Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 8425
Jeg vil begynne med å si at dette er ikke noe jeg faktisk planlegger å gjøre. Bare lurer på om dette faktisk virker.

Hvis jeg f.eks. tar et lån fra banken. Og deretter tilfeldigvis finner ut at jeg vil rømme til Mexico... Vil staten prøve å lete etter meg da? La oss si at jeg har nok sikkerhet til å ta et lån på 3-4mill. Og så reiser jeg til Mexico. Uten å si noe til noen. Betaler alt kontant så de ikke kan spore kortet mitt eller noe sånt... :P

Vil staten da bruke større ressurser for å finne meg? Eller kommer de ikke egentlig til å bry seg?

Hmm...
morsom tanke
lurer selv, men ett beløp på 4 mill vil de nok ikke bare la være. i og med at norge er ett land hvor man bruker mer penger på å løse ett ran, en summen ranerne fikk med seg så vil jeg tro de setter inn litt styrker i saken din også ^^
hei, de ville nokk prøvd å funne deg, men det er mye mer som skal til en å gå til banken og få et lån.
Morsom tanke ja. :P
Men okay. Om jeg hadde tatt et lite studielån på et par hundre tusen da? Kan jo leve godt på det i Mexico i noen uker... Til man får en jobb ihvertfall. hehe :P

Kjetiltheman: Joda. Men har man foreldre med penger, så får man et lån uansett... :P Man må være over 18 da.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Du får ikke 4 mill i kontanter over grensa uten å bryte noen regler. Blir du stoppa får du stress.
Kjøp deg heller en seilbåt...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er et rimelig stort "HVIS" inne i bildet her. Hvordan har du tenkt å få til et lån på flere mill? Og studielån på flere hundre tusen? Fins ikke i Norge iallfall.
En seilbåt hadde vel ødelagt hele planen. Den hadde jo kostet meg hele lånet jeg tok... : /
Og det kan jo ikke være lett å seile til Mexico? o.o

Studielån kan man få opp til 500 000 tusen her i Norge jo. Så det er null stress. Har du god nok sikkerhet får du lån til opp mot 7mill hvis jeg husker rett... :P
Sist endret av Cheezecake; 10. februar 2008 kl. 23:40.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Cheezecake
En seilbåt hadde vel ødelagt hele planen. Den hadde jo kostet meg hele lånet jeg tok... : /
Og det kan jo ikke være lett å seile til Mexico? o.o
Vis hele sitatet...
Har du en seilbåt kan du reise hvor du vil. Du kan tilogmed bo i båten. Det må jo være optimalt for en som er på rømmen...
Sitat av Bravehammer
Har du en seilbåt kan du reise hvor du vil. Du kan tilogmed bo i båten. Det må jo være optimalt for en som er på rømmen...
Vis hele sitatet...
Hele poenget med dette er jo at jeg har lyst å få med meg mest mulig av pengene jeg låner. Og i og med at jeg ikke har en seilbåt i garasjen, må jeg kjøpe en ny en. Noe som ville ha brukt opp alle pengene jeg lånte... :P
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Cheezecake
Studielån kan man få opp til 500 000 tusen her i Norge jo. Så det er null stress. Har du god nok sikkerhet får du lån til opp mot 7mill hvis jeg husker rett... :P
Vis hele sitatet...
Det vil jeg mer enn gjerne se kilder på.
Sitat av thomasf
Det vil jeg mer enn gjerne se kilder på.
Vis hele sitatet...
Man kan få tillegstipend hvis man vil på skole i utlandet. Så du hadde forsåvidt riktig. Innenfor Norden kan man ikke få mer enn 50 tusen... visstnok. Men hvis man vil studere i utlandet kan man få flere hundre tusen...

http://www.lanekassen.no/templates/Page____7887.aspx
Sist endret av Cheezecake; 10. februar 2008 kl. 23:54.
Du kan jo se hvordan det gikk med Jarle Holgersen.
I nesten sju år har han hatt opphold i solparadiset Ensenada i Mexico. Norge har ikke utleveringsavtale med Mexico, men etter lang tids arbeid fra Økokrim ble han pågrepet tidligere i år.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/11/14/183190.html

