Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 2592
Kjøpte spillet idag, hadde ingen anelse om at man må betale månedlige beløp for å spille? Komplett har ikke skrevet noe som helst om dette.....
Men, prøvde å registrere key'en nå.

This key is for the Age of Conan European Edition. It includes 30 days of game time beginning on launch day; May, 23rd 2008.

Hva faen? Har Komplett solgt meg et spill for over 300kr, som jeg ikke får spilt i det hele tatt uten å betale mer?
Jeg skjønner ærlig talt ikke en dritt her Ja, jeg er noob.
Nei, du må betale en avgift for å spille det. Registrer deg på siden, betal med visa, eller kjøp gamecard.
Ja, det er en månrdsavgift på ca en hundrings. Hvis Komplett ikke skriver noe om dette på siden du kjøpte fra er det villedende markedsføring, og du kan kreve pengene tilbake.
Bare så jeg ikke driter meg ut..
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338169

Det står ikke noe om det....?

Jeg gidder ikke betale 100kr mnd for å spille et spill jeg allerede har betalt for, det blir det samme som WoW, patetisk. Nekter.
Nei, det sto ingenting om det. Dessverre trur jeg ikke det er god nok grunn for å få pengene tilbake.
Du må gjerne prøve, så får vi se akkuratt hvor god komplett sin kundeservice er.

Anyhow: du kan spille 30dager uten å betale, bare velg pay by cash på registreringen
Sitat av Restyle
Anyhow: du kan spille 30dager uten å betale, bare velg pay by cash på registreringen
Vis hele sitatet...
Hmm, sikker på at det fortsatt er mulig? Finner ikke den metoden her
Hvis du ikke skjønte dette før du kjøpte spillet så er du ganske naiv spør du meg.
Hvis du liker spillet, så er det absolutt verdt de 100kr i mnd. Det har kostet mye å utvikle det, og de bruker mye penger på å forbedre det hele tiden. Og matematisk sett så lønner det seg, da et vanlig spill til samme prisen varer en 8-12 timer, dette kan du bruke 8-12 timer på DAGLIG i et par år og du er enda ikke ferdig.
Sitat av bobbo
Hvis du liker spillet, så er det absolutt verdt de 100kr i mnd. Det har kostet mye å utvikle det, og de bruker mye penger på å forbedre det hele tiden. Og matematisk sett så lønner det seg, da et vanlig spill til samme prisen varer en 8-12 timer, dette kan du bruke 8-12 timer på DAGLIG i et par år og du er enda ikke ferdig.
Vis hele sitatet...
Har ikke testet det ennå, så vet ikke hvordan det er..
Singleplayer spill ja, multiplayer spill kan jo vare like lenge..
Du vet at det du har kjøpt er et MMORPG og ikke et vanlig dataspill som har en singeplayer del og en multiplayer del sant?

Les litt her:
http://no.wikipedia.org/wiki/MMORPG

og her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Age_of_conan
Har snakket med Komplett, de vil ikke gå med på retur så lenge varen er åpnet.

Er det mulig å få 30 dagers playtime uten å betale mer, som Restyle sier?

Så jeg i alle fall får testet det først
Sist endret av enanthate; 11. september 2008 kl. 01:58.
Ja, selvsagt er dette mulig. Er bare å bruke gametime-card som subscription method (eller noe i den dur)

Evt bare bruke VISA som betalingsform og huske å kansellere før mnd er omme hvis man ikke gidder mer.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av HStern
Hvis du ikke skjønte dette før du kjøpte spillet så er du ganske naiv spør du meg.
Vis hele sitatet...
Det spørs jo helt hvilke foutsetninger han har til å forstå det? Om dette er det første spillet han har kjøpt i samme sjanger så er det ikke så vannvittig rart at han ikke var klar over det. Med andre ord bør forhandlerene skrive dette som en tilleggsinfo/advarsel.
Det er en god del som kjøper spill idag, som ikke har full innsikt i denne spillverden som du så tydelig har stålkontroll på.
Sitat av tnt
Det spørs jo helt hvilke foutsetninger han har til å forstå det? Om dette er det første spillet han har kjøpt i samme sjanger så er det ikke så vannvittig rart at han ikke var klar over det. Med andre ord bør forhandlerene skrive dette som en tilleggsinfo/advarsel.
Det er en god del som kjøper spill idag, som ikke har full innsikt i denne spillverden som du så tydelig har stålkontroll på.
Vis hele sitatet...
Takk. Det samme prøvde jeg å forklare nerden på Komplett.no, som sa:

Det er allmen kjent at Age Of Conan er et online spill som man må betale en sum i måneden for.

