Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6268
Denne altså; "Norge är ett själviskt land som behandlar de fattigaste som djur"


God og salig blanding av anekdoter om romfolk i Norge, Breivik, FrP (ikke minst!), fattige i Norge, dét at Jens Stoltenberg 'forsvarer' FrP på Skravlan, egoistisk land og folkeslag (altså Norge og nordmenn..), at nordmenn ikke er gode på å arbeide og aldri har utviklet noe - - som borderfolket, etc etc.

Jeg synes hele denne saken er langt bortenfor latterlig, kanskje heller fullstendig patetisk. Og så da, så har jeg lyst til å høre med dere hva dere tenker..
Er innlegget ironisk ment, eller nei? Og hvis ikke hva er årsaken til ragen/misunnelsen? Har du hatt tilsvarende opplevelser med sjalu svensker? Eller/og, hva er generelt din kommentar til dette?

Kjør debatt! (jeg for min del er forøvrig lei svenskepiss )

..........

*[COLOR="Silver"]edit; skal stå naturligvis Aftonb[COLOR="Black"]l[/COLOR]adet i overskrift. Beklager føckøppen[/COLOR].
Sist endret av aeon_illuminate; 13. november 2013 kl. 18:31.
Han virker ca like intelligent som Özz Nûjen, nettopp komplett idiot og mangel på kunnskap.
Her er en livestream der han triver å øser ut den venstrevridde dritten sin.

Trist å se på utviklingen i Sverige nå om dagen, og de siste årene.

Edit: Der kastet de ut Anders Giæver fra livestreamen fordi han snakket for sant... Fyfaen så tragisk.
Sist endret av ZELDUR; 13. november 2013 kl. 18:43.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Skriver du noe uinformert, men sint om Norge eller nordmenn får du spalteplass i Aftonbladet.
Slik har det vært en stund (ref: Kardemomme By-saken m. fl.)
Det er direkte skremmende hvor lavt taket er i Sverige for hvilke meninger du kan ha. Om du sitter inne med en mening som avviker fra det som eliten stempler som korrekt blir du utsatt for et voldsomt karakterdrap arrangert av media, hvor rasisme/fascisme/nazisme-kortene slenges over en lav sko. Det er latterlig, men samtidig tragisk, når man ser prominente svenske samfunnsdebattanter klage på at for eksempel nordmenns langrenninteresse er fascistisk.
Jeg tenker at det finnes forskjellige egenoppfatninger av hva som skal kategoriseres som rasisme. Om Eshan Fadakar kategoriserer alle FrP'ere som rasister kan det ikke finnes noen tvil om at det Fadakar selv uttaler er rasisme.

Selv synes jeg kommentaren er elendig fra første setning og ikke fortjener oppmerksomhet. Det som riktignok fortjener oppmerksomhet er tema som taes opp i kommentaren, men ikke debattert som i et Jerry Springer-show.

Mvh, en som er flau over at FrP sitter i regjering.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Litt mer info: Jeg har bodd 15 år i Sverige og kan bekrefte at de fleste svensker har et ganske merkelig forhold til hva Norge er. De fleste er rimelig uinformerte, Norge har vært nærmest ikke-eksisterende i svensk kultur frem til for bare ca 5 år siden da vi gikk fra å være de rare fjellapene/Fleksnes til å bli en stor lommebok svenske ungdommer kan dra til Thailand og Goa for.

Det at Norge nå tar større plass i det svenske samfunnet, siden det er dit folk drar for å få jobb opprører mange.
Den økonomiske krisen har slått hardt i Sverige, og de sliter nå med høy arbeidsløshet, ekstremt høy ungdomsarbeidsløshet, og flere store industrier gjennomgår eller har gjennomgått store nedskjæringer og/eller salg til utlandet.

Å se at fjompenissene de ikke har holdt oversikt over på berget rett bortenfor tilsynelatende ikke sliter i det hele tatt skaper en hel del misunnelse.

Det har også de siste årene utviklet seg en meget rar debattform i Sverige der de ser høyreekstreme spøkelser ved høylys dag.
Det som ikke er sosialdemokratisk-svensk er fy skam, og på linje med aktive nazister! Dette fører til en hel del ramaskrik type "FrP = Breivik!" slik man ser her.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
Jaja, noe må de jo finne på, kan ikke drikke mocca/latte hele tiden tenk. Men seriøst det som bekymrer meg litt, er den taktfaste demoniseringen av FrP, og sidestillingen med whatever høyreekstremt i Europa eller historisk forøvrig.
> Og dét sier jeg som ikke er akkurat begeistret for FrP isolert sett - men de er likefullt et regjeringsparti og bør respekteres som ett.