Man kunne sikkert klart seg en god stund, men jeg ville ikke akkurat greid å slappe så godt av i en sånn situasjon. Kjipt å ikke kunne dra hjem på besøk også..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Vel.. Ja, man kan få låne svært mye med lånekassen, men du kommer aldri til å ha flere hundre tusen kroner av statens penger inne på kontoen din. De blir delt opp og delt utover semesteret der du mottar en viss sum hver måned. Dessuten må du faktisk være student for i det hele tatt å motta så mye som en krone fra Lånekassen. Og nei! Det nytter ikke å bare si: "Jeg studerer der!". Du må bevise det. Har du aldri mottat stipend før?
Sist endret av thomasf; 11. februar 2008 kl. 00:00.
Kan jo låne penger til en bil feks, så selger du bilen, får betaling i cash og reiser.
Hmm.. Tja. Dere har sikkert rett
Men det hadde vært artig hvis dette hadde virket. Og Jarle Holgersen hadde en litt alvorligere dom enn bare å ikke ha betalt tilbake et lån da. Han hadde jo svindlet klienter...
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av Cheezecake
Hele poenget med dette er jo at jeg har lyst å få med meg mest mulig av pengene jeg låner. Og i og med at jeg ikke har en seilbåt i garasjen, må jeg kjøpe en ny en. Noe som ville ha brukt opp alle pengene jeg lånte... :P
Vis hele sitatet...
Som sagt finnes det ingen lovlig måte å få pengene med deg inn, hvis du har dem i kontanter.
uansett hvor mye du får i lån så kan du vel ikke ta ut alle pengene i kontanter??? det virker jo litt dodgy og ville ha 4 mill. i cash lissom..
det best er og veklse det inn i gull eller dollar.

MEN du veit at når du tar opp lån skal dem ha sikerhet i noe eks : hus eller kausjonsist
hus vil si dem selger bare huset og får penge sine i gjen.
kausjonsist hvil si eks foreldre dine står ansvalig hvis DU ikke payer, da må DEM paye.
Om du svindler en bank fremfor en haug med naive skrullebukker så er vel ikke det noe mindre alvorlig? Summen derimot er jo noe høyere, men poenget er at du vil bli etterlyst og etterforsket av økokrim uansett, noe jeg kan skrive under på at ikke er kult..
Såh, du tenker at du faktisk får ut lånet ditt på fire mill i kontanter? Lykke til med den delen av planen!

Du får ikke lånt den typen beløper uten å ta sikkerhet i noe (typisk hus) og hus betaler man ikke med kontanter. I alle fall ikke den typen hus man får låne penger til å kjøpe.

Planen din er boss! Men dersom du raner banken for så å komme deg ut av landet har du bedre sjanser. Men så er jo planen om å rane en bank for fire mill boss i utgangspunktet.

Planlegg heller å vinn i lotto du. Det er en langt mer solid plan, og da kan du også bo akkurat hvor du vil uten at staten kommer for å lete etter deg!
Snodig plan

Eneste som jeg setter spoersmaalstegn ved er at det maa vaere jaevlig ekkelt aa ha en 3-4mill. fastteipet paa kroppen helt fra gardemoen til mexico..
(Du kan ikke ha dem i en bag eller noe, da dette blir scannet)
Sitat av pinjai
3-4mill. fastteipet paa kroppen helt fra gardemoen til mexico..
(Du kan ikke ha dem i en bag eller noe, da dette blir scannet)
Vis hele sitatet...
Kjøp et 26-binds leksikon og skjær ut innsiden av dem. Så gjemmer du pengene der.
http://www.freehollowbooks.com/
Du får ikke låne 3-4 mill.
Å de 100- 200.000 du kanskje hadde fått til bil lån betaler banken direkte til selger og bilen hadde fått tinglyst en heftelse på lånesummen så du hadde ikke fått solgt den.
Det samme med et eventuelt hus.
Sitat av pinjai
Snodig plan

