Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4694
Hei, si at man hypotetisk sett har et par venner som snakker litt løst om at de fikk tilbud om å smugle hasj inn i landet. Rent hypotetisk er det snakk om ganske store menger penger for å gjøre dette, og da vil jeg rent hypotetisk sett tro at det er snakk om store mengder hasj.

Hvordan ville jeg gått frem for å snakke disse to liksom-vennene mine ut av dette? Jeg tror ikke de selv er klar over hva de holder på med, siden alle forsøk på å prate om det å bli tatt ender i "Blir ikke stoppa da."

Trenger litt hjelp her før det skjer noe veldig dumt. De er av typene som er villige til å høre på fornuft om en har gode nok argumenter.
Rent hypotetisk så tror jeg de allerede har bestemt seg(?)

Om ikke kan man alltid finne en historie om en man kjenner(?)

Forklare risikoen med dette, Rulleblad osv..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
1= Smugle -> Flaks -> Penger -> Gjentagelse -> 2
2= Smugle -> ikke flaks -> Fengsel, bot & rulleblad
Ja, det spørs vel om det er kilo opplegg eller mindre, da det blir muligjet for langtids opphold i cella, hvis det skjærer seg som det selvfølgelig er stor sjanse for at det vil. Så har de det faktum at hvis de blir tatt så kaster de de fleste muligheter ut døra, med tanke på utdanning, jobb og alt det der som kommer med framtida. et par hundre tusen i cash er kanskje ikke helt vært framtida? Men for all del, la dem kjøre på, er du med på leken får du tåle steken.
Hva med å sette utbytte dems opp i mot antall år de risikerer i fengsel - eksempelvis kan 50k virke som mye penger, men om man setter det opp mot 1år i fengsel (tall fra løse lufta) så virker det kanskje ikke som så mye penger lenger.
Det er jævlig vanskelig å prøve å skifte noen's mening når det kommer til rask enkel cash.
Eneste som jeg kan tenke er å utdype om alle dørene som lukkes etter hasj-smuggling ender opp på rullebladet, og kanskje vis frem filmen "Blow". Tragisk slutt, men jeg vet ikke om det kommer til å hjelpe siden det glamoriser smuggle-livet litt :/
Håper alt går bra!
Du kan si til dem at de risikerer å ikke få pengene sine.
Du kan si til dem at det kan være annet enn hasj i pakkene.
Du kan si til dem at det hender ligaer tyster sine egne laster for å distrahere tollerne vekk fra virkelig store lass.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg minner om at regel 5 i rusmiddelseksjonen regelverk:
SPØRSMÅL OM SMUGLING
nFF skal ikke være en arena hvor man fritt kan utveksle informasjon om smugling av ulovlige stoffer. Debatter om smuglingsmetoder m.m vil derfor bli slettet uten forvarsel.
Vis hele sitatet...
Jeg har rensket tråden for slik info.
Sist endret av Dodecha; 14. september 2012 kl. 15:57.
Har en kompis som satt 3,5 år i tysklands verste fengsel (Lübeck) for smugling av en større mengde hasj.
Han og makkern blei tatt på grensa mellom Tyskland og Danmark, og måtte derfor sone der nede fordi utvekslings avtalen mellom Norge og Tyskland når det gjelder narkotikalovbrudd sier at man må sone halve straffen sin før man sendes hjem til Norge.

Du kan jo fortelle kompisene dine at å sitte i fengsel i et fremmed land er stor kontrast til å sitte i Norges hotell-fengsler.
Om man ikke er veldig hardcore, trur jeg de fleste "løpegutter" hadde blitt spist levende i et utenlandsk fengsel..

Vet ikke hva slags deal kompisene dine har fått, men de sliter jævlig hvis de blir tatt og putta inn.
De kan i teorien ende opp med mega-gjeld for tapt fortjeneste, og må jobbe inn dette ved å gjøre andre kjipe kriminelle ting for de som har "ansatt" dem.
Om de blir tatt vil de også bli avhørt i huet å ræva, og også bli etterforska med mikroskop.
Skulle etterforskninga føre til at flere innvolverte blir tatt sitter dem ennå dypere i dritten og kan ende opp med å bli beskyld for å ha tysta.
Og folk som driver med så lyssky aktiviteter som storsmugling av narkotika tar ikke lett på tysting/angiveri..

