Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1637
Hei.

Har funnet et par internettsider på nettet som selger "billig" røyk over nettet.
Eks. 24£ for en Marlboro kartong inkl frakt i prisen.
La oss si at jeg bestiller 3 kartonger .Dette blir sånn ca 602 kr.
Når du importerer dette til norge,
må du betale skatt av det? Må du betale toll? Hva er risken? Hvor mye kan du ende
opp med å betale? Kan du faktisk åpne ditt lille mini tobacco marked blant dine venner,
uten innblanding ifra politiet+skatt+toll+annet faenskap.? Jeg er veldig interessert i å
få vite en del om dette.
Du må tolle. Har sett en tråd ang dette før her. Du må som sagt betale toll. Da koster kartongen plutselig mye mye mer enn i Norge.

Hvis noe ser for godt ut til å være sant, så er det det..
Trådstarter
14 0
Leste akkurat at toll grensa er fra 200 og oppover.
Jeg kjøper jo i realiteten en kartong røyk for 200 kroner fra levrandøren i england?
Åpnes pakker hos tollen?
Som Crabman nevnte, finnes det en del tråder om dette på forumet.

Man må fortolle ja. Jeg vet ikke noe om risikoen for at det blir oppdaget, men jeg mener man har et sikkerhetssystem for dette i Norge. Altså, du betaler frakt+kartongens verdi+det kartongen ville kostet i Norge in the first place. DVS at 3 kartonger i dette tilfellet, blir 602 kroner dyrere enn om du hadde kjøpt dem på Rimien.
▼ ... over en uke senere ... ▼
b) Sigaretter: kr 1,92 pr. stk. Med en sigarett menes en sigarett som har en lengde til og med 90 mm, som to regnes sigaretten dersom den har en lengde på over 90 mm, men maks 180 mm, osv. Filter og munnstykke tas ikke med ved beregningen av lengden.
Vis hele sitatet...
med andre ord betaler vi 38kr og 40øre i avgifter for en 20-pakning sigaretter + 25% i mva her i norge

om vi da handler på Spar som tok 72kr for en 20-pakning igår blir regnestykket som følger
72-38.4=33.6

33.6-25%=8.4 mva

33.6-8.4=25.2kr
Vis hele sitatet...
20 sigaretter koster altså 25kroner og 20øre uten avgifter (er sikkert flere avgifter som påvirker prisen uten at jeg skal si noe sikkert).

men men... vi tjener jo 4 ganger mer enn alle andre, har høyere livskvalitet og HDI (Human Development Index) enn de fleste andre... klarer fint å betale litt ekstra for kreftpinnene
du får ikke bestillt inn sigaretter til norge for deretter å selge dem med profitt. med mindre du gjør det via andre kanaler som ikke går igjennom tollvesenet,

vet ikke hvordan det er sørpå, men her nord så kan du skaffe deg røyk via russebåter (og nei, ikke almennfag avgangselever)
Det du kan gjøre, dersom du kjøper dette fra et EU land, er å bestille det til postkontoret i Strømstad, på post restante. Dvs at pakken din blir liggende der til du henter den, dersom du henter den innen rimelig tid av dens ankomst, noe som ikke er noe problem med dagens sporingssystemer av pakker.

Dette er jo helt klart ikke lønnsomt dersom du bor ille langt i fra sverige, men du kan får noen i Halden feks, til å sende dette i posten til deg. for ca tre limper med røyk koster det 60 - 80 spenn å sende i posten.
Sitat av 1Gn0tu5
du får ikke bestillt inn sigaretter til norge for deretter å selge dem med profitt. med mindre du gjør det via andre kanaler som ikke går igjennom tollvesenet,

vet ikke hvordan det er sørpå, men her nord så kan du skaffe deg røyk via russebåter (og nei, ikke almennfag avgangselever)
Vis hele sitatet...
Så du tror faktisk at det heter RUSSEbåter? Mener du russiske båter, eventuelt båter med russisk mannskap?