Eneste som jeg setter spoersmaalstegn ved er at det maa vaere jaevlig ekkelt aa ha en 3-4mill. fastteipet paa kroppen helt fra gardemoen til mexico..
(Du kan ikke ha dem i en bag eller noe, da dette blir scannet)
Vis hele sitatet...
Eller bare ha en skjekk.
Er mye mulig at dama i skranken i banken der du prøver å løse inn en sjekk på 4 mill kommer til å se ganske rart på deg. Om du får løst den inn i det hele tatt

Flere små sjekker, derimot
Kan ikke ha med en kompis inne i bildet da? Som du f.eks "kjøper" en bil av for den lånte summen? Riktignok får han sikkert veldig pes for dette etter du er ute av landet, men kanskje en måte å lure seg unna det på òg?
Om det fungerer så tror jeg det ikke er verd det. Mener jeg. Det pga det blir nok en del om deg i media. Det er også egoistisk. Når man tenker på hva familien må igjennom. Det er også ganske kjedelig å måtte være anonym i Norge senere.

Og om man blir tatt er det jævlig kjipt for deg

dropp det!
Hehe. Som sagt. Dette er ikke noe jeg faktisk planlegger å gjøre. Syntes bare idêen hørtes morsom ut. Og ville høre om dere kanskje hadde meninger i denne saken..
Den planen jeg faktisk har. Er å reise til Mexico eller Amsterdam eller USA eller noe sånt. Og deretter få meg en jobb, og aldri, aldri komme tilbake igjen til Norge. Planen er å miste all kontakt jeg har med omtrent alle jeg kjenner...
Syntes bare det ville vært morsomt å få med seg penger uten å få noen særlig pes for det. Men det er vel praktisk talt umulig hvis man ikke vinner i lotto?

Gillebo: Nå har det seg sånn at jeg ikke liker familien min, eller egentlig noen av de jeg pleier å være med. Så jeg tror ikke egentlig jeg hadde brydd meg noe særlig. De fortjener det.
Dere sier det ikke hadde vert mulig å ta ut så mangen penger. En som ble drept på frekkhaug pga noe pengekrangel(vet ikke om det er lov til å gi ut navn) hadde få dager før reis til banken å tatt ut 2 elr 4 Mill i kontanter. Husker ikke helt hvor mye det var, men leter etter kilder.
Har alltid drømt om å ha flere mill i cash...
Hehe
Sitat av Rellativ
Dere sier det ikke hadde vert mulig å ta ut så mangen penger. En som ble drept på frekkhaug pga noe pengekrangel(vet ikke om det er lov til å gi ut navn) hadde få dager før reis til banken å tatt ut 2 elr 4 Mill i kontanter. Husker ikke helt hvor mye det var, men leter etter kilder.
Vis hele sitatet...
Men da kan det hende at de pengene var fra hans konto og ikke lånte

