Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4267
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter flere år med festing og kola, har det sklidd ut. Må ta kola for å fungere på jobb, og formen blir dårlig uten. Har sett meg så lei på den evige jakten etter den neste stripa og depresjonen og angsten som følger. Nå skal jeg slutte! Har vært rusfri i 5 måneder nå, med sprekker. Jeg vet det er vanskelig å svare fordi alt er subjektivt, men når vil russuget gi seg? Kommer jeg til å ha dette savnet livet ut? Orker ikke mere... Ligger å vrir meg i senga
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenk at du engang greide alt uten kokain, å dermed greier du det også nå. Alt er psykologisk, du må se på kokain som en fiende, ikke venn.
Trening
Psykadelika
Weed
Kan også hjelpe med å trappe ned/helt slutte/glemme kokain.
Sist endret av Veggen; 12. juli 2019 kl. 02:24. Grunn: Rettet skrivefeil
Som kokain-avhengig, hvor mye bruker/brukte du per dag? Og siden rusen er så kortvarig, hvor mange ganger snorter du per dag?
Anonym bruker
"Målløs Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sier du har vært rusfri i 5 mnd med sprekker. Hvor omfattende har disse sprekkene vært? Årsaken til at jeg spør om det er fordi hvis du ligger og vrir deg i sengen pga russug høres det ut som om du er abstinent, og er du abstinent så må jo sprekken ha vært relativt omfattende da det tar litt tid før man blir abstinent av kokain. Det er viktig informasjon for å kunne anslå noe tidsperspektiv på hvor lenge det vil vare.

Men det som uansett er sikkert er at det vil bli bedre. Suget går i stor grad over, ihvertfall hvis det er snakk om abstinenser/sug. Tenk på hvor mange mennesker som antakeligvis har hatt en langt drøyere misbruk enn deg som har kommet seg ut av det og lever normale liv i dag. Det blir bedre, mann. Men du må nesten kutte tvert og akseptere at livet er dritt en tid fremover for at det skal bli bra igjen. Se på det som en invistering.
Kjøp sopp og prøv å gå inn i deg selv og forsøk å løs opp i problemet ditt.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FrigOffRandy Vis innlegg
Som kokain-avhengig, hvor mye bruker/brukte du per dag? Og siden rusen er så kortvarig, hvor mange ganger snorter du per dag?
Vis hele sitatet...
Linjene er som regel på en 50 mg, hvor mange ganger om dagen varierte sterkt. Alt fra 1 til 4 kanskje...

Ønsker ikke å ta noen andre rusmidler for å bli kvitt kokain. Vil og skal bli helt rusfri.

Ligger ikke fysisk å vrir meg i senga, men får ikke sove om nettene pga dette plager meg. Ligger å tenker og har angst for om jeg har ødelagt humøret mitt for mange år fremover. Vil ikke måtte savne kola i flere år liksom... Vil bare bli kvitt alt av tiltrekning til det og ønske om det. Er det snakk om måneder, år?
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært langt ute i rusen, det endte med at jeg hadde følelsen av å stå foran et stup med sterk høydeskrekk i flere år. Jeg ruset meg i ca 10 år, på alt mulig. ikke bare kokain. i dag, 6 år etter føler jeg meg som da jeg var liten. ingen spesielle avhengigheter eller behov.

når det gjelder å være streng mot seg selv å bli helt avhold tror jeg det er feil taktikk.. Jeg tror du burde slutte å bry deg om at du ikke skal gjøre det igjen. Bare slutt å kjøp det selv, om noen skulle tilby deg så er det ikke så farlig at du gjør det, du har jo gjort det før? Det er nok ikke like ofte at folk tilbyr deg enn at du kjøper det selv

Ditt fokus styrer alt. Har du fokus på fest og rus, så blir det fest og rus. Har du fokus på et ordentlig liv, så blir det et ordentlig liv.

