Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1323
Hei, har sittet her og diskutert noe helt absurd hele kvelden. Påstanden til den iktutdannede dataeksperten er som følger: Han har en 50/50mbs isp leverandør, men han kan via et program koble seg opp mot en server eller som han sier en kompis i andre delen av landet og bruke hans 200mb linje. Og det resulterer i 200mbits linje hjemme til han selv, han understreker at han ikke kobler seg opp til denne "serveren" ved bruk av lokalt nettverk.

Dette er jo bare oppspinn, men det er helt umulig for meg og nå inn. Han har også støtte fra en tredje debatant, så jeg håper at noen her er våken og kan hjelpe til med å avslutte denne diskusjonen.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg har en bil som bare rommer 5 personer.
Men jeg kjenner en kar som har buss. Hvis han kjører samme veistrekning som meg får MIN BIL plass til 40 personer.

Kameraten din har problemer med elementær matematikk og logikk.
Men hvis han ljøter en form for løsning der han sitter hjemme men kjører desktop hos han andre, altså han ser alt som skjer, men det skjer ikke på PCen hans sa antar an vel kompisen Internett hastighet... det er ikke der han mener da.... Litt trøtt her siste veldig stiller her...
Trådstarter
Bra sammenligning bakkus, endte med at jeg tapte diskusjonen.. Er vist fullt mulig, bruker et program som gjør at du verken trenger lokalt eller wan nettverk. Dette er jo helt utrolig, venter bare på oppgradering her også nå. (Hihi)

Og si at dette må inn med teskje ville vært en stor underdrivelse, så flere innspil takk.

Sitat av tearz83 Vis innlegg
Men hvis han ljøter en form for løsning der han sitter hjemme men kjører desktop hos han andre, altså han ser alt som skjer, men det skjer ikke på PCen hans sa antar an vel kompisen Internett hastighet... det er ikke der han mener da.... Litt trøtt her siste veldig stiller her...
Vis hele sitatet...
Ikke det han mente, selv om han kjører remote yter linja hans hjemme bare 50mb.
Sist endret av Stianiver; 15. mai 2016 kl. 07:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Ikke mulig. Er ikke vits å diskutere med slike folk, bare la de leve i troen. Det finnes jo fortsatt de som hardnakket tror at man kan se den kinesiske muren fra månen. Når man selv vet man har rett så trenger man ikke å sitte å diskutere med fjollete tullinger. Han vil ikke få mer enn 50/50 inn til seg, det er begrenset fra hans leverandør. Husk også at de fleste såkalte IT eksperter har veldig små sosiale antenner og de lever inni sin egen lille boble og tror de vet alt, det er ikke mulig for normale mennesker å nå inn til disse. Ta deg en tur på TG og se på de som går inn og ut der, så skjønner du hva jeg mener.
Han kødder vel bare med deg. Hva skal det bety at han ikke kobler seg til via lokalt nettverk? Kan jo ikke godta et argument som det uten noe videre forklaring.
Jeg kan koble opp VPN til seedboxen med 10 Gbps hastighet og ta speedtest som viser at "jeg har 10 Gbps Internettforbindelse", men det betyr bare at hastigheten imellom Speedtest sin server og min seedbox er 10 Gbps, det sier ingenting om min Internettaksess her hjemme..
Nja, det er ikke så usannsynlig som det høres ut som. Hvis han har 50/50 linje, så er har han fiberlinje. Eksakt hvordan det er satt opp vet jeg ikke, men ifølge venner jeg har med Altibox (fiber), så er egentlig nettverket satt opp for 400/400, så mellom to plasser internt i nettverket har de 400/400, men ut til internett har de det de betaler for. Så om en av de har 200/200, vil det være mulig for den personen å dele ut den internetthastigheten til en person med bare 50/50 (noe så enkelt som VPN). Dette fungerer fint i et geografisk område (i dette tilfellet Harstad/Sør-Troms), men det høres rart ut at det skal være ISPer som gjør dette over "hele" landet.

Så det er faktisk mulig.