Hva faen er det for noe å si? Spør du noen av kameratene mine om AoC koster i mnd vil de spørre om hva AoC er for noe.
Det er ikke allmen kjent at Aoc koster i mnd, det er kjent i datanerd-miljøet, og jeg får vel beklage at jeg ikke visste om dette på forhånd.


edit: Forconin, jeg har prøvd det, men min key er ikke gyldig tydeligvis. Den er gyldig ved registrering, men ikke som gametime-card.
Sist endret av enanthate; 11. september 2008 kl. 08:12.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Prophet.
Takk. Det samme prøvde jeg å forklare nerden på Komplett.no, som sa:

Det er allmen kjent at Age Of Conan er et online spill som man må betale en sum i måneden for.
Vis hele sitatet...
Det må jo vinne prisen som ukens mest provoserende uttalelse av en kundebehandler.

Fikk du navnet hannes? Jeg hadde sendt en liten mail til ledelsen i komplett.no.
Ny mail fra godeste Komplett:

Du har kjøpt et online spill. Det er normalt å betale for å spille online med slike spille. Det blir som å kjøpe en bil og si at man ikke viste at man må kjøpe bensin for at man skal kunne bruke den.

mvh
Hans Øivind


Det må jeg si, kundeservicen de gir kunne vært faen så mye bedre..
Gidder egentlig ikke bråke for det spillet i det hele tatt, lønninga er inne osv, så pengene driter jeg i. Men denne karen har lagt opp til det selv.
Jeg som har så fine erfaringer med Komplett's kundeservice. Go get him !
Sitat av Prophet.
Ny mail fra godeste Komplett:

Du har kjøpt et online spill. Det er normalt å betale for å spille online med slike spille. Det blir som å kjøpe en bil og si at man ikke viste at man må kjøpe bensin for at man skal kunne bruke den.

mvh
Hans Øivind


Det må jeg si, kundeservicen de gir kunne vært faen så mye bedre..
Gidder egentlig ikke bråke for det spillet i det hele tatt, lønninga er inne osv, så pengene driter jeg i. Men denne karen har lagt opp til det selv.
Vis hele sitatet...
Men hvis du blir lovt å få 30 dager med bensin, ved kjøp av bilen. Da bør du vel faen meg få disse 30 dagene?!
Sist endret av nidhogg; 11. september 2008 kl. 09:54.
Sitat av Prophet.
Du har kjøpt et online spill. Det er normalt å betale for å spille online med slike spille. Det blir som å kjøpe en bil og si at man ikke viste at man må kjøpe bensin for at man skal kunne bruke den.
Vis hele sitatet...
Jeg lo!

Han har faktisk et lite poeng, selv om det kommer frem med en litt frekk framtoning.
Sist endret av RayMonk; 11. september 2008 kl. 10:30.
Dette er jo hårreisende. Har Komplett ansatt 16-årige CS-gamere på Kundeservice-avdelingen sin eller?

Si at følgende scenario er en mor som skal kjøpe et spill til sitt barn, og tenker at "Dette ser jo gøy ut" - kjøper spillet, og får så vite at dette koster en viss sum i måneden for spillet. Etter det er installert og informasjonen kommer opp. Altså, ingenting på siden tilsier at moren skulle forstå at dette kostet noe å spille, og moren er da ikke oppdatert på spillverdenen, ei heller mange andre som ikke holder seg spesielt mye i spillverdenen.

Forstår godt at folk kan gå i den fellen, alle er ikke "CS-kids".

Altså, all logikk tilsier at noe så enkelt som månedlig avgift burde stå markert på spillene som krever det. Går man i en butikk vil dette stå på spill-covrene, derfor burde det også stå det samme på sidene.

