Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1067
Freaks

Sitter her og skriver en fordypningsoppgave, tematikken er noe rundt identitet. Kom i drøftingen bort til arbeidsledighets, depresjons, kriminalitets og selvmordsratene forårsaket av manglende integrering på innvandrere (arbeidskraft, studenter og flyktninger) i moderne og flerkulturelle samfunn.

Må ærlig talt innrømme at jeg følte meg litt slem ved tanken om at særlig arbeidsledighet og "kriminalitet" øker blant innvandrere (jeg tror ikke på at det er dems skyld), men kan jeg nekte at det er sant??


Nå vet jeg at Norge er nesten blitt et internasjonalt land (har du snakket med noen innvandrer fra en turisme kommune? I mean,, virkelig internasjonale kommuner de er), samtidig er en stor del av befolkningen "tradisjonell". Denne tråden handler imidlertid ikke om meg og min oppfatning. Den er laget for å høre fra deg og din erfaring. Hva er din dønn ærlige meningen rundt dette? Hva tenker du om andre her til lands? Tar gjerne imot all slags svar
Sist endret av flere enn en; 22. mars 2020 kl. 11:50.
Hva er det egentlig du spør om?

Er Norge virkelig et moderne flerkulturelt land?
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hva du mener med moderne? Vi er definitivt flerkulturelle, men hva moderne betyr i denne sammenhengen forstår jeg ikke.

Må ærlig talt innrømme at jeg følte meg litt slem ved tanken om at særlig arbeidsledighet og "kriminalitet" øker blant innvandrere (jeg tror ikke på at det er dems skyld), men kan jeg nekte at det er sant??
Vis hele sitatet...
Kriminalitetsoverrepresentasjonen iblant innvandrere synker faktisk. Se SSB. Innvandrere er allikevel overrepresentert. Å anerkjenne det er slettes ikke "slemt" eller rasistisk som mange ungdommer vil ha det til.

Hva tenker du om andre her til lands?
Vis hele sitatet...
Hvem andre?

Etter min erfaring er de fleste lærere langt til venstre fløy når det kommer til politiske synspunkter. Om du bryr deg om karakterer er det lurt å undersøke de politiske synspunktene til læreren din på forhånd før du skriver oppgaven så du kan skrive den fra "riktig" vinkel. Hun blir nok ikke så begeistret om du kommer med noen feite redpills i oppgaven din.
Sist endret av ThinkpadX200; 22. mars 2020 kl. 12:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Beklager dårlige språklig egenskaper. Tror nok du er heldig at du ikke må rette oppgaven min hehe.

vil ikke nekte at tittelen var en slags clickbait, men altså det som er ment at: Jo, Norge er i praksis et flerkulturelt land grunnet mstort antall utlendinger innen norske grenser, folk kan ikke gjøre mye med dette siden det er politisk, men hva tror egentlig norske folk? Mange ytrer seg ikke for å unngå stigmaen av å bli kalt "rasistisk" eller angrepet på sosiale medier... osv

"moderne" vil jeg forklare som "Landet aksepterer ikke bare andre, men lar dem også være hvem de er , null dommer"

"Hvem andre?" Alle som ikke er etniske nordmenn, både uten lands, men særlig innen norske grenser.
Et annet ekstremt spørsmål er: Er Norge det beste landet på kloden?

Nei nei, tråden handler ikke i det hele tatt om karakteren. Hadde ikke skrevet noe jeg ikke tror på uansett.
Det er bare nysgjerrigheten og lyst på å høre folkets uskjulte meninger. Det hjelper meg også kanskje med å finne giniale ideer, noe jeg elsker
Sist endret av flere enn en; 22. mars 2020 kl. 12:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som du kunne ha godt av å titte på "Sånn er Norge" med Harald Eia.

Her får du gode svar på hva befolkningen mener om flerkulturell berikning og hvordan vi hevder oss i den internasjonale konkurransen "det beste landet på kloden"
Sist endret av supercali; 22. mars 2020 kl. 12:33. Grunn: Rettelse
Sitat av supercali Vis innlegg
Høres ut som du kunne ha godt av å titte på "Sånn er Norge" med Harald Eia.

Her får du gode svar på hva befolkningen mener om flerkulturell berikning og hvordan vi hevder oss i den internasjonale konkurransen "det beste landet på kloden"
Vis hele sitatet...
Ser spennende ut. Vil kikket på noen episoder i kveld Takk for forslag
Kunne vært greit om du forklarte hva slags fag du studerer og hva hensikten med denne fordypningsoppgaven er.

Etter SNL sin definisjon av flerkulturelle samfunn, vil jeg påstå at Norge er flerkulturelt til en viss grad, men
ikke sammenlignbart med f.eks. Storbritannia og Frankrike.

Kan også være greit med en presisering av forskjellen mellom flerkulturell og multikulturell.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Kunne vært greit om du forklarte hva slags fag du studerer og hva hensikten med denne fordypningsoppgaven er.

Etter SNL sin definisjon av flerkulturelle samfunn, vil jeg påstå at Norge er flerkulturelt til en viss grad, men
ikke sammenlignbart med f.eks. Storbritannia og Frankrike.

Kan også være greit med en presisering av forskjellen mellom flerkulturell og multikulturell.
Vis hele sitatet...
Forsøker å få min studiekompetanse godkjent i Norge
Dokumentets undertittel er "Eventuelle indre konsekvenser ved et varig språkskifte".

Jeg kom på det punktet under drøftingen av flere identitetsoppfatninger; altså essensialistisk, kontruktivistisk..osv

kan kopiere avsnittet her om noen vil lese det, men det er ikke veiledet enda så det finnes sikkert noen feil i formulering og gramatikk