Det var en annen tråd her og dagen jeg skrev at svenskene virkelig har mistet noe, og det er altså både kultur og identiteten sin. Denne står jeg bom fast på, og i dette "vakuumet" av mangel på identitet overreagerer de sterkt på ting når de likefullt kunne ha gitt god faen - som danskene og særlig finnene.

Dessverre har jeg en dritt-Pc foran meg at.m., så får ikke sett debatten, hadde vært rimelig underholdende. Går vel sikkert an å finne dette i etterkant, f.eks på aftonbladet, VG, eller youtube, kanskje?
Sist endret av aeon_illuminate; 13. november 2013 kl. 19:01.
Dette var direkte flaut å se. At han ikke tok poenget til Giæver om at det bare var en løs faksimile av sitater var morro å se. Jobben til aviser er jo å presentere utsagnene til diverse personer, spesielt samfunnstopper. Men selv om det er skrevet av f.eks VG legitimerer jo ikke utsagnene noe mer. Det er jo opp til hver enkelt å avgjøre ut ifra den formidlingen som gjøres.

Synes også at poenget med at vi tillater en åpnere debatt i Norge var svært godt. Og hva skulle vi gjort da. Latt folk stemme FRP og så sagt, "ok dere fikk nok stemmer, men dere får visst ikke komme i regjering likevel". Da er det mye mer viktig å vise en motstand mot disse meningene.
Her er livestreamen fra Aftonbladet for alle som gikk glipp av den.

Edit: Hele livestreamen legges nok ut i morgen tidlig, men denne delen er med intervjuene fra Norge.
Sist endret av ZELDUR; 13. november 2013 kl. 19:19.
Hehe, dette var jo temmelig vanvittig. Det var nesten fascinerende å se hvor mange - i mangel av et bedre ord - PK-poeng han scora; han brukte endog det kjønnsnøytrale pronomenet 'hen'.

Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan dette vil gå i Sverige. Da norske medier begynte å rapportere om lav takhøyde der borte, så valgte jeg å gå ad fontem og sjekke om det faktisk stemme. Det er faktisk mye rart som havner på trykk der borte. Spørsmålet blir imidlertid hvor det ender. Det kan bli riktig interessant å se.
Interessant at ingen av dere faktisk svarer på kritikken, men heller avfeier det hele som svensk sjalusi. På tide å få øya opp - Norge er et bortskjemt drittland bestående av nyrike bønder som gjør butikk av verdens ødeleggelse. De som ikke kan se det, må få pælen ut av øyet sitt.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 13. november 2013 kl. 21:50.
Sitat av EoT Vis innlegg
Interessant at ingen av dere faktisk svarer på kritikken, men heller avfeier det hele som svensk sjalusi. På tide å få øya opp - Norge er et bortskjemt drittland bestående av nyrike bønder som gjør butikk av verdens ødeleggelse. De som ikke kan se det, må få pælen ut av øyet sitt.
Vis hele sitatet...
Vørd, visst faen! I denne verden vi lever i får man ikke sitte i høysetet om man ikke går over lik. Ta en titt i norske investeringer for eksempel, uhjelp (så latterlig passende ord..) har vi en noe interessant tilnærming til også. Har jo kommeet en del i lyset i det siste, om oljefondet.

Edit: Og vel regnskogfondet om jeg ikke husker feil.
Sist endret av random42099; 13. november 2013 kl. 21:57.
Sitat av EoT Vis innlegg
Interessant at ingen av dere faktisk svarer på kritikken, men heller avfeier det hele som svensk sjalusi. På tide å få øya opp - Norge er et bortskjemt drittland bestående av nyrike bønder som gjør butikk av verdens ødeleggelse. De som ikke kan se det, må få pælen ut av øyet sitt.
Vis hele sitatet...
Om du mener Norge er et så forferdelig "drittland", hvorfor flytter du ikke da?

Hele kronikken fremstår som generaliserende og kunnskapsløs, i et forsøk på å skyve det vemmelige svenske debattmiljøet ned halsen vår.
Sitat av ReRealist Vis innlegg
Om du mener Norge er et så forferdelig "drittland", hvorfor flytter du ikke da?