Bottom line, tullete av kundebehandleren hos komplett å føre den arrogante tonen.
Sitat av Prophet.
Ny mail fra godeste Komplett:

Du har kjøpt et online spill. Det er normalt å betale for å spille online med slike spille. Det blir som å kjøpe en bil og si at man ikke viste at man må kjøpe bensin for at man skal kunne bruke den.

mvh
Hans Øivind
Vis hele sitatet...
Så har vi flere millioner biler her i landet da, så å forvente at folk vet at bilen de kjøper trenger drivstoff er helt fair. Derimot har vi ikke flere millioner som spiller AoC her i landet, eller noe som helst dataspill for den slags skyld - så å forvente at folk vet at de kjøper et spill som man må betale for hver måned er helt urealistisk å forvente.
Utrolig frekk behandling, men uansett når du registrer skal du få med 30 dager gratis, men tror du må velge kredittkortbetaling for å å legge inn 30 dagers koden.
Sitat av Tierra
Dette er jo hårreisende. Har Komplett ansatt 16-årige CS-gamere på Kundeservice-avdelingen sin eller?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis ikke siden det er gratis å spille på nett med cs.

Men over til saken. Prophet, jeg syns du skal sende inn en melding til komplett, der du skriver saken, at dette faktisk er hårreisende. Du kan samtidig linke til denne tråden, siden de har masse kjøpere herfra. Du kan også kontakte forbrukerrådet hvis det blir vanskelig.

Og gjør for all del dette. Send en mail til komplett og refs dem, for dette er uhørt. Hadde også sendt inn dette til noe form for medier, dagbladet eller noe slikt. Kunne blitt en morsom liten sak ut av dette.
Må si meg 100% enig i Max-Mekka. En kundebehandler skal absolutt ikke behandle kunden sin på en slik måt. Hårreisende og frekt.

Hadde jeg sagt lignende til mine kunder, og kunden hadde gitt tilbakemelding til sjef/ kolega e.l hadde jeg fått kraftig refs, slikt tolereres ikke!

Tenk om ho mor i Tierras post hadde fått den slengt i trynet, tror du ikke mor hadde sagt klart og tydelig ifra til gitte kundebehandler? Jeg tror ikke mor hadde svelgt den uten videre.

Gjør som Max-Mekka sier, hadde ikke tvilt en sekund selv..

edit: Er sikkert flere av oss her som kan "skrive" et eksempel evt
Sist endret av flågis; 11. september 2008 kl. 12:52.
Hm, jeg ville nok gått videre med denne saken bare av prinsipp etter svarene du har fått av kundebehandler.

Ring forbrukerombudet + send mail til ledelsen i komplett. Stå på krava dine, de SKAL opplyse om at man må betale en mndlig avgift for å spille.
Hadde jeg bodd i norge og bestillt age of conan (som er laget i norge og har fått ganske mye mediaoppmerksomhet) uten å ha fått med meg at det er et online spill og at det koster en ørliten sum penger hver måned i abb. avgift, så hadde jeg heller lagt spillet i skuffen og holdt kjeft fremfor å stå frem som en idiot bare for å stå på et heller vagt krav....

Og nei, jeg synes egentlig ikke svaret fra kundebehandleren var spesiellt stygg....

Hele greia minner egentlig litt om folk i usa som saksøker kaffeselgere fordi kaffen er for varm til å kunne helles i fanget...
Sitat av Techd
Hadde jeg bodd i norge og bestillt age of conan (som er laget i norge og har fått ganske mye mediaoppmerksomhet) uten å ha fått med meg at det er et online spill og at det koster en ørliten sum penger hver måned i abb. avgift, så hadde jeg heller lagt spillet i skuffen og holdt kjeft fremfor å stå frem som en idiot bare for å stå på et heller vagt krav....

Og nei, jeg synes egentlig ikke svaret fra kundebehandleren var spesiellt stygg....

Hele greia minner egentlig litt om folk i usa som saksøker kaffeselgere fordi kaffen er for varm til å kunne helles i fanget...
Vis hele sitatet...
Dette er det dummeste innlegget jeg har lest i hele dag.

