Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 915
Hei.

Fikk en oppringning fra er norsk mobilnummer i dag. Rakk ikke å ta den. Søkte det opp og det er ikke registrert noe sted. Når jeg ringer tilbake får jeg bare den vanlige beskjeden "dette nummeret er ikke i bruk". Hva kan dette være?
er nok svindel der de spoofer nr, men denne gang har de ikke brukt et gyldig nr, men pass på de ikke bruker Wangiri-svindel, om du ringer tilbake kan det koste deg veldig dyrt.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
er nok svindel der de spoofer nr, men denne gang har de ikke brukt et gyldig nr, men pass på de ikke bruker Wangiri-svindel, om du ringer tilbake kan det koste deg veldig dyrt.
Vis hele sitatet...
Ja, ringer aldri tilbake når det er utenlandske nummer så er klar over det. Tenkte selv også at det var svindel. Men er det virkelig så lett å forfalske et norsk nummer?
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Ja, ringer aldri tilbake når det er utenlandske nummer så er klar over det. Tenkte selv også at det var svindel. Men er det virkelig så lett å forfalske et norsk nummer?
Vis hele sitatet...
Spoofing av nr er velkjent for svindlere og stått mye om i media, de bruker alt fra venner/familie til nr fra Politi. Akkurat hvordan de gjør det kan jeg ikke si, men vil tro dette er ganske enkelt for de i utland med litt kunnskap.
Eller uregistrert nummer med viderekobling til nummer som ikke er i bruk, dette kan jo fks sette som valg hvis nr som ikke er i kontakter ringer.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Ja, ringer aldri tilbake når det er utenlandske nummer så er klar over det. Tenkte selv også at det var svindel. Men er det virkelig så lett å forfalske et norsk nummer?
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt oppringt fra både 112 og 02800. Jeg har tillogmed blitt oppringt fra mitt eget nummer en gang (!). Ellers får jeg mye telefoner fra England for tiden. (Jeg kjenner ingen i England så det er en enkel sak).
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg har blitt oppringt fra både 112 og 02800. Jeg har tillogmed blitt oppringt fra mitt eget nummer en gang (!). Ellers får jeg mye telefoner fra England for tiden. (Jeg kjenner ingen i England så det er en enkel sak).
Vis hele sitatet...
Bli ringt opp av seg selv må jo være litt av en opplevelse. Er mange som snakker med seg selv altså, men likevel.
Nesten så det hadde vært verdt å ta den. Kunne fått lottonummerene til uka.