Funker sikkert fett å "komme i trøbbel" sånn at du må låne en haug med penger fra venner og familie forså reise til Mexico da. Når de gjelder å komme seg ut av landet (Norge) så kan du bli smugla ut av diverse bander for en sum.
  • Bruk ett år på og isolere deg. Kvitt bekjentskap med alle.
  • Flytt fra hjembyen din til en annen. Bo der i ett år med absolutt minst mulig kontakt med andre mennesker enn nødvendig. Du må ha kontakt med arbeidsgiver osv, men hold forholdet til det.
  • Planlegg et genialt ran, der ingen andre en DU er involvert. Ingen kan være medvirkende til ranet, og ingen andre en DU veit om det helt til det blir utført. Rannet må foregå smertefritt. Ingen skadde, ingen døde, ingen dramatikk, eller annet som kan føre til en sak som NOKAS. (Kinky one)
  • Kvitt deg med alle spor som kan knytte deg opp mot ranet.
  • Kjør over til Sverige. Plukk opp det nye passet ditt, som på forhånd er planlagt. ID'en må være idiotsikker. Altså ikke noe som kan by på problemer når du skal fly til Mexico. Ikke noe visuell kontakt med menneskehandlerne.
  • Skaffe seg ny identitet i Mexico.
  • Aldri prat til noen om hvor du er fra, eller hvorfor du er i Mexico.
Sikkert mange punkter som kunne vært med på lista mi, men velger å avslutte der. Punkt 1 og 2 krever at du er sterk psykisk, pluss at du kanskje har noe som driver deg. Punkt 3 er veldig kinky, krever mye planlegging, flaks og vill fantasi. Punkt 4 kan bli problematisk, siden du helt har fryst deg ut av samfunnet, og såvidt husker morra di sitt fornavn. Men er du kommet så langt, kommer du deg nok videre. Nå er det sikkert en del ting som ikke hadde fungert, eller andre ting jeg burde tatt med.

GLHF!
Sist endret av SnippeX; 11. februar 2008 kl. 19:53.
Eller bare ta en chill scam.
Har 3 kompiser som er på loffen i thailand nå, å det sitter en fyr hjemme i Norge å sender inn meldekort for dagpengene til de. Har funket ei god stund isåfall. lever bra på norske dagpenger både i thailand og mexico.
ehe, passe

Har hørt av en fyr som har gjort samme greia, men han påstod de hadde internett i thailand så han leverte meldekorta selv, han da. Hørtes forresten litt tåpelig ut, så utrolig bra lever man vel ikke av dagpenger selv i thailand - men lever gjør en sikkert da.
Sitat av SnippeX
  • Bruk ett år på og isolere deg. Kvitt bekjentskap med alle.
  • Flytt fra hjembyen din til en annen. Bo der i ett år med absolutt minst mulig kontakt med andre mennesker enn nødvendig. Du må ha kontakt med arbeidsgiver osv, men hold forholdet til det.
  • Planlegg et genialt ran, der ingen andre en DU er involvert. Ingen kan være medvirkende til ranet, og ingen andre en DU veit om det helt til det blir utført. Rannet må foregå smertefritt. Ingen skadde, ingen døde, ingen dramatikk, eller annet som kan føre til en sak som NOKAS. (Kinky one)
  • Kvitt deg med alle spor som kan knytte deg opp mot ranet.
  • Kjør over til Sverige. Plukk opp det nye passet ditt, som på forhånd er planlagt. ID'en må være idiotsikker. Altså ikke noe som kan by på problemer når du skal fly til Mexico. Ikke noe visuell kontakt med menneskehandlerne.
  • Skaffe seg ny identitet i Mexico.
  • Aldri prat til noen om hvor du er fra, eller hvorfor du er i Mexico.
Sikkert mange punkter som kunne vært med på lista mi, men velger å avslutte der. Punkt 1 og 2 krever at du er sterk psykisk, pluss at du kanskje har noe som driver deg. Punkt 3 er veldig kinky, krever mye planlegging, flaks og vill fantasi. Punkt 4 kan bli problematisk, siden du helt har fryst deg ut av samfunnet, og såvidt husker morra di sitt fornavn. Men er du kommet så langt, kommer du deg nok videre. Nå er det sikkert en del ting som ikke hadde fungert, eller andre ting jeg burde tatt med.

GLHF!
Vis hele sitatet...


Fantastisk liste gutten... Jeg kan gjøre den enda bedre og enda kortere



"Vil du bli rik fort: Gjennomfør det perfekte ran og forsvinn"

Så var det tilbake til virkeligheten...

Kutter du kontakten med alle venner og bekjente vil du bli etterlyst! Bilder av deg vil florere, og du er alt annet en anonym. Hvordan vil du klare å leve et år uten å ha kontakt med noen? Hvordan vil du få deg bolig? Hvor vil du få pengene dine fra etc. Da er du allerede lett å kjenne igjen. Da er det mange som vet hvem du er.

