Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3100
Heihei!

Jeg fikk et par ørepropper i julegave (Jaybird Vista 2). Problemet mitt er at høyre propp sitter løst/faller ut.

Har i løpet av livet prøvd ekstremt mange forskjellige typer ørepropper, i alle størrelser (de man kan «endre størrelse på» har jeg også testet alle størrelsene), men mitt høyre øret har aldri vært samarbeidsvillig. Venstre øret funker bra.

Er det sånn at noen ører ikke passer propper i det hele tatt? Er øret mitt ikke skapt for denne type teknologi, og jeg er nødt til å trene med svære headset? Er den eneste løsningen superlim?

Takk for eventuelle svar, og ha en fin kveld videre!
Kan jo vurdere støp. Koster litt men har du gjort det kan du sette i hva du vil.
Du kan jo uansett kontakte de å høre.

https://www.hantek.no/
Har hatt samme problem med venstre øret store deler av livet, første paret som har fungert noenlunde er Galaxy Buds+ jeg tilfeldigvis fikk, da jeg egentlig hadde gitt opp alt av propper. Passer ikke perfekt, men jeg får det til å sitte uten at det gjør vondt og behov for justeringer konstant. Det har også blitt noe bedre med alderen for min del, ørene slutter aldri å vokse, etter hvert som håret på hodet forsvinner blir også øra mer frodige, som kanskje også hjelper?

Øret ditt er kanskje ikke skapt for masseproduserte ørepropper, men du kan få propper spesialstøpt til dine ører som burde vare i mange om de har utskiftbar kabel og du tar godt vare på dem. Jeg bruker selv formstøpte hørselvern fra ACS til konserter, jobb og soving, og de passer så bra at de er lettere å få de inn i øra enn ut igjen. Har tatt støp og kjøpt produktene hos Hantec Audio i Oslo, men det finnes også andre aktører avhengig av hvor du befinner deg, letteste kan være å ta støp hos spesialist på høreapparat og sende avstøpningen digitalt eller i posten til noen som produserer formstøpte ørepropper. Prisen på slikt starter nok på tre-fire høvdinger, men da får du kvalitet.
Det finnes løsninger. Mulig det er billigere i utlandet, om du befinner deg der en liten periode. Jeg har formstøpt hørselvern og har brukt de daglig i sikkert fem år. Kostet rett over 2K. Et av de beste kjøpene jeg har gjort.

Annet eksempel, tilbyr også air pod "hanske" om du vil ha det trådløst.
Sist endret av Fekillix; 5. januar 2022 kl. 21:06.
Takk for gode svar! Det med utstoppede ører visste jeg ikke om. Absolutt noe jeg skal sjekke ut – høres ut som en løsning!
Jeg har et lignende problem, alt ramler ut av ørene mine. Min løsning er å kjøpe erstatnings-skumputer til ørepropper på biltema og tre disse utenpå vanlige ørepropper. Da får de mere friksjon og sitter bedre på plass.
Koss sine "The Plug" som er veldig myke og former seg til øregangen hver gang (litt som 3M ørepluggerhørselvern) fungerer, men i veldig mange timer så gjør selv det vondt for min del. Sikkert enklere å se hva jeg mener (du ruller de sammen og så utvider de seg sakte inne i øregangen):
https://koss.com/products/plug-colors

https://members.com/no/brand/koss/p1...lug-bt---black
Sist endret av bashfoo; 5. januar 2022 kl. 23:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for alle svar! Det med utstopping av ørene høres som sagt ut som en veldig god idé.

Tenkte bare å si at jeg visstnok har brukt proppene mine helt feil, og at de passer utmerket da jeg skjønte at de hadde visse «vinger» som visstnok skulle inn i ørene, og som ikke kun var til pynt. Jeg dreit meg ut