Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1766
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg så nettopp at Canal Digital er med i noe som heter STOP.
Det er et sammarbeidsprosjekt som CD har blitt med i.

STOP arbeider for å bekjempe ulovlig streaming og ulovlig tilgang til fjernsynssendinger som mottas via parabol, digitalt bakkenett, IP-TV eller kabel-TV-anlegg. For å få til dette samarbeider STOP med flere distributører og rettighetshavere i Norden. Deriblant Canal Digital.
Vis hele sitatet...
https://kabel.canaldigital.no/Om-Can...osjekter/STOP/

Hva tenker dere om dette? Er det noen her med mer info om hva dette innebærer? Det virker jo som om de f.eks ser at jeg laster ned en TV Serie og tenker å rapportere meg til noen på grunn av det.

Jeg gikk nettopp over til Get pga hastigheten og glad er jeg for det. Det er allikevel forstyrrende å lese om dette først nå, jeg var kunde av dem i en lang periode tidligere.
Virker som de er ute etter de som sniker unna å betale når de bruker abonnenttjenesten deres. Ser ikke noe galt i det.
STOP kommer nok aldri til å bry seg om at en enkeltperson laster ned et par filmer. Den type piratvirksomhet representerer ikke noe tap for tv-leverandørene, og om det hadde gjort det hadde det uansett ikke vært noe å hente ved en rettsak.

De bryr seg mer om salg av autoriserte smartkort, cardsharing og videredistribusjon av innhold man ikke har rettigheter til (f.eks ved å sette opp egne streaming-tjenester)

et eksempel på type saker STOP er involvert i er denne: http://www.an.no/nyheter/article7335208.ece
Sist endret av liasis; 27. juli 2014 kl. 20:46.
dette går vel helst på dette med piratkort/streaming fra dekoder etc.

er ikke noe å uroe seg for
Både viasat og canal digital har samarbeidet med stop i flere tiår. Og stop driver med tvsignaler og ikke piratkopiering, såvidt jeg vet.