Så til dette ranet ditt! Du KLARER IKKE å gjennomføre et slikt ran alene. Slikt krever enormt med kunnskap, innsikt og erfaring. Og har du allerede et eller flere av disse kjenner politiet til deg og holder deg under oppsikt. Skal du involvere deg i et uoversiktelig ransmiljø prøv Sverige!

For resten av punktene: fortsett formelen over...

Kort og godt beskriver du en utopi. Helt ubrukelig i alle sammenhenger. Skal et slikt tankeeksperiment ha noe for seg må det ha rot i virkeligheten. Lykke til neste gang..
Jeg er helt enig med Cikey unntaket er venner og bekjente samt uoversiktelig ransmiljø i Sverige. Du blir ikke etterlyst selvom du isolerer deg fra venner og bekjente, så lenge kontakt med arbeidsgiver og familie opprettholdes. Ransmiljøet i Sverige er vel trolig ikke mindre uoversiktelig der enn her i Norge.

Den dagen du blir meldt savnet av familie, er du vel ikke etterlyst men registrert som savnet/sporløst forsvunnet. Det må vel ligge mistanke for kriminelle handlinger eller hva det heter for noe hvis en som er meldt savnet/sporløst forsvunnet skal bli etterlyst. Ihvertfall slik jeg tenker på sammenhengen etterlyst.

Det som derimot er sant er at du skal være litt av en mesterhjerne for å fullføre det perfekte ran helt alene uten innvolvering av medhjelpere eller annen assistanse på et eller annet plan i selve prosessen. Bare det at du skal skaffe deg ny identitet to ganger uten å være innvolvert selv med dokumentforfalskerne skal vel godt gjøres.

Er litt usikker på om menneskehandlere er de rette folka å ha med å gjøre i dette tilfellet, hvorfor en ransmann på rømmen benytter seg av disse må jo være en innsmugling til selve destinasjonslandet - og det ser jeg ingen grunn til å reise til Sverige for å gjøre. Ser forresten ingen grunn til å innvolvere menneskehandlere i det hele tatt. Utopisk er det kanskje ikke, men vil anta at det å vinne storeslem i lotto tre ganger på rad må da være mye enklere?
Sitat av paranoy
Har hørt av en fyr som har gjort samme greia, men han påstod de hadde internett i thailand så han leverte meldekorta selv, han da.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg kan vel bekrefte at de har internett i thailand om ikke annet
Du får ikke ett så stort lån uten å kunne stille oppimot 80% sikkerhet. Og hva er da vitsen, da kan du heller selge det du pantsetter, og reise uten å bli ettersøkt av interpol.
Sitat av mentalmelt
Du kan jo se hvordan det gikk med Jarle Holgersen.
http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/11/14/183190.html

Man kunne sikkert klart seg en god stund, men jeg ville ikke akkurat greid å slappe så godt av i en sånn situasjon. Kjipt å ikke kunne dra hjem på besøk også..
Vis hele sitatet...
Dette er litt off-topic, men om jeg har forstått den artikkelen rett så dro han til Mexico og slappet av i 7 år (levde kanskje på svindlepenger?). Allikevel var det bare å komme hjem og sone, så var alt greit. Skulle tro man fikk en strengere straff etter å ha rømt landet.
Sitat av Jectson
Du får ikke ett så stort lån uten å kunne stille oppimot 80% sikkerhet. Og hva er da vitsen, da kan du heller selge det du pantsetter, og reise uten å bli ettersøkt av interpol.
Vis hele sitatet...

Vi har sagt ifra oss det med lån. Når holder vi på å rane ting.

Du kan jo se noen filmer. nevner Prison Break(serie), Csi(serie) og inside man.

Ta disse, kombiner litt, og gjør det du må for å skaffe pengene.


