Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 884
Hei! Visste ikke helt om jeg skulle plassere denne under musikk eller hva, så valgte bare diskusjon!

Jeg lurer på om det er noen her som har vært på roskilde før, som kan fortelle meg om det er mulig å bo på hotell i køben samtidig som man får nyte festivalen? Jeg og noen kompiser vurderer og reise ned men det er ikke alle som er like gira på å sove i telt under festivalen. Vet at Roskilde er 35 km unna Køben, men er det mulig å komme seg til/fra til alle døgnets tider? Hadde vært greit og kunne dratt hjem til hotel etter en lang dag med mye musikk og fyll, kanskje.

Takker for svar !
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Har vært der et par ganger. Det er absolutt fult mulig å bo i København om man ønsker dette. Tar vel 20 minutter eller noe med toget, avhengig om man tar express eller ikke. Togsystemet i Danmark er litt kronglete lagt opp synes jeg hvertfall.

Usikker på om toget går til alle døgnets tider, men vil regne med at det går til hvertfall midnatt og starter opp i 5-6 tiden eller lignende? Usikker på dette.

Noe som mange jeg kjenner har gjort er å bo på festivalplassen, også ta noen dager på hotell i København når kroppen er sliten og ønsker en dusj. Hotell er nok deilig det, men det er campingen som er Roskilde i mine øyne.
Jeg syns mye av poenget med festival (da spesielt roskilde), er nettopp det å bo i telt. Bli skitten, våkne av fulle folk som ramler over deg osv... Dessuten er det ganske digg å kunne komme å gå som du vil.

Det er og veldig koselig å sitte å drikke på campen og bli kjent med folk Er ikke like kult å starte small-talk med folk mens de prøver å nyte musikken og showet.

Men for å svare på spørsmålet ditt: det å bo på hotell er ikke noe problem, og så lenge du holder litt styr på kollektivtrafikken er det ikke så tungvint.
Jeg tok taxi fra køben til roskilde klokka 12 på natta for å stelle meg i kø. (ja, stod 18 timer i kø, som var veldig unødvendig).

Det kostet i overkant av 600 danske kr. Delt på fire er det ikke store forskjellen på tog og taxi vil jeg tro.
Trådstarter
3 0
Jeg er enig i at litt av poenget med festival er at man skal bo i telt og leve litt fritt, men de andre foretrekker hotell og rene senger visstnok! Får satse på at det blir camp!