1. Fremfor å stå fram som en idiot? Tror du ikke kundeservicen på komplett får mange idiotkunder som spør hva et skjermkort er? Er det ikke derfor vi har kunderservice?

2. Lite penger? Vel, 100 kr i mnd blir jo røfflig 1200 kr i året. Spiller man det mye, så blir det mange tusen det. Jeg ser ikke det som småpenger.

3. Vagt krav? Det er ikke noe vagt i det hele tatt. Komplett kan ikke selge produkter og regne med at kunden veit hva det er. Hvis jeg kjøper et skjermkort, og komplett ikke opplyser om det er PCI-E eller agp, så er jo dette ulovlig. Man har full rett til å få info om produktet man skal kjøpe, og når en såpass respektert side som komplett feiler på dette området, så er det helt rett og rimelig at man skal klage, og få tilbake pengene. For deg så er kanskje 1200 kr lite penger, men for en student, så er dette endel måltider.

4. Du syns ikke kundebehandlingen var dårlig? Hvor lå servicen i den setningen han fikk av komplett? Det var bare arroganse og hovmod. Hadde jeg fått den meldningen hadde jeg følt meg rett og slett dum, noe som tyder på det motsatte av service etter min mening.
Sist endret av bendiks; 11. september 2008 kl. 13:48.
Sitat av Techd
Hadde jeg bodd i norge og bestillt age of conan (som er laget i norge og har fått ganske mye mediaoppmerksomhet) uten å ha fått med meg at det er et online spill og at det koster en ørliten sum penger hver måned i abb. avgift, så hadde jeg heller lagt spillet i skuffen og holdt kjeft fremfor å stå frem som en idiot bare for å stå på et heller vagt krav....

Og nei, jeg synes egentlig ikke svaret fra kundebehandleren var spesiellt stygg....

Hele greia minner egentlig litt om folk i usa som saksøker kaffeselgere fordi kaffen er for varm til å kunne helles i fanget...
Vis hele sitatet...
Fremstå som en idiot?
Spør hvem som helst av mine kamerater, og du VIL få et spørsmål om hva AoC er for noe. Er alle idioter? Eller er det heller det at de driter så faen i hva for spill som er ute i butikken idag?


Tierra: Prøvde å forklare noe ala det samme til Hans. Hadde dette skjedd for 1 år siden ville jeg sittet der som 17-åring uten Visa, og mora mi hadde nok ikke registrert Visa-kortet sitt på noen utenlandsk spillside, nei. Er sikker på at det er rimelig mange som ville ha endt opp i den situasjonen.


Som sagt så gidder jeg ikke stresse med det her for pengenes skyld, sitter og spiller AoC atm, så kommer ikke særlig langt uansett Men hadde jo vært moro å sendt en mail til en litt høyere opp i Komplett, så Hans ser at han driter seg ut her.
Hva skal jeg gjøre i så fall? Sende inn en liten klage på Hans, noe mer?
Å herregud, ikke kom og si at en person som har interesse for å kjøpe age of conan, ikke har fått med seg all mediaoppmerksomheten det har fått i norge siden april. Og ikke kom og påstå at noen har klikket inn på age of conan, så coveret, leste 5 linjer med beskrivelse og dermed bestillte spillet uten å lese noe som helst mer om det.

Bare fordi man er skuffet over et spill, så er det lavmål i ettertid påpeke at det mangler en ting i beskrivelsen som man BURDE fått med seg.

Og I alle tilfelle: Det står da utrykkelig på boksen at det er et online spill som man må betale abbonement for. Og jeg er temmelig sikker på at man fikk med et lite ark med alle rettighetene man har ved å kjøpe ting på nett. Da er det ingen som helst grunn til å rive opp innpakningen som 3 åring på julaften, før man faktisk har sjekket at det man bestillte var det man fikk.