Edit: la inn Quote
Sist endret av Rellativ; 11. februar 2008 kl. 23:05.
Sitat av paranoy
Jeg er helt enig med Cikey unntaket er venner og bekjente samt uoversiktelig ransmiljø i Sverige. Du blir ikke etterlyst selvom du isolerer deg fra venner og bekjente, så lenge kontakt med arbeidsgiver og familie opprettholdes. Ransmiljøet i Sverige er vel trolig ikke mindre uoversiktelig der enn her i Norge.

Den dagen du blir meldt savnet av familie, er du vel ikke etterlyst men registrert som savnet/sporløst forsvunnet. Det må vel ligge mistanke for kriminelle handlinger eller hva det heter for noe hvis en som er meldt savnet/sporløst forsvunnet skal bli etterlyst. Ihvertfall slik jeg tenker på sammenhengen etterlyst.
Vis hele sitatet...
Nei, hele poenet mitt var at ransmiljøet i sverige er meget uoversiktelig, spesielt i forhold til i Norge hvor politiet har meget god kontroll på det.

Man kan være etterlyst på flere måter. Politiet kommer til å lete etter deg dersom familien din melder deg savnet. Alt etter hvor mye det aktuelle politidistriktet har å gjøre vil de bruke mer eller mindre ressurser på å lete etter deg. Det er også godt mulig at du blir etterlyst gjennom mediene, og da vil ny arbeidsgiver / kolleger se det og du får mye oppstyr rundt deg!

Sitat av Rellativ
Vi har sagt ifra oss det med lån. Når holder vi på å rane ting.

Du kan jo se noen filmer. nevner Prison Break(serie), Csi(serie) og inside man.

Ta disse, kombiner litt, og gjør det du må for å skaffe pengene.


Edit: la inn Quote
Vis hele sitatet...
Nei nei nei! Forhold deg til virkeligheten når du skal undersøke disse tingene, ikke hollywood!
Innlegget var ikke ment seriøst. Men poenget er at det nytter ikke å dra et NOKAS ran, med 20 involverte og tro at du kommer deg avsted med alle pengene, uten at noen tyster på deg. Du kan i sånne sammenhenger ALDRI stole på andre enn deg selv. Og dette er spesielt viktig når du planlegger å forlate landet for alltid. Du vill ikke etterlate deg tråder som folk begynner å dra i seinere.

Cikey, definer ett perfekt ran.

Du blir ikke etterlyst om du oppfører deg som et rassehøl i et år og flytter. Utrolig hvor fort bekjente glemmer deg når du går under bakken. Det også mange som har et dårlig forhold til familie. Kjenner flere som ikke har hatt kontakt med familie på over 3 år. Du må selvfølgelig ha kontakt med enn del folk i forbindelse med jobb + +, men ingen vennskap ol.

Men hvis du er villig til utføre noe så sykt i to år, må du være rimelig forstyrret EOD.
Sist endret av SnippeX; 12. februar 2008 kl. 00:05.
Cikey:

Selvom noen synsere og forstå-seg-påere synes den siste tidens ransbølge har utfoldet seg hos våre kjære naboer så betyr ikke det at Spanerne i nabolandet har mistet fullstendig kontroll på så organisert miljø som definisjonen ransmiljø tilhører. Tror neppe de har mindre kontroll i nabolandet enn det kripos, deltagruppen og catch har i Norge. Får jeg minne om at det i Norge bare for noen år siden var lignende ransbølge her også!

Det er et skandinavisk samarbeid og sikkert tette band med Finland som opprettholder en ganske god oversikt over slike hardbarka miljøer - med tanke på at miljøene samarbeider tett over grensene.

Det rapporteres om tusenvis av forsvinninger hvert år i Norge, du blir meldt savnet og etterlyses via observasjoner fra publikum muligens - men det tar tid før det havner på bordet hos Interpool. Ligger det mistanke til kriminell handling som årsak til forsvinningen vil det iverksettes etterforskning, ellers havner denne etterlysningen din i samme bunke som de andre forsvinningene. De fleste forsvinninger blir oppklart etterhvert og dreier seg om naturlige årsaker eller lignende omstendigheter, noen forblir uoppklart.

