Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1660
Hey, kom over en avis artikkel nettopp å bare lurer på et par ting. for kunnskapens skyld selfølgelig..

http://www.sb.no/article/20080807/NYHETER/19949710/1167


Hva slags utstyr mener de?
Hvor kan jeg få tak i det?
Hvordan monterer jeg det?

Takk for hjelpen ;D
Det er et "deksel" som de setter fremfor der du putter inn bankkortet ditt.
Når du putter inn kortet blir vell pinkoden din registrert på en liten "maskin" eller noe som er plassert inne i dekselt de har plasser der.

Hvor kan du få tak i det?
Du kan jo sikkert lage en selv ^^
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
De skimmer bare selve magnetstripa på kortet ditt, slik at de kan lage replikaer av bankkortet ditt. Selve koden må oppnås ved spionering, kamera eller soscial engineering.
Trådstarter
23 0
Men hvordan kan jeg få tak i det?
Hvis dette er noe som ikke er mulig å få kjøpt, hvordan kan jeg eventuelt lage dette "utstyret"
Høres jo ut som at du er veldig ivrig etter å prøve å scamme folk med en sånn ting...
Du kan jo sikkert spørre noen av de som sitter i fengsel som har brukt slikt utstyr på minibanker.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
http://www.snopes.com/fraud/atm/atmcamera.asp

Så enkelt kan det gjøres, dog jeg tror de fleste ville ha oppdaget dette
Sitat av gækken
Hvis dette er noe som ikke er mulig å få kjøpt, hvordan kan jeg eventuelt lage dette "utstyret"
Vis hele sitatet...
Kjøp en kortleser, et kamera, noe elektronikk til å styre greiene + lagring og litt plast.
Er ikke avansert i det hele tatt...
det her VELDIG sinpelt utstyr dem bruker.
det helle består av mp3 spiller, og leser hodet som er koblet på mic inn, så trykker dem på record og dem får alle data. finnes egent program på pc'en for og gjøre om lyden fra wav til hex.
NB: dem nye som har blitt laget er ofte kortleser og lagring på flash brikke, og en litt cpu.

på kamera biten er det hoved sak 3 forsjelige måter, enten ved at dem bruker camera med senstor som sjekker beveglse i bilde, den andre måten er og bruke en ir-sensor for og sjekk når det er folk som er koblert over til record knappen. den tredde måten er montere kamera på utsiden, eks i bil med linse, eller andre plasser.
Trådstarter
23 0
noen som kan hjelpe meg med å finne noe av det nødvendige utstyret på www.dealextreme.com ??

Har sjekka litt rundt men er litt n00b så er usikker på hva som egner seg best^^

funker dette kamera f.eks? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2764
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Generelt er minibanker satt opp med anti-skimming rutiner. Måten det blir gjort på er at kortet blir ført i variabel hastighet inn, og med rykk, slik at avleste data blir garbled. Det er derfor rimelig vanskelig å gjennomføre angrepa i dag. Du skal også legge rimelig mykje ressurser i det for å lage en front som ser ekte ut, og du skal ha et apparat i bakkant som er klart til å utnytte kortet straks det er kopiert. Blir en minibank oppdaga med skimmer har bankane hatt for vane å kontakte alle kunder som har brukt den på ei stund, og sperre kort fort som fy, og følge spesielt nøye med på aktiviteten.

Desverre for din del er nok toget for skimming i minibanker stortsett gått for denne gang, ettersom alle er blitt for oppmerksome på problemet.

Vil nesten tippe det mest effektive i dag er å sette opp falsk minibank som bare gir "Beklager, tomt for penger" når folk har stappa inn kort og tasta PIN...
Sitat av Balsfjordingen
Det er et "deksel" som de setter fremfor der du putter inn bankkortet ditt.
Når du putter inn kortet blir vell pinkoden din registrert på en liten "maskin" eller noe som er plassert inne i dekselt de har plasser der.
Vis hele sitatet...
Feil
Hadde en maskin tatt ut info fra selve automaten slik som pin nummer hadde de sannsynligvis bare hentet ut alt som fantes på maskinen.

Maskinen leser magnetstripen på kortet, og lagrer den, slik at den kan brukes til å produsere flere kort. Pin koden på de få tak i ved rett og slett å se deg skrive den, The Real Hustle har en del episoder rundt dette med kort svindel.

Anbefaler deg å se

http://www.youtube.com/watch?v=CHhVRl105aM


Kan lyse litt opp rundt hvordan dette utføres.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det koster under 50 NOK å for komponenter til å bygge en anretning som kan lese av alt fra kortlesere/kortterminaler til retinalscannere, så lenge du kan programere komponentene.
MEN, krever tilgang til litt mer enn utsia av en minibank...en kortterminal kan raskt modifiseres.

Kilde; Defcon messa, foredrag.
En bedre måte å svindle på , men litt dyrere, er å lage en kopi av en minibank, komplett med programvare osv. Finnes så mange design på minibanker etterhvert at folk vil ikke tenke over om de ikke har sett samme type før.
Lei et passende butikklokale sentralt sett opp skilter til en fiktiv bank, og selvfølgelig minibanken.

Minibanken du har da laget bør så kopiere magnetstripen, scanne inn forsiden / baksiden og registrere pinkoden. Og gi melding til brukeren om at den desverre er tom for penger.

Minibanken er selvfølgelig koblet til internett så man kan hente informasjon fra den uten å fysisk oppsøke den.