Hele kronikken fremstår som generaliserende og kunnskapsløs, i et forsøk på å skyve det vemmelige svenske debattmiljøet ned halsen vår.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder ikke bare Norge, men vi er ekstra ekle fordi vi lever nesten ene og alene av olje, men later som at vi har interesse i grønn energi. Vi nordmenn sitter på våre høye hester laget av en hyklers etikk og moraler, å tro at vi er så uendelig mye bedre enn for eksempel USA (allthough we hate them) er bare tullete. Norge spiller dette spillet på lik linje med alle andre land, vi har bare tilfeldigvis kommet ut på topp.

Svært generaliserende, og jeg vil påstå at det er en ganske god observasjon.
Sist endret av random42099; 13. november 2013 kl. 22:05.
Sitat av EoT Vis innlegg
Interessant at ingen av dere faktisk svarer på kritikken, men heller avfeier det hele som svensk sjalusi. På tide å få øya opp - Norge er et bortskjemt drittland bestående av nyrike bønder som gjør butikk av verdens ødeleggelse. De som ikke kan se det, må få pælen ut av øyet sitt.
Vis hele sitatet...
Det er bare fordi den aktuelle kommentaren ikke gir noe godt utgangspunkt for å diskutere noe som helst. Den er dum og kunnskapløs som nevnt tidligere. Likevel er det som forsøkes å tas opp viktige tema.

Klisjé eller klassiker - det passer uansett: 'Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.'

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Dette gjelder ikke bare Norge, men vi er ekstra ekle fordi vi lever nesten ene og alene av olje, men later som at vi har interesse i grønn energi. Vi nordmenn sitter på våre høye hester laget av en hyklers etikk og moraler, å tro at vi er så uendelig mye bedre enn for eksempel USA (allthough we hate them) er bare tullete. Norge spiller dette spillet på lik linje med alle andre land, vi har bare tilfeldigvis kommet ut på topp.

Svært generaliserende, og jeg vil påstå at det er en ganske god observasjon.
Vis hele sitatet...
Dette derimot, er et godt utgangspunkt for debatt.
Sist endret av apocalypse; 13. november 2013 kl. 22:11.
Jeg vet ikke hvor interessant det er å ta opp hvor misunnelsen kommer fra, og om det er det dette det er. For meg blir det å slå tilbake med samme mynt som det Ehsan driver med: spekulering på grunnlag av uvitenhet.

Det blir veldig spesielt å ta han seriøst når han mener nordmenn kun har olje, når vi var med å utvikle ultralyd slik vi kjenner det idag, og er fremdeles med i teten. Norge var også med på ett av de kanskje største gjennombruddene innen kommunikasjon som vi kjenner til, nemlig utviklingen av mobilnettet slik vi kjenner det idag. Det er også milliardbedrift innen mikrocontrollere o.l., bare for å nevne noe av innovasjonen som tydeligvis har gått han hus forbi.

Når det er sagt, før debatten blir totalt søppel, så har han et godt prinispielt poeng. Det er spesielt at nordmenn vil ha en regjering der det er litt vel stor takhøyde for generaliseringer av innvandrere. Misforstå meg rett - det er helt lov å ville straffe kriminelle, men det er ikke greit å generalisere innvandrere fra ett land på bakgrunn av hva et fåtall foretar seg.

At de også kutter i bistand til verdenssamfunnet, som åpenbart trenger det, for at vi skal kunne kjøpe noen nye Polo gensere hvert år, er etter min mening sært. Det er heldigvis ikke så sort-hvitt som FrP ofte fremstiller det, og vi kan faktisk ha et godt norsk samfunn, og fremdeles bidra til verden, enda mer enn vi gjør idag. Noen vil si det er vår plikt som mennesker å hjelpe andre, selv om vi ikke ser de til daglig.

Det som blir mer og mer åpenbart i disse diskusjonene er at deltagerne har satt seg på sin høyborg, sagt "jeg har rett. Hør på meg og hold kjeft." og går videre med dagen sin. Det blir veldig uinteressant og lite intellektuelt givende for alle parter. Trist er det, og hvis denne debatten går særlig mer enn to(2) sider, så spår jeg at den går i nøyaktig samme retning.

Kom på denne videon etter innlegget Jimmie Akesson driter seg loddrett ut. På godt norsk sitter Ehsan i glasshus og kaster stein. Riktig nok lang vei fra 17(?) prosent til FrP og 6% til disse apekattene, men allikevel.
Sitat av EoT Vis innlegg
Interessant at ingen av dere faktisk svarer på kritikken, men heller avfeier det hele som svensk sjalusi. På tide å få øya opp - Norge er et bortskjemt drittland bestående av nyrike bønder som gjør butikk av verdens ødeleggelse. De som ikke kan se det, må få pælen ut av øyet sitt.
Vis hele sitatet...
Hvilken kritikk?

