Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4417
Halla, ble ranet igår for 6000kr, gidder ikke å gå inn på detalj om hva som skjedde, men skulle kjøpe en plate og de ranet meg. Aner ikke navnet på fyren men er på saken med å finne det ut.

Hva gjør jeg Når jeg finner navnet? Vil bare ha pengene tilbake. han var en ganske spinkel fyr men han hadde med seg 3 andre sværinger. Er så lei dette dritet, flere venner har blitt ranet av forskjellige folk også, en annen venn av meg fikk en pistol mot hodet liksom..
Var ikke sånn her for 5år siden, blitt helt kaos i det siste. Folk tror de lever i den der top boy serien eller noe.

Men hva gjør jeg når jeg får tak i navnet? Jeg har null ideér om hva jeg bør gjøre, kommer nok til å ta det opp med kompiser å høre hva de sier, men gidder ikke sånn slosskamp drit. Så kom med tips
Hvis du ikke vil true med slossing eller ta tilbake pengene med et par kompiser, og ikke fortelle det til politiet er det lite du kan gjøre. Er ikke verdt å få pes for 6000kr, er kjipt, men bedre å bare lære av det.
Når du vet hvem det er så bare oppsøk han, gjerne på gata i all offentlighet om mulig. Si at du setter en strek over alt som skjedde om du får pengene, har han de ikke så funker avbetaling.

Vil han ikke det så kan du alltids spørre igjen med ett par kompiser, gjerne som en advarsel først.
Ikke gjør noe mer hazzle ut av dette for slike småbeløp. Ta det som en lærepenge og svelg den store kamelen.

Neste gang tar du ekstra forhåndsregler.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Når du vet hvem det er så bare oppsøk han, gjerne på gata i all offentlighet om mulig. Si at du setter en strek over alt som skjedde om du får pengene, har han de ikke så funker avbetaling.

Vil han ikke det så kan du alltids spørre igjen med ett par kompiser, gjerne som en advarsel først.
Vis hele sitatet...
Jaha, dette funker sikkert bra på Reddit. Det viser at man er en pyse og ikke har lyst til å bruke vold, som er det motsatte av hva som kreves i en slik situasjon. Raneren hadde allerede tatt med muskler, for å vise at de var villig til å bruke vold. Om det var bløff eller ikke, vet man ikke før det skjer.
Skal du ha noen sjanse for å få igjen pengene, må det svares med samme mynt.

Dét sagt, så vil jeg påstå det ikke er verdt å starte noen fjortisskrig med innvandrergjenger e.l over 6000kr. Det er ikke så mye penger. Det er surt å miste, men lær av det og ikke gjør business med folk du ikke kan stole på. Vurdér darkweb isteden.
Hvis man menger seg med lowlife kriminelle må man ha baller nok til å stå opp for seg selv, det er et primitivt system hvor vold og muskler dominerer.

Jeg kan innrømme at jeg ikke var noen tøffing da jeg holdt på, men derfor tok jeg heller inn fra nettet. Da slapp jeg ihvertfall alle mulige lowlifes og kunne holde en lav profil.
Du må enten oppsøke han å gå full mental så han forstår at du er villig til å gjøre hva som helst, eller gå videre i livet med lærdommen dette ga deg
New generation
colakork's Avatar
Du tjener fort pengene tilbake. Den karen kommer nok aldri til å klare å spare opp 6k uten å lure noen..

Ta det som en lærepenge og se på stakkaren som det han er, en fryst ut stakkar som dere ikke vil ha noe med å gjøre..

Husk å nevn det til alle sånn alle vet..
Tips politiet om at han driver med salg. Bare sånn for å være rasshøl tilbake.
Trøst deg meg at en dag svindler han feil person. Og ender opp med og angre bittert
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Jaha, dette funker sikkert bra på Reddit. Det viser at man er en pyse og ikke har lyst til å bruke vold, som er det motsatte av hva som kreves i en slik situasjon. Raneren hadde allerede tatt med muskler, for å vise at de var villig til å bruke vold. Om det var bløff eller ikke, vet man ikke før det skjer.
Skal du ha noen sjanse for å få igjen pengene, må det svares med samme mynt
.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å starte med ett voksent spørsmål, ingenting som roper pyse med sånt.

Ts vil ikke bruke vold så det er jo ikke ett alternativ.
Sist endret av SinHazzard; 28. juli 2022 kl. 17:30.
1. Hvis fyren er under 18, så ville jeg dratt til foreldrene og spurt etter han og sagt han skylder deg 6000,- det er skikkelig ufint å gjøre men det skulle han ha tenkt på før han Rana deg.

2. Ellers ville jeg fått med meg noen kompiser, dratt hjem til han og krevd penga tilbake, helst med renter. Vert ufin tilbake, han fortjener det! Si at du ringer purken på han om han ikke gjør opp! Betal dem gjerne en 2-500 lapp hver.

