Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 6371
Hei, en kar som skylder meg penger for noe

Han var en venn av meg som jeg hang litt med når vi var noen år yngere, men nå har han facka opp å han skylder meg penger for noe greier
Han har gjort det lenge nå å utsatt dato vær gang å han er vanskelig å få tak i..
Så lurer på nå om det er galt av meg å dra hjem til han å rive han litt i nakken? Blir riktig forbanna når folk må være så uærlig å ikke stå for det de gjør eller skylder så terskeln for at det smeller er lav.

Hva ville du gjort ?
Hjelper det å være sinna? Vil du beholde vennskapet.

Noen ganger er pengene tapt uansett hva du gjør. Og går du til kompis og river han i nakken og det smeller så kan det hende det er du som får problemer.

Jeg ville dratt dit og sagt at jeg trenger de penga, hvis han ikke Kan gjøre opp for seg, så ville jeg driti i hele fyren og sagt at han ikke får noe mer hjelp fra meg.
Når man ikke betaler tilbake penger man har lånt avslører man ekstremt mye om sin karakter, pålitelighet og sitt syn på rettferdighet.

Et unntak er om man virkelig sliter økonomisk og bokstavelig talt ikke har mulighet til å betale. Da sier man det som det er og gir en dato på når man får penger og betaler gjelden.

Folk som ikke betaler gjeld selv om de kan bare fordi de driter i deg er mennesker jeg ikke vil ha noe med å gjøre og de er i mine øyne ikke verdt å være venn med. Drittfolk som ikke fortjener respekt.

Jeg hadde dratt på hjemmebesøk og satt standarden. Ikke ta livet av fyren så klart, men vis han at det går dårlig for han om han ikke betaler.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Synes av og til det er litt artig når folk i denne bransjen ikke innser av det er en viss risiko man løper. Som om du får igjen 24500 av makka-lars, heldig om han gir deg sosialstønaden sin 1 mnd. Anse pengen for tapt, du gjorde en dårlig investering. Aldri hjelp han igjen, og advar andre.
Andre er advart og han kommer til å angre.
Skal gjøre det jeg kan for at alle i dette miljøet vet hvilken feig fitte han er

Men skal uansett ikke tape respekt for det han gjorde, så blir nåkk en tur innom han
Han kommer til å få det vanskelig framover
Takk for råd freaks
Sitat av knaskellerknep Vis innlegg

Men skal uansett ikke tape respekt for det han gjorde, så blir nåkk en tur innom han
Vis hele sitatet...
Dude.. Om han var en god kompis av deg, taper du kun ved å gjøre det her. Glem han for nå. Om han noen gang har penger igjen, henter du de da.
Er det det gjeld til dop det er prat på? Hvis det er tilfelle, ville jeg drete i hele opplegget.
Han er ikke en jeg har kjennt veldig godt, men vi har møttes gjennom felles venner å så har vell jeg og han fått en god tone sammen.
Men aldri vært en jeg har ringt på fritida for å finne på noe.
Dop gjeld eller ikke så skal han ikke få pisse på meg utn å få igjen.
Sitat av knaskellerknep Vis innlegg
Andre er advart og han kommer til å angre.
Skal gjøre det jeg kan for at alle i dette miljøet vet hvilken feig fitte han er

Men skal uansett ikke tape respekt for det han gjorde, så blir nåkk en tur innom han
Han kommer til å få det vanskelig framover
Takk for råd freaks
Vis hele sitatet...
Sitat av knaskellerknep Vis innlegg
Han er ikke en jeg har kjennt veldig godt, men vi har møttes gjennom felles venner å så har vell jeg og han fått en god tone sammen.
Men aldri vært en jeg har ringt på fritida for å finne på noe.
Dop gjeld eller ikke så skal han ikke få pisse på meg utn å få igjen.
Vis hele sitatet...
Ok, gå å vær en taper så mye du vil. Trenger ikke å dumme deg ut til oss
Er vel mer du som har pissa på andre for egen vinning. Antar karen sliter med avhengighet.
Anse pengene som tapt. Lær av det til neste gang. Hvorfor skulle det hjelpe å opptre voldsomt? Da starter du kanskje en ny episode og politiutrykning osv.
Kan hende personen virkelig sliter økonomisk og ellers. Eneste måten du da kan få pengene dine tilbake på er om sagt person ikke sliter mer. Tror ikke det hjelper å straffe personen. Blir som kriminalisering av narkotika, straffe de som sliter så de sliter enda mer og trenger narkotika enda mere.

