Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1984
Yo. Er nok 1000 tråder angående dette. Jeg vet hvordan man blir det osv. Men har et problem.

Er snart ferdig med fagprøve og vil hoppe rett i brannmannyrket. Problemet er at jeg vil gjøre dette i Oslo (bor i Tønsberg). Har sett på både Nav og Finn og søkt en del, men finner kun 1 aspirantplass som ligger på Nesodden. Pleier de å legge ut aspirantplasser? Kan umulig være kun 1 ledig aspirantplass på hele østlandet.. Eller er det bare å ringe/ta turen innom?
Kan ikke flytte til Oslo før jeg er sikret meg en plass.

Pleier det å være søknadsfrister hele året eller bare på våren?

Håper noen med peil kan svare
Hva med å faktisk ringe og høre?
▼ ... over et år senere ... ▼
Tar meg friheten til å låne denne tråden.

Det står opprinnelig at man trenger ren vandelsattest for å kunne bli brannmann. Er det like strengt som politi eller blir det tatt vurdering på eventuelt hva man er dømt for? Har hørt historier om brannmenn som har blitt dømt mens dem var brannmenn og fikk beholde jobben selvom de fikk straff. I mitt tilfelle er det en dom som stekker seg tilbake for over 5 år siden. Ble tatt for bruk og besittelse av Mary.

Beklager rotete skriving, mobil tastatur.
Har jobbet innen dette yrket og tett sammen med brannmenn..

Dem pleier ikke alltid å legge ut slikt på finn o.l men heller dems egne hjemmesider.
Jeg vet at hvertfall her i Buskerud ble det slått sammen slik at det ikke ble noen ledige stillinger ( på hvertfall 1-2år )
Med mindre noen går av såklart..

Mye mulig det er annerledes i Oslo, men som sagt bare å ringe dem å høre..