Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2168
Jeg begynte med molly for litt over én måned siden og har tatt hver helg siden det. De siste 3 helgene har jeg tatt 3 piller både fredag og lørdag.

Mollyen inneholder, som jeg vet, mdma, amf og 2c-b. Om pillen veier 250 mg eller inneholder 250mg mdma vet jeg ikke.

Jeg selger til kompiser og derfor blir pengene ikke et problem. Så mollyen blir på en måte gratis.

I går tok jeg 4 stk fordelt utover 4-5 timer og momlet mye for meg selv og begynte å synge/lese tysk (noe jeg absolutt ikke kan eller har hatt på skolen).

Har vært litt deprimert i ukedagene i det siste, men når helga kommer og kompisene samles går det greit. En annen ting er at jeg er litt overvektig, men etter jeg begynte med keto diett og molly har jeg gått ned 14kg.

Jeg har lyst å ta pause før det er for sent og håper jeg ikke har fått permanente skader.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da er det lurt å ta pause, helst slutte helt nå og ikke dra strikken lenger. Å gå ned 14 kg på en måned sier sitt.
Man blir ikke avhengig av mdma. Men med så hyppig bruk over tid vil du få ubalanse i hjernen og psykiske plager. Anbefaler deg å roe ned hyppigheten før du brenner deg.
Du kommer til å fucke opp hodet om du forsetter på dette viset. Du burde ha en 3 måneders pause mellom hver gang du tar, du er tydeligvis blind for konsekvensene overdrevet bruk kan medføre. Og disse monsterdosene i seg selv kan være farlig selv om man ser vekk fra hyppigheten du tar det med.

Depresjon og en personlighet som blekes ut er blant annet noe du burde bekymre deg for hvis du forsetter dette kjøret. Har du ikke gjort noe opplesing på dette før? Finnes ekstremt mange tråder både her på freak og nettet generelt med gode anbefalinger, og du følger ingen av de.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Man blir ikke avhengig av mdma. Men med så hyppig bruk over tid vil du få ubalanse i hjernen og psykiske plager. Anbefaler deg å roe ned hyppigheten før du brenner deg.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. Vi mennesker kan bli avhengig av nesten absolutt alt, om det er heroin, kaffe, Coca cola, hasj, eller sjokoboller. Kan du utdype hvorfor du mener akkuratt MDMA er unntaket?
Sist endret av Passiv; 8. juni 2020 kl. 00:42.
Fortsetter du i det samme tempoet kommer du til å miste magien av molly etterhvert. Kjøp 5-HTP for å booste seretonin lageret ditt i hodet. Ønsker du å ruse deg hver helg ville det vært smart å bytte ut rusmidler å ta 2c-b eller andre psykedeliske stoffer. Det å kun ta molly hyppig er ikke bra for nøtta di.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Passiv Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt. Vi mennesker kan bli avhengig av nesten absolutt alt, om det er heroin, kaffe, Coca cola, hasj, eller sjokoboller. Kan du utdype hvorfor du mener akkuratt MDMA er unntaket?
Vis hele sitatet...
Fordi man ikke vil få noe effekt av det om man tar det for ofte ergo føler ikke hjernen et behov for det som ved de andre substansene du nevnte
Anonym bruker
"Fortrolig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Wow. Har vært der du er.

Brukte molly nesten hver helg i ett år. Noen ganger to ganger per uke.

Var «psykisk» avhengig av molly for å ha det gøy. Alkoholrusen er jo sykt kjedelig sammenlignet med molly.

Værste var når jeg brukte det 7 dager på rad sommern 2016.

Da var jeg deppa i 4 måneder etterpå.

Vil anbefale deg å følge rådene her. Bruk det MAKS hver 3 måned.

Gjør det til noe spesielt. Ikke la molly bli helgerusen.

Du blir mindre klar i hodet, tar dårligere valg, tenker bare på molly og fest hele tiden, mindre produktiv på jobb, mindre sosial og mer angst.