OG til sist: for en student så er ikke 1200 mange penger.. det er 24 pils... eller rettere sagt: 2 halvlitere i måneden.
jeg hadde for all del gått videre på, kan kun vinne på det med de idiotiske tilbakemeldingene du har fått.

og til deg som sier det er idiotisk å gå videre med saken, og at alle burde vite det.
For en som sitter på datan hele tia eller har peiling innenfor dataverden er jeg helt enig at burde fått med seg at det koster penger i måneden, men på den andre siden har ikke jeg peiling på regler innenfor tennis? fordi jeg ikke kan noenting om det eller ikke intresserer meg for det, så det du sier er bare teit.

kansje dårlig sammenligning men du tar pointe håper jeg!

stå på og gå videre med saken, komplett har driti seg ut, rart siden jeg akkurat var borti kundeservicen demmes og blei veldig overraska over hvor god den var men du var sikkert borti en " kjip " en

lykke til.


han er jo ikke misfornøyd med spillet, han har jo trossalt ikke spilt det enda om du leser godt nok! eek sorry jeg leste ikke godt nok

desutten når jeg kjøper et spill så det jeg gjør minst er å lese hva som står på coveret, jeg er bare keen på å komme igang å se hva det fantastiske spillet jeg har kjøpt har å by på. men etter jeg har testa det så tar jeg en titt i fks manualen. men kan såklart variere fra person til person ikke vet jeg.
Sist endret av lollern; 11. september 2008 kl. 15:05.
Sitat av Prophet.
Som sagt så gidder jeg ikke stresse med det her for pengenes skyld, sitter og spiller AoC atm, så kommer ikke særlig langt uansett Men hadde jo vært moro å sendt en mail til en litt høyere opp i Komplett, så Hans ser at han driter seg ut her.
Hva skal jeg gjøre i så fall? Sende inn en liten klage på Hans, noe mer?
Vis hele sitatet...
Jepp send en klage på han Hans Øyvind Det har du all grunn til!
Du har jo blitt behandlet på en rimelig kjip måte her. Legg frem saken på en saklig og respektfull måte selv, så vil det nok få ønskelig utgang. Vet hvertfall at jeg hadde gjort det, har gjort det selv i lignende tilfeller liksom
Du burde helt klart sende en klage på han! Skjønner ikke at det går ann å få jobbe i kundeservice når man er sånn...

Til Techd: Som Lollern sa så har sikkert ikke du fått med deg hvem som for eksempel vant forrje europa mesterskap, norges mesterskap (put hva du vil ha her) i bowling... Skal jeg liksom si at du er idiot fordi du ikke vet det da? et er ikke alle som sitter på dataen 3/4 av dagen skjønner du... Enkelte bruker kanskje bare data en gang i uka for å sjekke mail og lignende.....
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Techd
Å herregud, ikke kom og si at en person som har interesse for å kjøpe age of conan, ikke har fått med seg all mediaoppmerksomheten det har fått i norge siden april. Og ikke kom og påstå at noen har klikket inn på age of conan, så coveret, leste 5 linjer med beskrivelse og dermed bestillte spillet uten å lese noe som helst mer om det.

Bare fordi man er skuffet over et spill, så er det lavmål i ettertid påpeke at det mangler en ting i beskrivelsen som man BURDE fått med seg.

Og I alle tilfelle: Det står da utrykkelig på boksen at det er et online spill som man må betale abbonement for. Og jeg er temmelig sikker på at man fikk med et lite ark med alle rettighetene man har ved å kjøpe ting på nett. Da er det ingen som helst grunn til å rive opp innpakningen som 3 åring på julaften, før man faktisk har sjekket at det man bestillte var det man fikk.
Vis hele sitatet...

Det står kanskje på boksen ja, men ikke på nettet, han kunne jo ikke lese på boksen før han hadde bestilt.

Forøvrig har jeg fult med i nyhetene på AoC, og jeg visste at det var en månedlig avgift fra en bekjent som kjøpte det, men kan ikke huske å ha sett dette noe sted.

