Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1415
Viser til nettavisens artikkel: http://www.nettavisen.no/it/article2286213.ece
Noen som kan noe om dette?

Takker for alle svar
har så vidt vert borti det.
Vent til jeg kommer hjem. så skal jeg finne noe mere dokumentasjon.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Exploiten er ikkje tilgjengelig public enda, men det er demonstrert korleis det funker, og det er et sikkerhetshull i måten flash håndterer webcams på tydligvis. Ein workaround er å disable webcam åpenbart...

Ellers gir googling etter "flash webcam exploit" en del hint, men ikkje detaljer om korleis angrepet blir utført.
Sitat av slashdot
Exploiten er ikkje tilgjengelig public enda, men det er demonstrert korleis det funker, og det er et sikkerhetshull i måten flash håndterer webcams på tydligvis. Ein workaround er å disable webcam åpenbart...

Ellers gir googling etter "flash webcam exploit" en del hint, men ikkje detaljer om korleis angrepet blir utført.
Vis hele sitatet...
Nei. ikke ennå. Men det er på vei ut. Har selv sett source av noe lignende.
Hadde vært moro om det hadde kommet ut da. Folk får si i fra om de får vite noe om hvordan det utføres
Om for de som mener at dette kan bli et problem er det som sagt på vei ut.
Er en smart er det ikke mye verre enn å snu kamera eller dekke til linsen når en ikke bruker cam, mic´n kan en bare skru av.
Sist endret av bloodworm; 9. oktober 2008 kl. 16:36.
Kanskje jeg burde slutte å henge på Cam4.com da?
Men betyr dette at folk kan se på hva en gjør på pcn så lenge en er koplet til internet?
Det betyr at de kan se hva du gjør, ikke hva du gjør på pc,n (med mindre kameraet er rettet mot pc skjermen).
Og de hører hva du sier.
Litt kjipt egentlig dette for de som ikke har sånn lys som viser når det filmer.