Jeg ville hørt med personen om hen er interessert i en betalingsplan som er grei for begge parter.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
"Number 6, that goddamn credit? Dead it"
Man tar risk med å låne penger til tvilsomme personer, dumt å låne bort noe man ikke har råd til å tape. Har latt en del penger gå, bare fordi jeg taper mer på å sitte å irritere meg og man vet aldrig hvilken represalier som kan oppstå. Du skal være tøff å banke fyren, plutselig er det du som har folk etter deg eller han blir redd og ringer snuten på deg og du får rassia i leiligheten, så skal du vel ta igjen enda hardere og du ender opp i en dorlig sirkel av trusler, vold og oppmerksomhet fra politiet.

Jobb med personer du stoler på og ikke lån bort mer en du har råd til å tape. Surt om det er dine egne penger du har jobbet hardt for i lovlig arbeid, men er det narkogjeld ville jeg bare latt det ligge. Som andre over her sier kan du ta en rolig prat med han og prøve å få til en betalingsordning, eser du deg opp og skal knekke kneskålene hans for småpenger bare latterliggjør du deg selv.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
hvor mye skylder han

om det er under tusenlappen hadde jeg ikke gjort noe me det
Sist endret av hasjkake; 26. mai 2020 kl. 19:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hasjkake Vis innlegg
hvor mye skylder han

om det er under tusenlappen hadde jeg ikke gjort noe me det
Vis hele sitatet...
Hva om det er 1200 kr han har lånt bort da? Hva ville du gjort da?
Sist endret av Superspurv; 26. mai 2020 kl. 19:35.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
jeg ville ha kritet han noe dop som han kunne solgt å så kunne han gjort det til han har 1200. hadde han ikke skaffet då hadde vi stukket te huset hans å tatt alt med verdi.
Sist endret av hasjkake; 26. mai 2020 kl. 20:52.
Sitat av hasjkake Vis innlegg
jeg ville ha kritet han noe dop som han kunne solgt å så kunne han gjort det til han har 1200. hadde han ikke skaffet då hadde vi stukket te huset hans å tatt alt med verdi.
Vis hele sitatet...
Alt av verdi for 1200 kroner?
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
gjeld er gjeld. men ville jo gitt han tid og sjangser men om de ryker så.
Sitat av hasjkake Vis innlegg
jeg ville ha kritet han noe dop som han kunne solgt å så kunne han gjort det til han har 1200. hadde han ikke skaffet då hadde vi stukket te huset hans å tatt alt med verdi.
Vis hele sitatet...
Jeg også pleier å løse problemer med tilbakebetaling ved å bare gi fra meg mere verdisaker, spesielt narkotika for da kan jeg leve i visshet om at han utnyttet min hjelpende hånd. Kriter bort akkurat nok til å forsvare for meg selv og gjengen min å kunne tømme hele leiligheten hans med påfølgende god natt søvn.

Når naboen spør om dere hjelper han med å flytte er det bare å blæste huet hans i dass til han er bevisstløs.

Han blir en møbel og TV-løs narkis. Alltids en grei deal for min del. Nå har jeg
32 CD spillere
5 PlayStations
56 TVer
140 sofaer
367 stoler
15 poser potetgull(tenk at de unner seg dette!")
1 pakke med Wasa knekkebrød
1pk gjær
2 binders
23postit lapp "unnskyld" -signatur
Selvfølelse
Integritet
En sur gjeng med jævlig vondt rygg.
Nå har jeg oversett denne tråden i 6 dager fordi jeg viste egentlig hva den handlet om, men nå var det tomt for gode tråder her...

Tenk å sitte på freak å leke gangster, tape respekt?
Jeg har møtt gutter som tenker som deg, gutter som faktisk er farlige mennesker og vet du hva?
De får ikke respekt fra noen andre enn den lille stemmen bak i hode deres som snakker om respekt.

Vold avler vold, det finnes hundre andre måter å få pengene sine tilbake på og det er det som skiller menn ifra gutter.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Nå har jeg oversett denne tråden i 6 dager fordi jeg viste egentlig hva den handlet om, men nå var det tomt for gode tråder her...