Sitat av Techd
OG til sist: for en student så er ikke 1200 mange penger.. det er 24 pils... eller rettere sagt: 2 halvlitere i måneden.
Vis hele sitatet...
Hvis du er student er det ikke sikkert at du har råd til å drikke så mye pils.
Sitat av Techd
Å herregud, ikke kom og si at en person som har interesse for å kjøpe age of conan, ikke har fått med seg all mediaoppmerksomheten det har fått i norge siden april. Og ikke kom og påstå at noen har klikket inn på age of conan, så coveret, leste 5 linjer med beskrivelse og dermed bestillte spillet uten å lese noe som helst mer om det.

Bare fordi man er skuffet over et spill, så er det lavmål i ettertid påpeke at det mangler en ting i beskrivelsen som man BURDE fått med seg.

Og I alle tilfelle: Det står da utrykkelig på boksen at det er et online spill som man må betale abbonement for. Og jeg er temmelig sikker på at man fikk med et lite ark med alle rettighetene man har ved å kjøpe ting på nett. Da er det ingen som helst grunn til å rive opp innpakningen som 3 åring på julaften, før man faktisk har sjekket at det man bestillte var det man fikk.

OG til sist: for en student så er ikke 1200 mange penger.. det er 24 pils... eller rettere sagt: 2 halvlitere i måneden.
Vis hele sitatet...
Jeg syns ærlig talt den diskusjonen her var idiotisk. Det er ikke så mye å diskutere; nettstedet du bestiller spillet fra opplyser ikke om at det koster penger, og da har de brutt en regel. Ferdig med det, og om du vil kverulere med at man burde ha fått det med seg, så kan du gjerne gjøre det, og jeg kan til og med si meg enig i at det er merkelig at vedkommende ikke har fått det med seg. Men du, hvis du tenker over det, av alle de innslagene som har gått på tv om AoC, hvor mange innslag nevner at det faktisk koster penger?

Det fins mange regler og lover i samfunnet vi lever i, som man skulle tatt forgitt, men det er ikke alle som er så opplyste som andre på visse områder, slik som i dette eksemplet, og da er det riktig at siden skal opplyse om at det faktisk koster penger å spille det.
Sitat av Techd
Å herregud, ikke kom og si at en person som har interesse for å kjøpe age of conan, ikke har fått med seg all mediaoppmerksomheten det har fått i norge siden april. Og ikke kom og påstå at noen har klikket inn på age of conan, så coveret, leste 5 linjer med beskrivelse og dermed bestillte spillet uten å lese noe som helst mer om det.
Vis hele sitatet...
Jo? Det er da ikke så utrolig det, bestilte pc-pakke til 5k, tenkte å legge til et spill for å teste pc'n. Har lest mye om folk her på nFF som trenger hjelp til å bygge AoC-pc, så jeg regner jo med at spillet krever en god del. Lurte på hvordan spillet var fra før av, så dette passet jo bra.

Sitat av Techd
Bare fordi man er skuffet over et spill, så er det lavmål i ettertid påpeke at det mangler en ting i beskrivelsen som man BURDE fått med seg.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa så satt jeg og spilte ista, har testet det for første gang idag. Synes spillet var helt ok, så skjønner ikke helt hva du snakker om her....?

Sitat av Techd
Og I alle tilfelle: Det står da utrykkelig på boksen at det er et online spill som man må betale abbonement for. Og jeg er temmelig sikker på at man fikk med et lite ark med alle rettighetene man har ved å kjøpe ting på nett. Da er det ingen som helst grunn til å rive opp innpakningen som 3 åring på julaften, før man faktisk har sjekket at det man bestillte var det man fikk.
Vis hele sitatet...
Mhh.. Nei, det står ikke noe om det på coveret. MULIGENS på baksiden med bitteliten skrift, men hvis du seriøst mener at du sitter og leser den skriften hver gang du skal åpne et spill så er du faen i meg spesiell.

Sitat av Techd
OG til sist: for en student så er ikke 1200 mange penger.. det er 24 pils... eller rettere sagt: 2 halvlitere i måneden.
Vis hele sitatet...
Kunne fint kjøpt meg 24 pils for 1200. Kunne gjerne kjøpt godteri for 1200 også.
Men å spille et spill for 1200, kjøss meg i ræva.
Sitat av Prophet.
Fremstå som en idiot?
Spør hvem som helst av mine kamerater, og du VIL få et spørsmål om hva AoC er for noe. Er alle idioter? Eller er det heller det at de driter så faen i hva for spill som er ute i butikken idag?


