Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2133
Hei freaks.

Har seg nå at ting har sklidd litt ut i det siste. Har vært innom behandling tidligere og klarte meg ganske bra, med rene urinprøver til pr.dags dato. Levde det glade A4 liv, med jobb. Fikk tatt førerkortet og "bygd" meg opp. Flyttet til hjemkommunen, og ting sklei litt etter litt ut med alkohol og diverse. Og har heller ingen fast jobb akkurat nå.

Det store spørsmålet jeg lurer på. Jeg har lyst å kontakte psykolog å være ærlig med problemene mine, men vil ikke miste førerkort og heller ikke kursbevisene til å arbeide på sjøen. Vil heller ikke gå til psykolog og "lyge". Så jeg føler meg litt rådvill på dette her.

Er det noen som har vært i lignende situasjon som har noen tips?
Det høres ut som en veldig vanskelig situasjon. Hvis du ikke får til å holde deg unna og ting eskalerer som det høres ut som så er det nok bedre å søke hjelp nå før det blir verre. Da vil nok et stabilt liv med slike goder som du beskriver uansett gå ut vinduet. Masse lykke til.
Det går fint an å diskutere problemer uten å nevne rus. Problemet er det samme. Grunnen er at du KAN miste førerkort osv bare du nevner rus. Hvis du mister lisens til å jobbe så kan det også trigge mer rusbruk. Grunnen er at helsepersonell har plikt til å varsle når det gjelder rus
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Søk behandling for alkohol - det løser det problemet du tegner opp her. Du mister ikke lappen da.
Med mindre du har bil, så ikke nevn lappen engang. Man blir ikke alltid spurt.
Har ett 2 ukers opphold på Aker bak meg - søkte det på grunnlag av hasj og alkohol.
Sa jeg drakk 3-4 halvlitere og røyka en bombe hver kveld. Ble diagnostisert som
alkoholiker - de to ukene fikk jeg henta meg inn, motivert til å være streit
i månedsvis etterpå, og takket være det så ble ting bedre.
Ikke perfekt, men så mye bedre at det hjalp masse.
Sitat av OnklP Vis innlegg
Det går fint an å diskutere problemer uten å nevne rus. Problemet er det samme. Grunnen er at du KAN miste førerkort osv bare du nevner rus. Hvis du mister lisens til å jobbe så kan det også trigge mer rusbruk. Grunnen er at helsepersonell har plikt til å varsle når det gjelder rus
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om noen som har hatt suksess med behandling i rus. Problemet kan være det samme men da er det også gjerne det man flykter fra i rus. Alle behandlinger starter med avrusning. Alt annet er bare å lure seg selv.