Har du en ny identitet i et annet land, vil du ved gjenkjennelse bli konfrontert muligens om du er den savnede personen - men med legitimasjon og ingen mistanke om kriminelle årsaker blir du trolig ikke innhentet for nærmere sjekk. Uansett så er et bilde tatt eller gjengitt på et tidspunkt, og utseendemessig er det vel ikke problematisk å dekke over det med et par briller eller litt skjeggstubber eller lignende. Tross alt starter du et nytt liv i et annet land - bruk fantasien, det ligger foreløpig fortsatt ingen mistanke om kriminelle årsaker hos Interpool med mindre du dreit deg ut på ranet - hvilket er en stor mulighet!

Har du ranet en bank med suksess og kommet deg i sikkerhet utenlands og ny identitet er ikke ny jobb, arbeidsgiver og kolleger det første du tenker på. Ligge lavt i terrenget og vente til ting har roet seg ned og tilstand normaliseres, plassere fortjeneste trygt og leve et normalt liv diskre for å kartlegge din nye tilværelse, også går planen sin gang. Ender vel med buret, men har du gjort det riktig kan hende du har saltet ned en akseptabel andel i en hemmelig konto, sone tiden ut etter utlevering til landet, leve forholdsvis normalt i prøveperioden og voila - pensjon er det siste du tenker på. Ihvertfall hvis plan d funger som normalt etter at plan a,b og c gikk til helvete. Sånn er det ihvertfall i mange hollywood-filmer.. :P

EDIT:
Tror faktisk det heter Interpol men orker ikke rette på det i innlegget.
Sist endret av paranoy; 12. februar 2008 kl. 00:37.
reality check kor
steg 1:Skaff deg mad hacker skills og gjøre et par mindre _e_ran med jevne mellomrom. Ikke ta for mye penger av gangen, og skjul sporene dine godt - som du selfølgelig veit siden du er king of the haxxors. Sakte men sikkert samler du pengene på et par hemmelige kontoer rundt om i verden - da var pengene i boks.

Steg 2:Siden du er hacker nerd har du trolig få IRL venner, lite kontakt med familien - med mindre du bor hjemme hos mamma siden du ikke har jobb fordi du tilbringer all din tid forran pc'n. Nåja - fortell de få menneskene du faktisk har kontakt med at du har fått deg jobb i utlandet fordi du har så mad pc skills. Kom deg ut av Norge og inn i landed du skal begynne ditt nye liv i.

Steg 3:Vel inne i ditt nye "hjemland" hacker du staten/politiet og får utstedt ny ID. Du er selvfølgelig så grundig at du legger inn full "historie" om ditt nye jeg - medisinske journaler, skattejournaler osv. Du har faktisk bodd i ditt nye land hele ditt liv - og du driver kjøp og slag over internett i stor skala og skatter derfor bare av det du oppgir som inntekt og på den måten kan du dermed månedlig føre pengene du stjal i steg 1 til deg selv - riktignok må du betale skatt av det men - helt lovlig.

Gratulerer - ny identitet, nytt liv og mye penger. Husk å begynne å trene slik at du blir slank og fin og overhodet ikke ligner på den stukne feite grisen du var da du bodde hos mora di og var geek 24/7 - i tilfelle du ikke har dekket til sporene dine godt nok og noen kommer og ser etter deg.
det lønner seg ikke å være uærlig blir driti ut en dag uansett
det er jo ikke sånn at Mexico ikke utlevere folk til andre land.
de kan jo også fengsle folk der nede for et land.
så ville egentlig ikke flykta til Mexico hvis jeg skulle ha gjort noe
hehe må si dette var en artig diskusjon. men det er sant som eb sa. du får ukke 4 mil i lån og vertfall ikke rett i honda.... hvet du hvvor mye 4 mill er eller?
det er limm mere en en kofert