Tierra: Prøvde å forklare noe ala det samme til Hans. Hadde dette skjedd for 1 år siden ville jeg sittet der som 17-åring uten Visa, og mora mi hadde nok ikke registrert Visa-kortet sitt på noen utenlandsk spillside, nei. Er sikker på at det er rimelig mange som ville ha endt opp i den situasjonen.


Som sagt så gidder jeg ikke stresse med det her for pengenes skyld, sitter og spiller AoC atm, så kommer ikke særlig langt uansett Men hadde jo vært moro å sendt en mail til en litt høyere opp i Komplett, så Hans ser at han driter seg ut her.
Hva skal jeg gjøre i så fall? Sende inn en liten klage på Hans, noe mer?
Vis hele sitatet...
Det er 18 års aldersgrense XD
Sitat av Nippi
Det er 18 års aldersgrense XD
Vis hele sitatet...
Sant nok, men det har ikke så mye å si når ingen sjekker det ;p

Jeg fylte 18 igår faktisk, bestilte delene før det. Jeg var 17, og fikk gjort alt, så det er nok ikke noe stress
Slik er det med MMOs dessverre (?), selv om 105,- i måneden er nowt; man får knapt en hamburger for den prisen.
Sitat av Max-Mekka
3. Vagt krav? Det er ikke noe vagt i det hele tatt. Komplett kan ikke selge produkter og regne med at kunden veit hva det er. Hvis jeg kjøper et skjermkort, og komplett ikke opplyser om det er PCI-E eller agp, så er jo dette ulovlig. Man har full rett til å få info om produktet man skal kjøpe, og når en såpass respektert side som komplett feiler på dette området, så er det helt rett og rimelig at man skal klage, og få tilbake pengene. For deg så er kanskje 1200 kr lite penger, men for en student, så er dette endel måltider.
Vis hele sitatet...
Vel, slik jeg ser det opplyser Komplett om at det er et MMORPG. At da kunden ikke vet hva MMORPG faktisk medfører blir nesten hans eget problem. At det kunne vært understreket bedre får være én ting, og at svaret fra kundebehandler får være en annen.

Sitat av prophet
Mhh.. Nei, det står ikke noe om det på coveret. MULIGENS på baksiden med bitteliten skrift, men hvis du seriøst mener at du sitter og leser den skriften hver gang du skal åpne et spill så er du faen i meg spesiell.
Vis hele sitatet...
Og her datt argumentasjonen din fra hverandre. Dette holder ikke. Leser du ikke hva du skriver under på er det ditt eget problem. Leser du ikke på pakken før du bryter forseglingen, likeså.
Trenger ikke betale for et MMORPG.
Har kjøpt Age of Conan av dere, visste ikke at dette koster ca 100kr i måneden, det står ingenting om det.

Sendte mail til dere, fikk svar av Hans Øivind, og jeg kan ikke si jeg likte svarene hans. Har forhørt meg med flere på et forum(spør, så skal jeg gi link), og dette skuffet ikke bare meg, men flere av deres andre kunder også.



Ifølge Hans Øivind er det allmen kjent at Age of Conan koster penger å spille, syns det er latterlig å si til en kunde. "Alle vet det" er lett å si for en datanerd, men dere kan ikke forvente at alle deres kunder er en gjeng med nerder. Jeg hadde ingen anelse om at spillet koster, og syns ikke dere kan forvente at kunden skal vite sånt fra før heller. Hadde dere stillt spørsmålet til noen av mine venner, ville kanskje en av dem visst hva AoC er i det hele tatt. Da blir det for dumt å si at det er almen kjent, dette skulle vært skrevet på nettsiden deres! Jeg har skrevet litt mer med Hans Øivind, dere får se igjennom det.



Har opplevd god kundeservice hos dere før, men dette ble for dumt, så jeg ville si ifra. Om det er Komplett som gir dårlig service eller om det er Hans som liker bedre å være arrogant enn å hjelpe kunder vet jeg ikke, det får bli opp til dere å avgjøre. Nå har jeg i alle fall fått sagt ifra, hvis ikke Hans er førstemann til mailen på mandag.