Mvh
Har akkurat samme problem. Tatt 1-3 gram daglig siden i høst, tidvis mer. Merker det har endret personligheten til noe ufordragelig, og får nesten ikke annet enn de negative effektene som hjertebank og dundern etterhvert. da jeg sist prøvde å slutte lå jeg bare livredd i sengen etter jobb og frøs og alle vanlige aktiviteter som trening og gå i butikker var som å bestige et fjell.
Klarte meg da uten i to uker og merket etterhvert at det gikk Faktisk an å leve som før alt dette knarket �� Plutselig var løpeformen tilbake og det ble hyggelig å pynte seg og dra ut og ikke minst engasjere seg i andre igjen.

Tror du klarer det helt fint om du går cold turkey og uten drahjelp fra annen rus. Skjønt jeg selv er fristet av å røyke litt weed nå for å roe nervene når suget er verst.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei @Sjølvaste. Du har helt rett... Sjeldent det gikk mindre enn 1g om dagen.

Takk for et godt svar. Det er de psykiske abstinensene jeg sliter med. Er vant til å kunne føle meg som en konge når som helst. Har funnet meg ei dame som jeg ønsker å ha en fremtid med og er delvis derfor jeg vil bli rusfri. Hun vet ikke om dette...

Sprekkene har ikke vært på flere dager i strekk, og det har vært totalt 3 sprekker.

Hvor lenge har du vært rusfri?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Seriøst folkens. Her har vi en person som har et uttalt ønske å slutte med rusmisbruket sitt, og så er tre av totalt fire forslag å enten bruke et annet rusmiddel, eller å få andre til å kjøpe rusmidlene for han. Altså...

Løsningen er ikke så jævla romantisk som dere legger opp til. Man kan sjeldent ruse seg ut av et rusmisbruk (burde jeg patentere det utsagnet?). Det baserer jeg på både egen erfaring og simpel, enkel logikk. TS har vært "rusfri" i fem måneder (jeg antar at det er en relativt relativ beskrivelse av situasjonen), og han har et uttalt ønske om å slutte helt med rusmidler. Det er en jækla god start og et bra utgangspunkt, og da er det rimelig åpenbart for meg at veien videre innebærer å la være å ta noen som helst form for droger.

Spørsmålet TS stiller er hvor lang tid det vil ta før suget er vekke og når situasjonen er normalisert. Det er naturligvis veldig individuelt. Men TS, jeg ser du svarer "FrigOffRandy" at forbruket ditt har lagt på (maks, ifølge deg selv) 0,2 gram for dagen... Jeg regner nesten med du har skrevet feil og har ment 2g. At en linje maks var på ca. 500mg og ikke maks 50mg. For, hvis dagsforbruket ditt har vært på 0,2g, så snakker vi jo omtrent om mikrodosering, og da skyldes problemene du opplever ihvertfall ikke kokain.

Uansett så er det umulig for noen av oss å pinpointe korti suget vil gå over. Men du er ikke ødelagt for livet ut, slik du frykter. Det fysiske suget går over etter relativt kort tid. Det psykiske suget tar lengre tid, men med tiden forvitrer det også. Du spør om "savnet" vil være der livet ut. Det er det selvfølgelig ingen som kan svare på.

Men du kan sammenligne det med den første, store kjærligheten du opplevde. Den som var helt fantastisk når den stod på, men som når tok slutt virket fullstendig uhåndterbar. Livet virket hverken verdt eller mulig å leve uten. Men litt etter litt, sakte men sikkert, så lettet tåken. Plutselig, uten at du visste ordet av det, var du back on top. Men savnet? Det kan hende at aldri gir slipp. Jeg har ikke kommet så langt enda, så jeg vet ikke. Jeg savner fortsatt heroin, men fy faen så glad jeg er for å være ferdig med det.

Planen var jo at det skulle stå "Målløs Karybdis", og ikke jævla Sjølvaste som forfatter av det innlegget... Jaja.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke at å foreslå psykedelika for å komme seg ut av en avhengighet er en så dårlig ide. En slik løsning innebærer en del risiko og passer ikke for alle, men å si at psykedelika bare er et annet rusmiddel blir ikke helt korrekt.

