Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1608
Etter å ha sett IS' siste langfilm med engelske undertekster, undret jeg meg over hvorfor det tre minutter lange segmentet med Ansar al-Islam ikke er rapportert noe sted i pressen. Jeg kontaktet en Aftenposten-journalist som hadde lagt en sak om videoen, men fikk ikke svar. Jeg prøvde noen dager senere en TV2-journalist som hadde laget en sak om Profetens Ummah som støttet IS med megafon i Oslo, og fikk innledningsvis svar om at dette var interessant. Det ville bare ta noen dager å sjekke opplysningene opp mot andre kilder, hvorav noen visstnok mente at Ansar al-Islam var/er i krig med IS. Godt mulig det, jeg vet ikke. Jeg vet bare at Clanging of the Swords pt. 4 har et tre minutters segment som synes å skildre Ansar al-Islam som oppløses og opptas i IS, og at to forsøk på å penetrere media mislyktes.

Jeg la det ut på YouTube, med engelske undertekster.

Kommentarer? Hvorfor er ikke dette nyhetsverdig på noen måte?

PS. Er ingen konspiranoid spenningssøker, jeg syntes bare at dette er nyhetsverdig. Jeg får det bare ikke ut i media.

PPS. For de som har levd under noe tjukt de siste ti årene:

Ansar al-Islam - Mulla Krekar - IS/ISIL
Sist endret av zeuber; 23. august 2014 kl. 14:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mange sunnier i Irak, deriblant medlemmene i Baath-partiet er i ISIL/IS. Dette som en hevn mot hhv både kurderne og shia-araberne i Irak sørlige halvpart.

Hvorfor ikke nyhetsverdig? Muligens fordi Krekar og Ansar al-Islam har gått nesten helt ut av mediebildet, og er overeksponert (spesielt Krekar)?
Éneste teorien jeg kan komme på. Rart virker det iallefall.