Det at han ikke aner hva han snakker om er jo et svar på kritikken. Det må være lov å være imot innvandring uten at rasismekortet spilles slik som denne svensken gjør. Det er svært vanskelig å svare på det han sier fordi det er direkte feil.

At vi er bortskjemte, føkker med naturen, skor oss på naturens ødeleggelse, ja viktige ting å diskutere. Men hva har det med hans innlegg å gjøre? Han snakker om hvordan vi behandler de fattige. Jeg synes det er flott at folk få mene at rom-folket må ut. Jeg er ikke nødvendig vis enig, men at han finner ett, ETT, utsagn fra en politiker som sier dette betyr ikke at vi alle er sånn.

Når det kommer til rom-folket så er det faktisk så vidt jeg vet en økning av vinningskriminalitet der de bosetter seg. Det betyr ikke at jeg synes de skal kastes ut, men det er et problem. De skaper også enkelte sanitære problemer der de bosetter seg. De bosetter seg også ofte i strid med Norsk lov. At de blir jaget fra disse områdene er ikke fordi de er rom, men fordi de strider med Norsk lov. Jeg synes forøvrig IKKE de bør kastes ut. Men jeg synes de kan forholde seg til Norsk lov, som med alle andre som kommer til Norge.

At vi har valgt inn rasister i regjering som han tar opp? Hva faen? Hvordan skal man svare på dette? Skal vi kaste ut alle som stemmer FRP da? Er ikke noe bedre det heller.
Norge er en av de største bidragsyterne til den ekstremt destrukive (både kulturelt og fysisk) konsumerismen, og forkjemper av det gjennomkorrupte vestlige borgerlige samfunn, samtidig som vi direkte tjener penger på moderne imperialisme og pushing av olje og våpen. Nordmenn gir faen i alt dette, og vil til og med nærmest stenge landegrensene, så vi kan sitte å sutte på patten vår aleine. Alle som mener noe annet er enten sjalu utlendinger, eller hjernevaska kommunister (eller kanskje en kombinasjon av disse to). Men det er selvsagt flere sider ved denne saken... Dere er æreløse rotter hele gjengen.

Sitat av murloc Vis innlegg
Hvilken kritikk?
Vis hele sitatet...
Kronikkforfatteren kommer med flere punkter: Deportering av romfolk som populistisk valgløfte, spredning av fremmedfrykt gjennom en generelt innvandrerfiendtlig retorikk, statlig sensur av kritikk og en generell aksept av hvor linja ligger, mangel på innovasjon og en egoistisk og destruktiv økonomi.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 13. november 2013 kl. 22:35.
Sitat av EoT Vis innlegg
Norge er en av de største bidragsyterne til den ekstremt destrukive (både kulturelt og fysisk) konsumerismen, og forkjemper av det gjennomkorrupte vestlige borgerlige samfunn, samtidig som vi direkte tjener penger på moderne imperialisme og pushing av olje og våpen. Nordmenn gir faen i alt dette, og vil til og med nærmest stenge landegrensene, så vi kan sitte å sutte på patten vår aleine. Alle som mener noe annet er enten sjalu utlendinger, eller hjernevaska kommunister (eller kanskje en kombinasjon av disse to). Men det er selvsagt flere sider ved denne saken... Dere er æreløse rotter hele gjengen.
Vis hele sitatet...
Hva har dette med kronikken å gjøre?

Sitat av EoT Vis innlegg
Kronikkforfatteren kommer med flere punkter: Deportering av romfolk som populistisk valgløfte, spredning av fremmedfrykt gjennom en generelt innvandrerfiendtlig retorikk, statlig sensur av kritikk og en generell aksept av hvor linja ligger, mangel på innovasjon og en egoistisk og destruktiv økonomi.
Vis hele sitatet...
Svarte jeg ikke nettopp på disse punktene? Bortsett fra sensur, og dette er et tullepoeng. Bortsett fra den episoden med Skavland, hvilke andre konkrete eksempler har vi som er verre en f.eks Sverige? Og det med Skavlan var pga. det var presseetisk å ikke vise det siden de beskyldte ikke kunne svare for seg.

