Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2464
Har kjøpt en 3,5 tommers disk og skal installere den i en gammel datamaskin. Den gamle disken, som er på 2,5 tommer, passer bra i sin brønn hvor den er skrudd fast. Det fremgår ikke på bildet, men den er ganske tynn.



Her er den nye harddisken ved brønnen hvor den skal installeres.



Problemet er at harddisken blir sittende for høyt oppe i forhold til skruehullene. Skruehullene i brønnen passer heller ikke i forhold til harddisken når det gjelder frempart og bakpart. Forsøker å vise dette med bildet her, selv om skruehullene ikke vises:



Så hva gjør jeg? Jeg har gaffa og kan teipe den fast, men er redd for overoppheting. Skal jeg teipe kun ved sidene eller rundt hele disken? Er det en annen måte å få skrudd fast disken på? Jeg er dataukyndig og det kan være noe jeg har oversett. Såvidt jeg forstår er stedet hvor cd-rommen sitter for vidt, og det har klyper, ikke brønner.

Noen råd her?
Nå var sidebildet uklart, men det ser for meg ut som om pinnene på holderen kan flyttes på.
Trådstarter
Laget en 2 minutters snutt der jeg viser problemet, fordi det blir så bøklete å forklare med tekst og bilder: https://youtu.be/4IbFkjGLlUE

Den pinnen ser ut til å sitte fast, selv når jeg pirker borti med hammer.
brett opp de "sliderene" som du kaller de og sett disken i, de pinnene skal inne skrue hulla så slipper du og skru den fast
Trådstarter
Dæven, det gikk! Da blir det ordnings. Gi den mannen et kvalitetspoeng, alle som leser dette.