Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1301
Hei Freaks, vil gjerne ha noen meninger i en sak.

Det er slik at jeg flyttet inn i ny leilighet i starten av Juli og måtte vaske gulvet og alle overflater pga det var støv over hele leiligheten fra håndverkere.

Hele kjøkkenet, komfyren, alle skap og bad.
På balkongen var det utrolig skittent, det lå rester fra en død fugl der... samt sneiper og annet rusk..

Det tok nesten 2 uker før jeg fikk utdelt vaskekort til fellesvaskeriet og jeg har ikke fått tildelt bod enda.

Nå har jeg vært i kontakt med dem og de sier at de vil gi meg en kompensasjon på 1500kr - Leien er på 8200kr. Syntes dette var litt lite, da det tok mye tid og energi å få løst.

Så jeg har ikke tenkt å akseptere dette. I kontrakten så er det opplistet priser hvis jeg ikke vasker ordentlig osv ved utflytting:

-Oppmøte av vaskepersonell : 1200 pr oppmøte
-Vask av bad : 1500
-Vask av stue soverom etc : fra 2000
-Vask av kjøkken : fra 2000 + fra 1000 for stekeovn
-vask av balkong : fra 500

Jeg kikker på dette å spør meg selv hvorfor det ikke skal gå begge veier?
De burde faktisk betale mer da jeg måtte bruke tid på dette.

Er det noen lover på dette? (her er jeg helt blank)

Setter stor pris på tilbakemeldinger!
Dette burde du tatt tak i FØR du flyttet inn.

Regner med dere gikk en runde for å se at alt var OK og slikt? Da burde du sagt ifra med en gang og sagt du kunne gjøre det selv for samme prisene som de tar.


De prisene som de tar, var også totalt horibel. Å benytte vaskefirma koster 500 ved oppmøte og 3-500 per time etter det. Å vaske en leilighet på rundt 50 kvm med balkong, tar maks 4 timer om man er heftig nøye. Altså opptil 2500 kr.
Her skal de ha 4x summen for akkurat det samme.
Og man kan jo spørre seg selv: Måtte tidligere leietager betale 10 lapper for vask av leiligheten, og så ble den ikke vasket?


Du stiller nok veldig svakt, når dette ikke ble tatt med en gang.
Prøv å snakk deg til høyere sum, men fint lite du kan kreve.
Sist endret av Blackkoz; 31. juli 2014 kl. 20:04.
Ville sagt meg fornøyd med kompensasjonen på 1500,-. Det er absolutt en fair pris for vask av leilighet, samt som Blackkoz sier så burde du tatt tak i dette FØR du flyttet inn.

For å bevare et godt forhold til utleier anbefaler jeg absolutt å bare si takk og ikke krangle mer på det. Noen kroner ekstra er ærlig talt ikke verdt et dårlig forhold til utleier.