv. De kommer til å si at alt dette vil gjøre ting lettere for deg, men det gjør bare jobben dems med å få deg dømt mye lettere.
Husk jobben dems er å få deg dømt. Så det at de skal prøve å hjelpe deg er bare piss. Du er heller ikke plikta til å svare på noen spørsmål eller forklare deg for politiet.
Sist endret av Salvia10; 29. november 2020 kl. 06:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.