Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 871
Anonym bruker
"Stinn Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei dere. Har gått på quetiapin depot siden 2017, og har nå nylig fått ut quetiapin sandoz (Frisettende) og for å sovne lettere. Gått på 800/600 mg i døgnet. Mot paranoid schizofreni. Tar 600mg nå, tok 3 quet sandoz og trodde jeg skulle dø,fikk en jævlig hjertebank og når jeg holdt på å sovne føles det ut som jeg besvimer/blir drittsvimmel og må reise meg fort.

Er dette farlig? Denne hjertebanken, det slår litt uregelmessig også.

Prøvde å måle pulsen (telle antall dunk oå pulsåren og gange med 2?) og fikk 100-120 slag i minuttet og det dunker hardt.

Skal til legen imorgen, er det noe håp for en 25 åring å få noe type (antakeligvis svak) benzo mot disse panikkanfallene jeg får? som tvinger hjertet til å roe seg ned om dere skjønner? Er det trygt å sovne selvom det føles jeg skal dævve (nærmest da..) ?


hilsen en litt nervøs gutt
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje, men husk å fremstå som om du ikke vet hva benzo er. Du har aldri hørt noen navn, men kanskje solbriller ble nevnt en gang.. eller var det sobril?
Med behandling av schizofreni så må du for egen del høre på legen og være ærlig. Hvis legen mener benzo er dårlig må du ta det seriøst. Utover dette så skal du gi faen i hva folk her sier, mener jeg.
Har følt meg helt lik som det du beskriver noen ganger da jeg har tatt quetiapine. Dette gjelder dog ikke hver gang. Pleier å forsøke og spise mindre så ikke jeg er så mett blant annet før jeg legger meg - dette hjelper litt for hjertebank og den "svimmelheten/besvimelsesfølelsen" du snakker om. Håper det ordner seg for deg!

Av egen erfaring er ikke benzo noen god langtidsløsning, da det kommer til å haunte deg i fremtiden, og gjør bare vondt verre. Har måttet gå av benzoabstiser et par ganger, og det er lite morsomt. Klarer du å balansere benzobruket og ikke bli avhengig så kan det være det kunne fungert bra for deg. Dette er selvfølgelig opp til legen din å dømme.
Sist endret av Not Normal; 1. desember 2020 kl. 15:00.
Anonym bruker
"Avhengig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legger selv merke til at jeg kan få litt høy puls og litt rar hjerterytme og jeg tar ikke nærheten av samme doser som deg for innsovning, tar rundt 25-50mg ved behov og jeg opplever også at det kan banke hardt. Men selvsagt er dette noe du skal rådføre deg med legen din om da han/hun kjenner historien din bedre enn oss - for ikke å nevne at mesteparten av folkene som svarer er ikke helsepersonell, du får mye anekdoter
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Neppe
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar 300mg nå. Tok 600 jeg også på det meste. Tar i tillegg selo-zok mot høy puls og hjertebank. Funker veldig bra også er det nok en bedre løsning enn benzo