Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3837
http://www.tv2.no/a/5885579

TV2 har lagt ut denne artikkelen. Her har de gått rundt i Oslo en sen kveld med skjult kamera. Det er en yngre kvinne som blir filmet.

I videoen kan vi se en rekke menn som er ganske frempå. De forteller henne hvor vakker hun er, spørr om hun vil bli bedre kjent, etc.

Jeg og kjæresten min har nå sett på videoen en del ganger. Vi klarer fortsatt ikke å forstå hva som er trakasserende med dette?

De sier ikke noe stygt, det meste de sier er faktisk ganske smigrende. Kjæresten min forteller selv at når dette skjer henne tar hun det med et smil og blir glad for oppmerksomheten.


Vi støtter selvfølgelig ikke trakassering i seg selv, men vi sitter igjen men en følelese av at TV2 her har dratt strikken litt for langt?
Sist endret av Alegria; 16. august 2014 kl. 22:34.
Alt er avhengig av hva man legger i ordet trakkasering.


I forsvaret så vil du f.eks kunne bli straffet for sextrakkasering om du plystrer til ei jente.
Eller om du sier "Hei sexy" til hun.


Så, for deg/dere: Hvor går grensen mellom "vennlige ord" og "trakkasering" ?



Det å følge etter kvinnene (Trolig med baktanker), må nå sies å være trakkaserende og skremmende.
Uansett hvor hardt du vil innse noe annet, så stemmer det tv2 viser. Ikke nevne noe rasistiske trekk, men det opplever damen min på byen 24/7 i Alta med rundt 20.000 folk
Kanskje tv2 har brukt utenlandske folk som et mål, men hva vet vi? dette blir egentlig filosoferinger.
Trådstarter
6 0
Jeg tror nok at mange opplever dette ofte. Men er det trakasserende å bli fortalt hvor pen du er?

Jeg hadde forstått det om menneskene i videoen var veldig pågående men det synes jeg ikke at de var.

Kan det være kulturforskjeller? Eller er hensikten deres å skremme/skade disse jentene?
Sist endret av Alegria; 16. august 2014 kl. 22:41.
Idiotisk. Dette skjer i alle storbyer i verden. Dette er en del av å bo i en stor by.

Jeg mener ikke det er greit fordi det pågår andre steder også, men dette er ikke noe sjikanering. Og de fleste trenger det. Det gir byen farger.

Noen av de var ikke interesserte i henne engang, de ville bare selge henne dop.
Det er ikke greit med sånn oppførsel og burde straffes med bøter evnt bortvisning fra byen.

og har tv2 dratt strikken langt fordi dem har lagd en reportasje over hvordan dem oppfører seg?
Sist endret av Notoneofthem; 16. august 2014 kl. 23:00.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Det er ikke greit med sånn oppførsel og burde straffes med bøter evnt bortvisning fra byen.?
Vis hele sitatet...
Så nå skal forsøk på damesjekking bli en kriminell handling? Dummeste jeg har hørt
Sitat av olustvere Vis innlegg
Så nå skal forsøk på damesjekking bli en kriminell handling? Dummeste jeg har hørt
Vis hele sitatet...
Det er ikke damesjekking når jentene føler seg truet.. Da tror jeg disse innvandrere trenger ett kurs i å sjekke damer.. Du sjekker ingen ved å være pågående og komme med slibrige nedsettende kommentarer.
Sist endret av Notoneofthem; 16. august 2014 kl. 23:10.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Noen bør spør tv2 om hvorfor de har brukt utlendinger som mål? for er det noe som skaper debatt så er det jo akkurat innvandring, tv2 skal bare selge en artikkel, det har ikke så mye med trakkasering å gjøre føler jeg.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Det er ikke damesjekking når jentene føler seg truet.. Da tror jeg disse innvandrere trenger ett kurs i å sjekke damer.. Du sjekker ingen ved å være pågående og komme med slibrige nedsettende kommentarer.
Vis hele sitatet...
Ja er enig i at innvandrere trenger kurs og at mange har mye å lære seg om generell folkeskikk. Men hvis bare det å innlede en samtale skal regnes som å være pågående og et enkelt "hello how are you tonight" skal være slibrig så trenger visst jeg også et kurs.
Sitat av pokemon Vis innlegg
Noen bør spør tv2 om hvorfor de har brukt utlendinger som mål? for er det noe som skaper debatt så er det jo akkurat innvandring, tv2 skal bare selge en artikkel, det har ikke så mye med trakkasering å gjøre føler jeg.
Vis hele sitatet...
Muligens fordi det ikke er normal oppførsel fra vestlige borgere.. Noen av innvandrerne har nok ett helt annet kvinnesyn enn oss vestlige

