Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3435
Hvilken side må jeg gå til for å opprette en slik konto, og kan man stole på at ip-adressen ikke avsløres? Blir slike email adresser godtatt når man skal registrere seg på forskjellige nettsteder som f.eks diskusjonsforum?
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Hvilken side må jeg gå til for å opprette en slik konto
Vis hele sitatet...
Finnes et hav av alternativer. Protonmail, Tutanota, Mail2Tor etc.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
og kan man stole på at ip-adressen ikke avsløres?
Vis hele sitatet...
Nei, men er du nervøs for at ip-adressen din skal bli avslørt så gjør du feil tiltak.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Blir slike email adresser godtatt når man skal registrere seg på forskjellige nettsteder som f.eks diskusjonsforum?
Vis hele sitatet...
Kan man servere pølse av svin i en barnebursdag? Er bare å prøve selv, svaret varierer fra nettside til nettside.
prøv ut no lignende dette kanskje?
Bruker Protonmail her på Freak jeg :-) Og VPN :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg prøvde å sende fra https://cyberatlantis.com/anonymous_email.php til min egen mailadresse for å teste ut denne siden som er ganske enkel ved at man skriver mailen uten å registrere seg, men jeg fikk ikke mailen inn i innboksen min. Betyr det at denne mailserveren er ganske treg?
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg prøvde å sende fra https://cyberatlantis.com/anonymous_email.php til min egen mailadresse for å teste ut denne siden som er ganske enkel ved at man skriver mailen uten å registrere seg, men jeg fikk ikke mailen inn i innboksen min. Betyr det at denne mailserveren er ganske treg?
Vis hele sitatet...
"Anonymous email is disabled pending a complete site rewrite for desktop & mobiles."

Kan jeg spørre deg om hvorfor du skal sende "anonym" mail uten å ha muligheten til å motta noe?
Sitat av Fiyah Vis innlegg
"Anonymous email is disabled pending a complete site rewrite for desktop & mobiles."

Kan jeg spørre deg om hvorfor du skal sende "anonym" mail uten å ha muligheten til å motta noe?
Vis hele sitatet...
Klage til sjefen på uregelmessigheter på arbeidsplassen..

På denne siden skal det gå an å vedlegge anonym svaradresse, men jeg fikk ikke mailen til meg selv gjennom her heller.
http://send-email.org/
Sist endret av seriouslowitch; 9. mars 2020 kl. 23:34.
Ville heller gått gjennom HR, eller snakket med en tillitsvalgt. Hvis du dog skal sende en anonym mail så tar det deg bokstavlig talt tretti sekunder å lage en mail på Tutanota eller Protonmail som jeg nevnte tidligere. Der kan du til og med få svar, hvis sjefen gidder
Jeg prøvde nettopp Tutanota, men da jeg sendte en test-mail til meg selv måtte jeg oppgi et passord som var avtalt med avsender for å lese mailen, så egentlig var det vel ikke helt en slik løsning jeg var ute etter. Jeg er bare interessert i å sende en vanlig "ikke kryptert" mail slik at mottaker kan få den rett i mailboksen men uten å finne ut hvem som har sendt denne ved å gå inn på egenskaper og lese av ip-adressen.
Sist endret av seriouslowitch; 10. mars 2020 kl. 04:32.
Personinformasjon knyttet til din IP adresse er det kun internet leverandøren din som sitter på. For at de skal gi ifra seg dette må politiet kobles inn, og kriminalitet er det neppe med mindre du skal sjikanere. Om det løser noe er en annen sak.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Personinformasjon knyttet til din IP adresse er det kun internet leverandøren din som sitter på. For at de skal gi ifra seg dette må politiet kobles inn, og kriminalitet er det neppe med mindre du skal sjikanere. Om det løser noe er en annen sak.
Vis hele sitatet...
jeg har ikke tenkt å sjikanere noen, men som du sikkert vet så blir "varslere" ofte utsatt for represalier i ettertid dersom det lekker ut opplysninger om hvem som varslet..
Gå på komplett og kjøp den billigste smarttelefonen du finner, gå på Starbucks og koble den på Wi-Fi, lag en Gmail-konto, send mailen til sjefen din, kast telefonen i havet. Koster deg en tusenlapp i penger og tid, og du er 100% safe
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Nå vet jeg ikke hvor du arbeider, men de fleste HR-avdelinger tar varslinger mot ledelsen ekstremt alvorlig, og håndterer det deretter. Hvis du ikke stoler på HR-avdelingen din så kan du gå direkte til styret. Daglig leder er ansatt av styret og det er de som håndterer varslinger mot ledelsen. Det er i styrets egeninteresse å håndtere en varsling seriøst, aksjonærene kan og vil holde de ansvarlig.