Sendte denne mailen for 10 min siden, hvis noen er interessert i å se hva som skjer videre. Er litt spent på mail på mandag, om Komplett bryr seg eller driter i det. Nå kan det jo også hende at Hans er førstemann til mailen på mandag, og da får kanskje ikke noen andre vite om dette allikevel Vi får se.. Jeg poster i alle fall her så fort jeg har fått svar fra dem.
haha veldig bra får håpe ikke hans er første mann til mailen ja, vil tro at mailer blir sendt til høyere makter en de telefonmenneskene eller hans øyvind, får vi vertfall håpe.

blir spennende å se hva du får til svar tror du vil få positivt svar tilbake iogmed at komplett er kjent for god kundeservice se bortifra hans øyvind
Sitat av Bluet
Slik er det med MMOs dessverre (?), selv om 105,- i måneden er nowt; man får knapt en hamburger for den prisen.
Vis hele sitatet...
Ikke alle mmo's koster pnger....

Og 105kr i mpneden kan bli en god del etter en stund...

OT:

Du får faktisk ca 50 rundstykker og pålegg for 105kr... Man må ikke kjøpe usunn mat hele tia skjønner du...
Håper du legger inn svaret fra komplett her i morgen da
Interissant dette her, må si meg enig med at dette burde vært opplyst på nettsted. Man kan ikke gå rundt og forvente at folk skal vite slikt, jeg sitter selv daglig og spiller diverse MORPG-spill, og hadde ingen anelse om at AoC kostet penger i måneden.

Er spent på hva som skjer videre^^
Hvis det står på boksen er jo saken grei. Jeg antar at Komplett et eller annet sted opplyser om at programvare/spill ikke kan sendes tilbake dersom det er åpnet.

Så, står det på boksen? I tilfelle ja virker det ganske opplagt at du ikke får returnere varen.

I motsatt tilfelle hadde kanskje saken sett litt annerledes ut.
Sist endret av Benson; 13. september 2008 kl. 18:22.
Sitat av Benson
Hvis det står på boksen er jo saken grei. Jeg antar at Komplett et eller annet sted opplyser om at programvare/spill ikke kan sendes tilbake dersom det er åpnet.

Så, står det på boksen? I tilfelle ja virker det ganske opplagt at du ikke får returnere varen.

I motsatt tilfelle hadde kanskje saken sett litt annerledes ut.
Vis hele sitatet...
Det står bak på boksen med ganske liten skrift. Forann på boksen står det " Including 30 days free gameplay" eller noe i den duren. Der bør de fleste ta hintet, men det står fortsatt ikke svart på hvitt andre steder enn bak med ganske så liten tekst.
Sitat av MartinB
Det står bak på boksen med ganske liten skrift. Forann på boksen står det " Including 30 days free gameplay" eller noe i den duren. Der bør de fleste ta hintet, men det står fortsatt ikke svart på hvitt andre steder enn bak med ganske så liten tekst.
Vis hele sitatet...
Og "including 30 days free gameplay" betyr ikke nødvendigvis at spillet koster. Det kunne vært 30 dagers trial til en venn, som jeg faktisk ville ha trodd det var om jeg hadde sett det.
Ettersom jeg så på Komplett.no at de solgte én type AoC til 349, og en 60-dagers AoC til nesten halve prisen, så regnet jeg med at spillet var gratis forever, sånn er det bare. Og når det da står including 30 days free gameplay på coveret til 349,- så regner man bare med at det er ment til en venn

Har ikke fått svar fra Komplett enda, kommer nok i morgen.
men det som er poenget er jo at det ikke står på nettsia, når du har fåt se coveret har du jo allerede kjøpt varen og da det er kansje ikke like intressant lengre når du får vite det.
Prophet: Hvis du ikke får noe svar på mailen din og tror at "Hans" kan ha sett den også slettet den, kunne du jo prøvd å ringe inn og spørre om å få snakke med sjefen der? Jeg vet ikke om dette vil funke, men hvertfall verdt et forsøk.