Mangel på innovasjon? Dette er stråmenn som jeg ikke ser helt hva har med debatten om rasisme å gjøre.
Sitat av murloc Vis innlegg
Hva har dette med kronikken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Norge er et drittland, og nordmenn er stort sett grådige fascister. Jeg forklarte hvorfor.

Sitat av murloc Vis innlegg
Svarte jeg ikke nettopp på disse punktene? Bortsett fra sensur, og dette er et tullepoeng. Bortsett fra den episoden med Skavland, hvilke andre konkrete eksempler har vi som er verre en f.eks Sverige? Og det med Skavlan var pga. det var presseetisk å ikke vise det siden de beskyldte ikke kunne svare for seg.
Vis hele sitatet...
Jeg gir vel faen i hva du svarte på?

Sitat av murloc Vis innlegg
Mangel på innovasjon? Dette er stråmenn som jeg ikke ser helt hva har med debatten om rasisme å gjøre.
Vis hele sitatet...
Nei?
Sitat av EoT Vis innlegg
Norge er et drittland, og nordmenn er stort sett grådige fascister. Jeg forklarte hvorfor.
Vis hele sitatet...
Ja. Okei. Fascister faktisk. Kan du bortsett fra de 16% som stemte FRP si meg hvem som er fascister? Og gjerne hvorfor. Grådige? Vi gir bort ganske mye penger både over statsbudsjett og andre organisasjoner. Hvor mye utilitaristisk gjør du hver dag? Regner med du gir bort alt du ikke trenger til de som har mindre enn deg. Eller er du bare internettsint idag?

Sitat av EoT Vis innlegg
Jeg gir vel faen i hva du svarte på?
Vis hele sitatet...
Du etterlyste noen som svarte på punktene han tok opp i et tidligere innlegg. Jeg gjorde det. Men siden du gir faen i det(og gir faen i å faktisk diskutere) tror jeg denne debatten med deg er over for min del.


Sitat av EoT Vis innlegg
Nei?
Vis hele sitatet...
Du ser en klar kobling mellom innovasjon og rasisme altså. Utdyp gjerne dette.
Noen ganger er man så til de grader på hver sin planet at det ikke går an å diskutere..
Sitat av murloc Vis innlegg
Du etterlyste noen som svarte på punktene han tok opp i et tidligere innlegg. Jeg gjorde det. Men siden du gir faen i det(og gir faen i å faktisk diskutere) tror jeg denne debatten med deg er over for min del.
Vis hele sitatet...
Kritikken min kom før ditt innlegg. Så langt er det bare du og Xasma som faktisk har argumentert mot det kronikkforfatteren påstod.

Sitat av murloc Vis innlegg
Du ser en klar kobling mellom innovasjon og rasisme altså. Utdyp gjerne dette.
Vis hele sitatet...
Nei, men mellom ikke-bærekraftige og økologisk skadende industrier og grådighet helt klart. Oljeindustrien er jo på mange måter inherent rasistisk, da det er fattige brune mennesker (Fillipinene, New Orleans, Sahel) den går utover.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Noen ganger er man så til de grader på hver sin planet at det ikke går an å diskutere..
Vis hele sitatet...
Dette er det eneste innlegget som kunne fått meg til å involvere meg i denne debatten, og da med et innlegg av enighet. For jeg er så enig med deg.

Diskusjonen synes håpløs i mine øyne, og når tusenvis(!) av de staeste rakkerne fra både Sverige og Norge allerede har ytret sine urokkelige meninger, så ser jeg ingen grunn til å bruke tid på å formulere noen som helst flere tanker og ideer å kaste inn i denne suppa.
Sitat av EoT Vis innlegg
Kritikken min kom før ditt innlegg. Så langt er det bare du og Xasma som faktisk har argumentert mot det kronikkforfatteren påstod.
Vis hele sitatet...
Men da er den grei.

