Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1235
Hei, jeg bruker en del aceton (100% kjemisk ren Biltema) til å rense bongen men og til rensing av dop (speed, mdma, Coke) og andre kjemiske prosjekter. Men aceton er jo svært hydrofobisk, at det tiltrekker seg fuktighet og dermed får vann i seg med tiden.

Jeg er nøye med å sette på lokk med en gang, men når litersdunken er under halvfull så mistenker jeg at den blir "utvanna". Dette gjør at mye går tapt ved rensing av dop som blir løst opp i dette vannet.

Hvordan kan jeg best mulig oppbevare aceton, og dersom den skulle ha vann i seg, hvordan fjerner man dette? Lest at "Epson salt" funker, og Magnesium Sulfat visstnok , sett noen som har hatt absorberende kuler i bunn feks, menn vet noen hva som er best? vil ikke ha noe rester av tørkemiddelet i acetonen da mye av dopen tas intravenøst.

Har en hekto magnesium sulfat så det hadde vært ypperlig om det er brukbart. Lurer bare på hvor mye eventuelt jeg må ha i per liter feks
Psykedelisk bakverk
Pleid å bruke samme aceton, men alltid brukt epsom salt når det ikke er ny boks. Veldig lettvint, dosering finner du veldig enkelt ved hjelp av google
Tror magnesiumsulfat/epsom-salt er beste løsningen her.

Men om du er redd for "rester" i det som vaskes så kan du kjøpe "food-grade" magnesiumsulfat hos de fleste bryggesjapper, dette vil nok være det "sunneste" alternativet.
Husk at dette må dehydreres i stekeovnen på høy varme først for at det skal slippe fra seg alt vannet og bli hydroskopisk (ikke hydrofobisk, det er det motsatte)

Hadde også vurdert å bytte ut Biltema acetonen med en aceton fra apotek, spesielt hvis du bruker tingene du vasker intravenøst.
Kjemisk ren betyr nødvendigvis ikke at det er helt "rent" om du skjønner, selvom hverken Biltema sin eller den fra apoteket er ment til innvortes bruk.

Om du gjør acetonvasken riktig, skal du heller ikke trenge så mye aceton for å vaske noen gram med de stoffene du oppgir.
Hvis du gjør vaskingen uten tilgang til luft og tilsetter magnesiumsulfat, så vil du omtrent ikke ha noe svinn i det hele tatt.

Jo mindre aceton du bruker, jo mindre vann vil det jo være tilstede, så her er "less is more" prinsippet passende.
Sist endret av El MunchoGrande; 26. desember 2019 kl. 16:23.