Tenk å sitte på freak å leke gangster, tape respekt?
Jeg har møtt gutter som tenker som deg, gutter som faktisk er farlige mennesker og vet du hva?
De får ikke respekt fra noen andre enn den lille stemmen bak i hode deres som snakker om respekt.

Vold avler vold, det finnes hundre andre måter å få pengene sine tilbake på og det er det som skiller menn ifra gutter.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å leke gangster, men han gubben der kunne fått flere torpedoer på døra si om jeg ikke hjalp han me de pengene der. Å takka jeg får er at han stenger meg ut å nekter å svare.
Så hadde det ikke vært for at jeg backa dudn der å hjalp han så hadde han deala med en gjeng som faktisk lever av drug money.
Skal ikke dra hjem til han å banke fyrn selv om det frister noe sykt, men å få han til å ta seg sammen å betale tilbake, det skal han samma faen.

Å de gutta jeg vet av som jobber i den baransjen blir advart om denne gubben så han ikke pisser noen andre på ryggen.
Enemy of the snut
Er i en lignende situasjon som trådstarter.

Jeg betalte 1500 for 10 stk 2mg Xanor, som jeg fort la merke til var fake. Ingen hadde like former, de var ujevne og flere var tykkere enn andre. Disse var mao hjemmepressede.

Får ikke kontakt med vedkommende overhodet, blokkert meg på snap og ignorer med 100% på messenger.

Har en kompis som skal hjelpe meg å få tilbake pengene fra ham ved å lure ham til at pengene er til noe annet.

Han har vært skyldig meg pengene i så lang tid nå at jeg selv har satt "renta" til 2k. Håper er bare jeg får pengene idag..
hvis du setter deg i en situasjon der du låner vekk kr eller ting så må du regne med at dette kan skje skjedd meg mange ganger jeg ville tenkt meg om hva slags venn / person dette er og hva han betyr for deg ..er han bare en " bekjent " fra miljø ville jeg gått på døra hans og skremt han gitt han en siste dag til og betale hvis ikke hadde jeg tatt han... men det er det jeg ville gjort ..
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
spørs jo grunnen til at han ikke betaler deg til bake hadde du kritet han 20g med speed f.eks og han ble ranet hadde jo man tatt den personen som ranet han. syntes jeg. har blitt ranet mangen ganger sjøl å endt opp med gjeld men har altid funnet en måte å betale til bake.
Han sier han mistet varen, men vet han har tatt inn mye i ettertid som er nåkk til å kunne betalt tilbake til meg.
Alt for mange ''glemmer'' å betale tilbake penger. Forteller mye om en person dersom de bare satser på at du skal glemme alt, har ofte fått ødelagt vennskap gjennom dette. Om det er snakk om en del penger, om du vet med sikkerhet at han faktisk har pengene tar du å snakker med han på en ordentlig måte, finn en løsning som funker for begge. Er han et skikkelig rævhøl må du bare dukke opp på døra hans, hvis du mener dette går greit.
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Alt for mange ''glemmer'' å betale tilbake penger. Forteller mye om en person dersom de bare satser på at du skal glemme alt, har ofte fått ødelagt vennskap gjennom dette. Om det er snakk om en del penger, om du vet med sikkerhet at han faktisk har pengene tar du å snakker med han på en ordentlig måte, finn en løsning som funker for begge. Er han et skikkelig rævhøl må du bare dukke opp på døra hans, hvis du mener dette går greit.
Vis hele sitatet...

Enig med deg!
Dra hjem til han, istedenfor å "rive han litt i nakken" så stryker du låra hans mens du tar opp en dildo også ber du han blekke av seg trusa fordi nå kommer nissen på tur inn i pipa hans
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Alt for mange ''glemmer'' å betale tilbake penger. Forteller mye om en person dersom de bare satser på at du skal glemme alt, har ofte fått ødelagt vennskap gjennom dette. Om det er snakk om en del penger, om du vet med sikkerhet at han faktisk har pengene tar du å snakker med han på en ordentlig måte, finn en løsning som funker for begge. Er han et skikkelig rævhøl må du bare dukke opp på døra hans, hvis du mener dette går greit.
Vis hele sitatet...

Er ganske sikker på at det går bra om jeg dukker opp på døra hans, vet han har pengene så skjønner ikke hva det jævla problemer hans er!
Så hvorfor går du ikke på døra hans? Du blir ikke rikere av å fortelle hva du skal gjøre her.