Sitat av EoT Vis innlegg
Nei, men mellom ikke-bærekraftige og økologisk skadende industrier og grådighet helt klart. Oljeindustrien er jo på mange måter inherent rasistisk, da det er fattige brune mennesker (Fillipinene, New Orleans, Sahel) den går utover.
Vis hele sitatet...
Dette kan jeg jo saktens være enig i. Men jeg ser ikke helt hvor det hører hjemme i diskusjonen rundt kronikken. At oljeindustrien har flere svin på skogen både i form av utnytting av andre lands ressurser uten at landet får noe igjen og andre søle ting tror jeg ikke er pga. rasisme. Det er ikke FORDI de er brune. Men fordi oljen ligger utenfor visse land som ikke har muligheten til å ta den opp. Eller at korrupte ledere lar andre land få gjøre dette for å fremme egen vinning. Grådighet ja, men ikke rasistisk.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Diskusjonen synes håpløs i mine øyne, og når tusenvis(!) av de staeste rakkerne fra både Sverige og Norge allerede har ytret sine urokkelige meninger, så ser jeg ingen grunn til å bruke tid på å formulere noen som helst flere tanker og ideer å kaste inn i denne suppa.
Vis hele sitatet...
Nåja. Hvor mange diskusjoner deltar ikke vi alle i med stae mennesker med urokkelige meninger hver dag på forumet her? Men at denne diskusjonen er blitt blåst opp over alle proporsjoner er det liten tvil om. Men det er fortsatt interessant å diskutere hvordan andre ser på oss, særlig når saken får så mye oppmerksomhet som denne gjør.
Hele livestreamen fra i går er nå lagt ut på Aftonbladet.se
Litt tragikomisk hele greia, men godt å se gode representanter snakke for Norge.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Trådstarter
I forkant av hele denne episoden - hadde vi jo også godeste Øzz/Özz Nûjén (køddenavn eller?), som åpenlyst pratet i munn på en nylig avgått statsminister (som appåtil var en av Norges største statsministere!). DÉT er søren meg provoserende det (her er på klippet fra Skravlan). For å si det slik, jeg vet ikke med dere men det provoserer i hvertfall meg, og det gjør det noe så inn i granskauen. Hvem i huleste tror han at han er - eller, hva var det som fikk denne Özz til å tro at du kan snakke en statsminister midt i mot om et tema du ikke har særlig peil på? Og samtidig sitte der se oppi taket og gjøre grimaser! x2

Okei, sorry altså hvis jeg virker svært så autoritetstro her, men jeg både tåler og begriper virkelig ikke at et nek av et menneske sitter på Skravlan og snakker en statsminister midt i mot! Dette provoserte meg som dere skjønner.



På rimelig kort tid har to totalt kunnskapsløse nek driti seg ut. Hvor er de stemmene i Sverige som er kritiske til Özz og tullingen fra Aftonbladet??
Btw; likte godt twittermeldingen fra Aslak Nore: < Har sjelden sett en mindre intelligent samfunnsdebattant enn denne svenske @ehsanfadakar. For en ignorant kronidiot. >
Til og med folk på den kritikkvennlige venstresida i norsk politikk kom med noe liknende, bl.a Audun Lysbakken som twitret < Pinlig >.

Og pinlig var det. Gjenstår å se om svenskene har vilje og intelligens nok nok til å gripe fatt i problemet og få løst det. Begge disse to burde ha blitt buet rett nord og ned, imens Fadakar burde itillegg ha mistet jobben. Idealistiske svensker med latten i hånda og tilsvarende innvandrersvensker med lavt kunnskapsnivå om resten av Skandinavia har altfor stor grep i debatten borti der.

..Og for å nevne, Gro H Brundtland sier at det ikke en noen 'brun' regjering i Norge.
Sist endret av aeon_illuminate; 14. november 2013 kl. 13:25.
Eksempel på hvordan den svenske debatten arter seg. Her skal man være tolerante mot absolutt alt, tydeligvis...

http://www.dn.se/debatt/att-vagra-ta...-konsekvenser/

En man som hade sökt en kommunal praktikplats ville inte ta kontaktpersonen i hand för att hon är kvinna. Som förklaring angav han att han inte kan ta kvinnor i hand på grund av sin muslimska tro. Mannen fick inte platsen och kommunledningen reagerade med förskräckelse. De betalade skyndsamt ut ett skadestånd till den unge mannen för att slippa bli anmäld för diskriminering. Dessutom straffades den kommunanställda kvinnan. Hon fick en skriftlig varning för att hon, som det hette, ”visat bristande omdöme genom att neka praktikant praktikplats och därmed brutit mot Diskrimineringslagen och Trollhättans stads mångfaldsplan”.
Vis hele sitatet...
Sitat av Susanna Vis innlegg
Eksempel på hvordan den svenske debatten arter seg. Her skal man være tolerante mot absolutt alt, tydeligvis...

http://www.dn.se/debatt/att-vagra-ta...-konsekvenser/
Vis hele sitatet...
herregud.. Lurer på om vi ser noe av det som har gått litt skakkt i sveriege her?