Det er ikke hvordan du sender eposten som kommer til å avsløre hvem du er, det er hvilken informasjon du sitter på og hvem som har tilgang på denne informasjonen som gjør det. Hvis vi går ut fra at selskapet har en fungerende HR-avdeling så vil de håndtere saken slik at involverte parter kun får vite det absolutt nødvendige for å beskytte varsleren. Hvis selskapet er av litt størrelse er det også mange tekniske mekanismer for å hindre ledelsen å komme over slik informasjon.

Jeg ville ikke fulgt rådene til enkelte her inne. Det er på generelt grunnlag ganske dårlig operational security å benytte seg av steder og nettverk som er ukjente hvis formålet er å ikke bli oppdaget. Det er gjerne en symmetri på stegene man må ta for å skjule sine spor og kapasiteten til de man skjuler seg for. Hvis du må benytte deg av burner devices så må du også anta at de vil spasere inn på kaféen, utgi seg for å være fra IT og hente overvåkingstapen.

Du trenger ikke å sende en epost. Send det som et brev til HR.
Her har du noen tips og råd angående å sende en anonym e-post. Vil tippe det er mer enn nok for å kunne registrere seg på nettforum i alle fall. Med mindre du tar helt av er det vel liten sjanse for at de som eier forumet kommer til å politianmelde forholdet, noe som kreves for at Politiet i det hele tatt kommer inn på tanken å få utlevert IP-adresse fra e-postselskapet.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg er bare interessert i å sende en vanlig "ikke kryptert" mail slik at mottaker kan få den rett i mailboksen men uten å finne ut hvem som har sendt denne ved å gå inn på egenskaper og lese av ip-adressen.
Vis hele sitatet...
Virker jo allerede som du ikke stoler på HR. Skulle bare opplyse om at IP adresser ikke nødvendigvis er et sporingsverktøy for hvem som helst. Om du har en metode som fungerer til formålet har du jo fått hjelpen du spurte etter?
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg prøvde nettopp Tutanota, men da jeg sendte en test-mail til meg selv måtte jeg oppgi et passord som var avtalt med avsender for å lese mailen, så egentlig var det vel ikke helt en slik løsning jeg var ute etter. Jeg er bare interessert i å sende en vanlig "ikke kryptert" mail slik at mottaker kan få den rett i mailboksen men uten å finne ut hvem som har sendt denne ved å gå inn på egenskaper og lese av ip-adressen.
Vis hele sitatet...
Vil først og fremst anbefale deg å bytte jobb hvis du ikke stoler på noen du jobber med, og jeg synes også det er meget døvt av deg å ikke sjekke opp Protonmail som jeg har anbefalt deg om tre ganger.

Hvis du vil komme opp i scriptkiddie-nivå på überhemmelig mailsending så gjør du som følgende:
  1. Last ned Tor Browser
  2. Gå til https://protonirockerxow.onion/ (ProtonMail) eller http://mail2tor2zyjdctd.onion (Mail2Tor)
  3. Lag en bruker
  4. Send mail
  5. Og send inn oppsigelse
Sist endret av sudo; 10. mars 2020 kl. 13:05.
Jeg vil si du trenger en fagforening mer enn du trenger anonym E-post.

Selv om det ikke er noen lokal klubb, så vil sentralleddet i en fagforening kunne hjelpe deg i en sånn situasjon. Bare sørg for å ha meldt deg inn før skiten treffer vifta.