(Fra min erfaring)

Har kuttet molly HELT og tenker ikke en gang på det.

Føler meg 100% bra nå, men har sannsynligvis fucket opp ett eller annet i hjernen som jeg får konsekvensen av senere.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi man ikke vil få noe effekt av det om man tar det for ofte ergo føler ikke hjernen et behov for det som ved de andre substansene du nevnte
Vis hele sitatet...
MDMA-avhengighet er en realitet. Det kan ikke sammenlignes med amfetamin, heroin og den slags, men enkelte mennesker blir psykisk avhengig av å oppleve den type eufori. Og selv om det er vanskelig å ta det hver dag, så vil de lengte etter å ta det hver gang toleransen svekkes (1-2 ganger i uken f.eks.) Bare les noen tråder om MDMA-avhengighet på f.eks. reddit. MDMA utløser også dopamin, men i mindre grad enn amfetamin.

Man får også rask toleranse oppbygging med ketamin, men avhengighet av det er høyst reell. Forskningen tilsier at dens virkning på opioid-reseptorer og etterfølgende utløsning av dopamin er grunnen.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får du ikke et enormt wake up call etter en mdma trip der du snakker og mumler et språk du ikke engang kan? Her ser du tendenser til en psyke som er på vei til å så til de grader dårlig. Hold deg unna det, jo lenger tiden går, jo mindre savner du det.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Man blir ikke avhengig av mdma. Men med så hyppig bruk over tid vil du få ubalanse i hjernen og psykiske plager. Anbefaler deg å roe ned hyppigheten før du brenner deg.
Vis hele sitatet...
Man blir avhengig av mdma, men ikke på den måten man tror avhengighet er. Man får ikke et sug etter akuratt det stoffet og får ikke abstinenser i form av skjelving osv, men hjernen blir avhengig av dopamin boostet og jo mer man bruker det jo mer deprimert føler man seg uten, og da ender man i en ond sirkel hvor det eneste man ser frem til er å ta mdma til helga igjen. Mange blir i den fasen avhengig av andre dopaminboostere som kokain her i tillegg, fordi den naturlige dopaminproduksjonen er ødelagt. Kjenner flere som har tatt livet sitt pga hyppig mdma bruk og livet har føltes som et sort hull uten pga null gledeproduksjon uten rus.
Poenget mitt var at påstander som at MDMA, og hasj er stoffer man ikke kan bli avhengig av er farlige utsagn. Jeg skjønner hva dere mener, men det er ikke sikkert Pål og Kåre forstår hva dere mener å misbruker stoffene i god tro at de ikke kan danne en avhengighet når de leser det her på freak. Det er ikke slik at den fysiske avhengigheten man danner er værre en den psykiske. Har vært avhengig av opiater og benzo, det er ikke de fysiske symptomene ved slutt som har vært problemet med å få til å slutte de ble jeg kvitt på kort tid. Den psykiske avhengigheten min opp mot opiater, amfetamin, hasj og benzo tok meg år .. å er fremdeles noe jeg jobber med.
Sist endret av Passiv; 8. juni 2020 kl. 10:21.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må bare slenge meg på her og si: ta en laaang pause. Husker det tok det hyppig selv og ble svært deppa av det. Men depresjonen sniker seg på, og kanskje du ikke skjønner det før noen måneder hvis du fortsetter. Molly er ganske tricky sånn sett.
Molly fucker hjernen så det er et rusmiddel du ikke bør ta oftere enn toppen et par ganger i året.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ser ut som at du selv skjønner at ditt forhold til MDMA er problematisk, siden du lager en post her.

Jeg holdt på som deg TS. Ruset meg alt for mye på MDMA, det eneste jeg gledet meg til var helgen, og en helg uten rus var en dårlig helg. Jeg følte det gikk sånn nogenlunde greit mens jeg holdt på, men da jeg sluttet å ruse meg så gikk jeg på en heftig smell, 3-4 år med kjipe dager og spenningshodepine