Kult av deg å prøve å snakke gutta dine ut av en dårlig idè, men man kan ikke redde hele verden.
Du kan si din mening og prøve å sette ting i perspektiv, men noen mennesker lærer kun av sine egne feil..
All logikk tilsier at hvis noen tilbyr masse penger for en "enkel" jobb, så vil det jo så klart være en hake ved dette. Såpass burde folk skjønne.
Enig med El mucho.
Blir gutta tatt så risikerer de ikke bare fengsel. De kan bli ansvarlig for hele den tapte lasten. Og de penga løper ikke med husbank rente akkurat. Da er de slaver for lang lang tid, og da nytter det ikke si nei heller. For da må de gutta betale fysisk. Og hjelper ikke de så å må kanskje noen andre gutta bryr seg om betale. Enten i penger, eller i smerte.
Skjønner ikke at folk fra Norge tenker på og smugle en gang. Vi for jo mer penger på nav en stund eller en sinnsykt mye mer på og jobbe. De småpengene er ikke vært ett opphold fengsel i marokko eller hvor som helst. Uansett om det hadde vært mye penger (men det er det ikke) Så er det ikke vært risikoen. Ingen penger i verden er vært det helvette man kan få... Kan skjønne at fattige folk fra andre land gjør det men ikke folk fra Norge...
Sitat av ganesh Vis innlegg
Skjønner ikke at folk fra Norge tenker på og smugle en gang. Vi for jo mer penger på nav en stund eller en sinnsykt mye mer på og jobbe. De småpengene er ikke vært ett opphold fengsel i marokko eller hvor som helst. Uansett om det hadde vært mye penger (men det er det ikke) Så er det ikke vært risikoen. Ingen penger i verden er vært det helvette man kan få... Kan skjønne at fattige folk fra andre land gjør det men ikke folk fra Norge...
Vis hele sitatet...
Sant det
Du får si til gutta dine at om de drømmer om og bli knarkbaroner så får de heller starte opp for seg selv, starte smått med et telt og øke på etter hvert. Da slipper de grensepassering og trenger ikke ha svære kvantum.
Får de forhåndsbetalt? Hvis ikke kan du gjerne spørre dem hva som er planen om de ikke får pengene når de er tilbake i Norge med hasjen?

Ingenting er bedre for en skikkelig skurk enn å få andre til å gjøre drittarbeidet sitt, og ingenting sitter lengre inne enn å faktisk betale for det.
Alt spørs jo hvor det skal smugles, fra Norge - Findland - Danmark eller Sverige, så hadde jeg tenkt tanken, men feks; Cuba eller andre fuckt up land, gjelder også USA så hadde jeg aldri gjort det, ikke for 2millioner engang.
2 millioner er ikke verdt og måtte plukke opp såpa
Hvis du vil forhindre at det skjer truer du bare med å anmelde det hele.

Eller kanskje bare få deg noen nye venner.
Sist endret av Joakim__; 18. september 2012 kl. 16:19.
-Rar på fulltid.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Hvis du vil forhindre at det skjer truer du bare med å anmelde det hele.
Vis hele sitatet...
God ide!

For da blir sikkert ikke vennene noe sure...
Sist endret av djrubber; 18. september 2012 kl. 16:19.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Hvis du vil forhindre at det skjer truer du bare med å anmelde det hele.

Eller kanskje bare få deg noen nye venner.
Vis hele sitatet...
Å true med anmeldelse tror jeg fort kan by på knyttnever
Sitat av djrubber Vis innlegg
God ide!

For da blir sikkert ikke vennene noe sure...
Vis hele sitatet...
Bedre med sure venner enn venner som sitter bura inne i utlandet + skyller mye penger til narkobaroner
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Bedre med sure venner enn venner som sitter bura inne i utlandet + skyller mye penger til narkobaroner
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er slik folk flest ser det når onkel blå kommer på besøk for å ta en prat om en forbrytelse som ikke har blitt gjennomført engang
Takker for alle svar til nå. Har dessverre ikke fått snakket med dem enda. Siste dagene har dem bare hengt med hverandre og vært umulige å få kontakt med annet en en kjapp "er opptatt, snakkes seinere" når jeg ringer.

Får nesten bare vente å se det an. Å gå til politiet er uaktuelt, de er tross alt venner. Om de absolutt vil kjøre over grensa skal jeg ikke stoppe dem, så da får de heller ta konsekvensene selv.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Alt spørs jo hvor det skal smugles, fra Norge - Findland - Danmark eller Sverige, så hadde jeg tenkt tanken, men feks; Cuba eller andre fuckt up land, gjelder også USA så hadde jeg aldri gjort det, ikke for 2millioner engang.
2 millioner er ikke verdt og måtte plukke opp såpa
Vis hele sitatet...
Sexen er jo ikke så ille. Fengsel sex er jo noe av det beste som er. Dessverre ikke sånn i Norge. Mye ant som er værre.
Sitat av ganesh Vis innlegg
Sexen er jo ikke så ille. Fengsel sex er jo noe av det beste som er. Dessverre ikke sånn i Norge. Mye ant som er værre.
Vis hele sitatet...
Ja, ingenting som er bedre en tre store skitne skinheads som bytter tur på å pule deg i analen, beste som er. Ah.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Ja, ingenting som er bedre en tre store skitne skinheads som bytter tur på å pule deg i analen, beste som er. Ah.
Vis hele sitatet...
Du lever i vertfall opp til navnet!