Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1523
Ved SWIFT overføringer til utlandet som ikke støtter SEPA overføringer så kan overføringen ta alt fra 3 til 7 dager.

Noen som vet om en oversikt over hvilke land det tar minst mulig tid å overføre til?
Sist endret av einsteindragon; 23. august 2022 kl. 09:30.
Bra Hawala bank systemet, tar like lang tid som å ta en tlf samtale over hele verden
Nå er jeg ute etter svar på tiden det tar når man sender via vanlig norsk bank.
Alt innenfor EU/EØS går hvertfall raskere enn tredjeland. Normalt 1-3 virkedager, spørs litt på banken din og når på døgnet du har overført.
Hilsen ei som har importert flere hunder fra forskjellige land og betalt på forskjellige tider og med forskjellige banker
Sitat av vannflaska Vis innlegg
Alt innenfor EU/EØS går hvertfall raskere enn tredjeland. Normalt 1-3 virkedager, spørs litt på banken din og når på døgnet du har overført.
Hilsen ei som har importert flere hunder fra forskjellige land og betalt på forskjellige tider og med forskjellige banker
Vis hele sitatet...
Ja, det skyldes at de støtter SEPA overføringer.
Det jeg er ute etter er tiden det tar å overføre til f.eks. Australia, som ikke støtter SEPA.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Nå er jeg ute etter svar på tiden det tar når man sender via vanlig norsk bank.
Vis hele sitatet...
1-3 dager med vanlig bank til ikke sepa land.
Intill 5 dager til grisgrendte land

Er det ikke så store summer kan du bryke crypto som er instant
Sitat av gekko4u Vis innlegg
1-3 dager med vanlig bank til ikke sepa land.
Intill 5 dager til grisgrendte land

Er det ikke så store summer kan du bryke crypto som er instant
Vis hele sitatet...
Sbanken sier 3-7 dager, men ser det avhenger av banken.
De landene jeg er på ute etter er de som "kun" bruker 3-5 dager.
Kun SEPA som overfører på 1-3 dager om man ikke benytter hastepverføringer.

Er det norske, danske eller svenske banker som tilbyr SEPA Instant/Straksoverføringer?
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Sbanken sier 3-7 dager, men ser det avhenger av banken.
De landene jeg er på ute etter er de som "kun" bruker 3-5 dager.
Kun SEPA som overfører på 1-3 dager om man ikke benytter hastepverføringer.

Er det norske, danske eller svenske banker som tilbyr SEPA Instant/Straksoverføringer?
Vis hele sitatet...
SEPA er single euro payment area
Altså alle land i EU/EØS.
De gangene jeg har brukt det er samme som nasjonale overføringer mellom ulike banker så blir det gjort etter 16.00 ish er de på konto 07.00 ish neste dag og før 16.00 ish så et par timer ifølge mine erfaringer.

En selvfølge er at overføringen skjer i valuta euro.

Har gjort dette til Sverige, Danmark, England, Nederland, Tyskland og Spania.


Har ennå ikke skjønt hva formålet ditt er med bare masse spørsmål uten å faktisk si hva du vil oppnå.
Anbefaler at du prøver å spørre Google hvis det er så hemmelig hva du vil oppnå her