Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1872
Har en god kompis jeg liker å være sammen med, han kan være rusa som bare julingen enda synes jeg at det går greit å prate med han når jeg ikke er rusa. Han er lett å fornuftig å prate med, å han passer alltid på å spørre om jeg har det å om jeg trives mens jeg er på besøk.

Det jeg lurer på er hva skjer om politiet banket på døra, eller kanskje har rassia. La oss si at han er rusa å de finner litt speed å brukerutstyr kanskje.
Vist jeg ikke har rørt noe stoff men hevde at jeg ikke har sedd han har brukt noe å sier han må ha tadd stoff på toaletter eller noe.

Vil jeg få straff på meg eller miste førekort bare for å sitte i samme hus der de finner stoff selv om jeg ikke har rørt annet en øl?

Jeg stoler på han å vill ikke ringe han å si at jeg ikke vil komme på besøk mere fordi du ruset deg.

Det er da ikke mitt problem hvs andre stopper i seg
Så lenge jeg selv ikke bruker noe.

Har jeg noen form for meldeplikt vist jeg vet de bruker narkotika?

Å er jeg til å klandre vist man sier at jeg ikke har sedd om han ruser seg på toalettet, å jeg kan si at jeg trodde han var blidd full vist jeg er der en helg, jeg kan jo si at jeg stuerte ikke han for å se etter anna rus en øl.

Hva skal jeg gjøre, å hva kan jeg forvente meg om de finnet brukerutstyr på bordet men ingen narkotika å han sier at jeg vet ingemting å at han holdt
Rusbruken sjult for meg.

Eller om man rett ut sitter å ser de røyker å tar speed i sprøyte å politiet kommer å finner små doser til eget bruk.
Kan Jeg vente meg å få straff for medvirkning eller noe?
På spørsmål om hva venner gjør så svarer du at du ikke har peiling.
På spørsmål om brukerutstyr som ikke er funnet i lommene dine svarer du at du ikke har peiling.

Ikke finn på historier for å forklare ting du ikke skal svare på.

Vær høflig og grei med politiet å la dem gjøre jobben sin selv.
Trådstarter
45 6
Okey, så jeg har ikke noe meldeplikt eller sånt?
Så da kan jeg egentlig føle meg trygg på at
De ikke tar meg også for medvirkning til ulovligheter så lenge jeg sier jeg ikke har sedd de ruse seg annet enn å drikke øl
Du har ikke sett noe og har derved ikke noe å melde.

Eneste situasjon som politiet kan bebreide deg for å ikke melde fra er hvis åpenbare rusete personer setter seg bak rattet på en bil og du ikke gjør noe for å hindre det.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har ikke meldeplikt med mindre han er døende.

Du kan ikke bli straffa for noe om dem ikke finner noe på deg. Hvis de er skikkelig støvler er det mulig du vil bli mistenkelig gjort som ruspåvirka og at de vil arrestere begge for etterforskning og rustest, men da slipper du ganske kjapt ut igjen siden du faktisk ikke har positiv test eller er kobla til noe av hans kjøp , oppbevaring, bruk eller evn salg.
Trådstarter
45 6
Åh, supert å høre! Jeg linker å være lamme han å ta noen øl å prate skit å jåsse litt☺️ Utrolig greie folk å være med. Takk for svar dere ❤️
Mhm, lurer også litt på dette. Men i mitt tilfelle bor jeg i huset. Har sluttet helt å ruse meg, men samboer røyker fra tid til annen. Ligger aødri fremme og lufter alltid ut. Hvis de skulle komme på døra har han sagt at han påtar seg all skyld. Kan de ta noe på meg da? Siden jeg bor her liksom...
Sitat av MsMe89 Vis innlegg
Mhm, lurer også litt på dette. Men i mitt tilfelle bor jeg i huset. Har sluttet helt å ruse meg, men samboer røyker fra tid til annen. Ligger aødri fremme og lufter alltid ut. Hvis de skulle komme på døra har han sagt at han påtar seg all skyld. Kan de ta noe på meg da? Siden jeg bor her liksom...
Vis hele sitatet...
De må vel i så fall bevise at du er påvirka eller oppbevarer/selger med forsett.

Er jo ikke sånn at foreldre som har blazekids eller folk i bokollektiv som har en eller annen røykende roomie blir taua inn for oppbevaring så vidt jeg vet.

Du aner jo uansett ikke hva samboer gjør, han røyker jo bare rullings eller greengo?
Sist endret av Våtfisk; 21. august 2019 kl. 21:43.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
De må vel i så fall bevise at du er påvirka eller oppbevarer/selger med forsett.

Er jo ikke sånn at foreldre som har blazekids eller folk i bokollektiv som har en eller annen røykende roomie blir taua inn for oppbevaring så vidt jeg vet.

Du aner jo uansett ikke hva samboer gjør, han røyker jo bare rullings eller greengo?
Vis hele sitatet...
Sant har egentlig lurt litt på det en stund.. Driver å tar en utdannelse der det er null toleranse på slikt, så hadde vært kjipt om hans bruk skulle påvirke meg..