3. Du kan betale en svær trollete fyr halvparten for å dra å hente penga, det koster litt Men bedre enn ingenting.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Tips politiet om at han driver med salg. Bare sånn for å være rasshøl tilbake.
Vis hele sitatet...
Ja og bli skutt. Kjempelurt
New generation
colakork's Avatar
Jeg hadde lett tatt 2000kroner for å kreve inn 6000kroner forresten, og jeg er ingen tøffing. Du har nok flere kompiser som kan drikke seg til mot å gjøre det samme.. Men det anbefales ikke og det blir nesten alltid tull med sånt!!

Ta å brenn han tilbake heller, det gjør mye mer skade i lengden. Ingen som vil tjene penger kommer til å ville ha noe med han å gjøre. Det ryktet om at han scammer eller raner kommer til å henge i maaange år og gjøre at han mister maaange muligheter.
Trådstarter
8 0
Sitat av Alzo88 Vis innlegg

Dét sagt, så vil jeg påstå det ikke er verdt å starte noen fjortisskrig med innvandrergjenger e.l over 6000kr.
Vis hele sitatet...
Det triste her var at de var 100% norske alle sammen..
Sist endret av Filosofen_e; 29. juli 2022 kl. 05:22.
Sitat av Filosofen_e Vis innlegg
Det triste her var at de var 100% norske alle sammen..
Vis hele sitatet...
Men herre god a mann. Tror du virkelig at bare ytenlandske er kjeltringer? Nå må du våkne og bli voksen, gutt.
Sitat av Filosofen_e Vis innlegg
Det triste her var at de var 100% norske alle sammen..
Vis hele sitatet...
Hæ serr? Har HELT norske folk begynt å rane ANDRE (norske?) folk???

: (:


Sitat av Filosofen_e Vis innlegg
Det triste her var at de var 100% norske alle sammen..
Vis hele sitatet...
Hæ serr? Har HELT norske folk begynt å rane ANDRE (norske?) folk???

: (:
Sist endret av Majao Gibensis; 29. juli 2022 kl. 18:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg føler med deg, dritkjipern..
Men #1 Ikke handle fra noen du kjenner så dårlig at du ikke engang vet navnet hans.

#2 Hvis du ikke vil bruke vold så har du to alternativ enten å få en svær kompis med farlig nettverk og rykte på seg til å true han og håpe han blir redd (som er lite trolig siden han har vist at han ikke har samvittighet og har andre grenseløse folk i ryggen) , eller bite i det sure eplet og fase ut han og det miljøet. Hvis du og kompisene dine pleier å bli rana og dere handler med folk som setter gunner til hodet deres er dere i feil miljø om dere ikke er av samme ulla selv. Det er så mange trivelige folk som selger tjall så kutt ut de der og stopp å stol på random drugdealere.
Sitat av Filosofen_e Vis innlegg
Det triste her var at de var 100% norske alle sammen..
Vis hele sitatet...
Vennligst utdyp det der for nå lurer jeg!
Ville det vært mindre trist om det var noen som ikke var norsk? Hvorfor?
Svensker? Noen fra island kanskje? Hva er minst trist? Somaliere eller pakistanere? Hvordan skiller du på etnisk norske og noen som kommer fra island? Eller somaliere og etiopere? Hmmm nei det er er kanskje den mer synlige forskjellen på hvit og brun du tenker på?

Trodde du det var noe nytt at etnisk norske begikk ran? Bare å åpne historiebøkene det å se på hudfarge og opphav til de største ranene i Norge

Hvis du er rasist burde du ikke drive med hasj for den hasjen du røyker har du takket være marokkanere som har jobba hardt i 40 grader for å dyrke og fremstille den, nigerianere som har fått den til spania, en spanjol som kjørte den til tyskland og en latvier som har risikert ti års fengsel for å få den til norge
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Vennligst utdyp det der for nå lurer jeg!
Ville det vært mindre trist om det var noen som ikke var norsk? Hvorfor?
Svensker? Noen fra island kanskje? Hva er minst trist? Somaliere eller pakistanere? Hvordan skiller du på etnisk norske og noen som kommer fra island? Eller somaliere og etiopere? Hmmm nei det er er kanskje den mer synlige forskjellen på hvit og brun du tenker på?

Trodde du det var noe nytt at etnisk norske begikk ran? Bare å åpne historiebøkene det å se på hudfarge og opphav til de største ranene i Norge

Hvis du er rasist burde du ikke drive med hasj for den hasjen du røyker har du takket være marokkanere som har jobba hardt i 40 grader for å dyrke og fremstille den, nigerianere som har fått den til spania, en spanjol som kjørte den til tyskland og en latvier som har risikert ti års fengsel for å få den til norge
Vis hele sitatet...

Hehe du fikk det nesten til å høres ut som han latviern som risikerer 10 år fengsel som en engel, men jeg er enig poenget ditt.

Fortsatt er det overraskende (for meg hvertfall) at etnisk hvite norske raner, det er vel ikke så vanlig som med utenlandske?
Hei, kjip opplevelse. Slike ting er ikke uvanlig å oppleve i slike kretser.

Jeg ville ansett pengene som tapt og gått videre. Surt ja men alternativene kan koste deg mer på sikt. I form av uønska oppmerksomhet eller lignende.