Sitat av olustvere Vis innlegg
Ja er enig i at innvandrere trenger kurs og at mange har mye å lære seg om generell folkeskikk. Men hvis bare det å innlede en samtale skal regnes som å være pågående og et enkelt "hello how are you tonight" skal være slibrig så trenger visst jeg også et kurs.
Vis hele sitatet...
Vel hvis du leser artikkelen så lagde tv2 reportasjen pga mange meldinger om mye værre forhold enn det tv2 klarte og fange opp den kvelden.
Sist endret av Notoneofthem; 16. august 2014 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
6 0
Det blir nevnt "normal folkeskikk". Normal vestlig folkeskikk da? Er ganske bestemmt på at dette handler om kulturforskjeller og at dette kanskje mulingens strider mot "normal NORSK folkeskikk", men burde det det??
Jeg mener det burde være helt akseptert å si alt det som blir sakt i filmen tråden her handler om, jeg har faktisk sagt fler av kommentarene selv- til totalt fremmede på gata og har fått MYE værre kommentarer fra norske menn, spesiellt på byen...
Gatene damene går igjennom her ER ubehagelige å gå igjennom på kveldstid, ikke pga kommentarer man kanskje får (som mange andre steder), men pga rusmissbrukere og fulle folk.

Hilen Kjæresten
Sitat av olustvere Vis innlegg
Så nå skal forsøk på damesjekking bli en kriminell handling? Dummeste jeg har hørt
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om og bli forfulgt vil bli sett på som damesjekking, heller ikke spørre om de vil ha weed eller om de kan bli venner på face/virkeligheten.
Er nok en del mennesker i byer i Norge som trenger kurs, som Noneofthem sa.
Før jeg så videoen så tenkte, "nok en gang skaper disse utlendingene trøbbel"
Når jeg nå har sett videoen så ser jeg ikke forsøk på noen som helst form for tvang eller pågående individer. Alle som ble avvist tok det pent og gikk vekk fra situasjonen ganske kjapt. Hadde forventet mye verre, men ble overrasket over at tv2 klarte å vri dette til trakassering.
Jeg som mann har da opplevd mye av det samme på kveldstid i Oslo. Blir tilbudt all slags narkotika og sexuelle tjenester . ser ikke helt hvorfor de fokuserer på kvinner da jeg kunne hatt med kamera og fått de samme henvendelsene.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Jeg som mann har da opplevd mye av det samme på kveldstid i Oslo. Blir tilbudt all slags narkotika og sexuelle tjenester . ser ikke helt hvorfor de fokuserer på kvinner da jeg kunne hatt med kamera og fått de samme henvendelsene.
Vis hele sitatet...
Det har vært oppe i media før.. Uansett skal ingen behøve å oppleve sånt.
Trådstarter
6 0
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Jeg som mann har da opplevd mye av det samme på kveldstid i Oslo. Blir tilbudt all slags narkotika og sexuelle tjenester . ser ikke helt hvorfor de fokuserer på kvinner da jeg kunne hatt med kamera og fått de samme henvendelsene.
Vis hele sitatet...
Det er jo slettes ikke det samme. Hun blir ikke tilbudt seksuelle tjenester.

Hun blir også bare tilbudt weed, ikke all slags narkotika.
Uansett hvor mye "likestilling" folk mener og tror man har i dag - er det fortsatt et stykke igjen før man har fullstendig likestilling på sosialt plan. Det at en hore prøver å selge sex til en mann i bunnen av Karl Johan føler jeg absolutt ikke er sammenlignbart med jenter som må gå gjennom byen å få seksuelle bemerkelser hele tiden. Spesielt ikke når de begynner å følge etter dem å komme med flere kommentarer i håp om å få litt oppmerksomhet.

Det er fortsatt jenter som er mest utsatt når det kommer til overfallsvoldtekter - og jeg forstår godt om man blir redd når folk presser seg på slik man ser i filmen. Det er kanskje ikke rasjonell grunn til beskyring (da nesten ingen av de ville voldtatt), men vi mennesker er ikke kjent for å være veldig rasjonelle dyr.

Om det er noe som skjer som får folk til å føle seg ukomfortable og utrygge så er det absolutt verdig en diskusjon.