Det har blitt påvist at psykedelika kan være med på å lindre mange former av psykisk lidelse (langvarig) og bryte opp gamle fastsatte (og usunne) tankemønstre, noe som har hjulpet mange å bryte med diverse avhengigheter. Jeg har personlig kuttet ut min daglige amfetamin bruken for godt pga en tur på fleinsopp, uten å oppleve en eneste antydning til tilbakefall.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4721603/
"Psilocybin, psychological distress, and suicidality", anti-addictive properties nevnes også.
Tar litt tid å få tilbake Homeostasis i hjernekjemien etter at den har vært tuklet med. Er sånn at det kommer og går litt i rykk og napp for min del, men om du fokuserer på eget velvære og kanskje trener litt eller finner en aktivitet som sliter deg litt ut hvertfall fysisk, så vil hjernen være for sliten i etterkant og kanskje tilogmed litt flusha med dopamin etter hvertfall trening. Kan ta noen måneder og da snakker jeg uten sprekker. Hjernen trenger å være helt i fred over tid for å komme tilbake i vater Og du tenker helt rett når du sier du ikke vil ta noe annet for å bli kvitt det du allerede kjenner på, så her er det god gammaldags viljestyrke og motivasjon det går på.
Anonym bruker
"Harm Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du kommer til å savne det så lenge du tillater hjernen din det. Et psykologisk triks jeg har lest er å gi degselv straff for uønskede tanker. Funker med mine problemer iaf. støtpenn eller en smekk på pungen med en strikk gi det en uke eller to så skal jeg love deg hjernen tenker seg om 2 gsnger før den gir signaler om cravings
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du kommer til å savne det så lenge du tillater hjernen din det. Et psykologisk triks jeg har lest er å gi degselv straff for uønskede tanker. Funker med mine problemer iaf. støtpenn eller en smekk på pungen med en strikk gi det en uke eller to så skal jeg love deg hjernen tenker seg om 2 gsnger før den gir signaler om cravings
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke så dumt, hvordan gjør du det der i praksis? Straffer deg selv liksom?

Jeg blei fortalt på rehab at det tok et år før suget i hjernen forsvant og til kjemien i hjernen var i balanse igjen, mens de kroppslige abstinensene ga seg etter 10-12 uker etter langvarig misbruk.
Er i samma båt, men jeg røyker det. Om noen tilbyr deg, si nei.
Dere som sier at det tar 1 år før man slutter å tenke på det, stemmer dette virkelig?
Jeg har skeia ut en periode med freebase, røyka litt hero også for å finne roen og kutte bivirkningene, slippe paranoiaen og tankene på at noen bryr seg. Hadde for 3 uker siden en kjip og veldig skremmende opplevelse da jeg fant ut at jeg faktisk hadde en fysisk avhengighet av hero, og ikke rørt det siden. (Røyka .1-.2 daglig med noen unntak i 1.5 mnd.
Røyker fortsatt 0.1-0.5 C per dag though, og mener (håper?) jeg selv kan slutte..
1år? Det er noe du/vi må slite med livet ut. Desverre.
Så digg er det og derfor klarer ikke hodet og glemme det. Men man kan få hjelp til og lære hodet og si nei.

Når du er nede på 0.1g ca så kan du bare slutte. Dårlig i 4 dager med renna ræv og null søvn så er du ferdig.

Men da begynner jobben og ikke begynne igjen. Forferdelig at noe skal være så godt for kroppen.

Men du må ville slutte selv.

Evt bare gi faen og kjøpe deg 10g og gunne på samt par rollerblades og gi opp

Husk livet er Hardt mot de harde.
Sist endret av stangut; 21. juli 2019 kl. 03:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det riktige svaret er nok dessverre resten av livet for dette stoffet. Du vil for alltid vite at det du driver med blir mye morsommere med litt hjelp.. Det blir likevel bedre, for du får det på avstand etterhvert, og man har definitivt mer motstandskraft når det har gått noen uker og måneder enn man har med en gang. Det er vanlig å småsprekke mange ganger, særlig hvis du våger deg til å drikke, men trikset er å ikke gi opp. Eller du ender opp som mange andre som har et sett regler for hvor og når de kan tillate seg en «sprekk» som et forsøk på å få både i pose og sekk. Jeg kjenner utallige av dem fra kokainet og amfetaminets verden.

Lykke til!