Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1247
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil en fastlege eller psykolog gjøre det? Hva er din erfaring?
Ja mest sansynlig. Spørs litt om hvordan forhold du har til psykolog/fastlegen din. De fleste leger vil si fra
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høyesterett har nylig avgjort at å røyke 3 ganger i måneden ikke er uedruelig nok til å ta fra deg lappen.

https://rett24.no/articles/hoyestere...nnabis-jevnlig
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil en fastlege eller psykolog gjøre det? Hva er din erfaring?
Vis hele sitatet...
Kommer an på lege. Har innrømt daglig bruk av benzo, alkohol å hasj + sporadisk bruk av endel andre stoffer uten at fastlege brydde seg. Sålenge jeg ikke kjørte rusa brydde han seg ikke. Psykologen jeg hadde skulle ha meg på pissings fordi hun viste jeg hadde røyka hasj før 4-6 mnd siden men da slutta jeg hos den psykologen og fikk fortsatt beholde førerkortet.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Ja mest sansynlig. Spørs litt om hvordan forhold du har til psykolog/fastlegen din. De fleste leger vil si fra
Vis hele sitatet...
Han tok ikke fra meg lappen. Bare lurte på hva som var vanlig og om han egentlig kunne gjort det om hn ville
Nei, 2 ganger i mnd er ikke nok til å miste førerkortet. Høyesterett har avgjort at det er innafor og at det ikke gjør en uskikket til å ha førerkort. Jeg skrev litt om saken i denne tråden
Høyesterett uenig inndragning av førerrett pga hasjbruk
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei, 2 ganger i mnd er ikke nok til å miste førerkortet. Høyesterett har avgjort at det er innafor og at det ikke gjør en uskikket til å ha førerkort. Jeg skrev litt om saken i denne tråden
Høyesterett uenig inndragning av førerrett pga hasjbruk
Vis hele sitatet...
Men har det ikke litt å si om det er politiet eller legen som vil ta lappen?
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Men har det ikke litt å si om det er politiet eller legen som vil ta lappen?
Vis hele sitatet...
Det er dette jeg også tenkte å legge fram. Når legen fratar deg førerkortet, så heter det «å ikke ha god nok helse til å ha førerkort», siden det finnes visse helsekrav til sjåfører. Jeg er imidlertid usikker på om det ikke er den samme lovteksten politiet benytter seg av når de tar fra folk førerkortet, eller om det også er en annen lovtekst de benytter seg av. Politiet sier «du er ikke edruelig nok», men om det er samme tekst som i helsekravene vet jeg ikke, da jeg aldri har mistet førerkortet som følge av en reaksjon fra politiet, men som følge av en reaksjon fra legen på min helsetilstand som rusavhengig den gangen jeg mistet førerkortet.

Det må være noen her som har mistet førerkortet som følge av en reaksjon fra politiet, og da er det fint om vedkommende kan stå frem og fortelle hva som står i brevet, hva politiet henviser til og slikt.
Sist endret av Tysteren; 21. september 2022 kl. 07:40. Grunn: Siste avsnitt lagt til
Hva med micro-dosering?

Har perioder der jeg røker 0.1-0.2 daglig (og kun det). Skjønner at dere ikke har eksakte svar, men hvor mye spiller mengden man røyker inn på rollen over hvor lang tid det sitter i spyttet?
Her jeg bor er onkel meeget iherdig med bruk av apparatet sitt og jeg sitter egentlig med en klump i halsen hver gang jeg er ute å kjører.... Men likevel. Hjelpen den gir overgår frykten for konsekvensene...
Det varierer grovt fra lege til lege. Noen bryr seg ikke, andre får helt anfall om du så mye som har sett på en joint iløpet av de siste to årene.