Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1563
Hei, har fått ny pc som jeg er storfornøyd med og alt funker perfekt. Dog har jeg et lite spørsmål, og det er at når pcen er slått av, så lyser fortsatt neon lysene på Musa, tastaturet og andre dingser som er koblet til pcen via USB. For at dette ikke skal lyse må jeg slå av sikringsknappen bak på pcen, men det er stress å gjøre dette hver gang syntes jeg..

Er det noen som vet hvorfor de lyser og hvordan kan jeg eventuelt få det til å slås av?
Du må inn i BIOS og skru det av der.
Står som regel under USB pherifial/ USB management.
Trådstarter
Sitat av TrooperTom Vis innlegg
Du må inn i BIOS og skru det av der.
Står som regel under USB pherifial/ USB management.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Men dersom jeg velger å la dette stå på, kan det skje noe galt eller er det kun strømregningen det går på? :P hehe
Kun strømregningen som blir noen ører dyrere, thats it.
Realistisk sett, så tviler jeg på at det er verdt å skru av mtp strømregning...
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Realistisk sett, så tviler jeg på at det er verdt å skru av mtp strømregning...
Vis hele sitatet...
Når det gjelder ett og ett tilfelle, så er jeg enig med deg. Men ganger du dette tilfellet med noen tusen eller millioner, så blir ikke dette strømforbruket ubetydelig allikevel.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva med lyskildene? Hva er levetiden på dem? Det vil jo bli betraktlig mindre hvis lyset står på hele tiden.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Når det gjelder ett og ett tilfelle, så er jeg enig med deg. Men ganger du dette tilfellet med noen tusen eller millioner, så blir ikke dette strømforbruket ubetydelig allikevel.
Vis hele sitatet...
Dette kan sies om så å si alt. Ikke noe som burde holde deg våken om natta.
Sitat av entusiasten747 Vis innlegg
Hva med lyskildene? Hva er levetiden på dem? Det vil jo bli betraktlig mindre hvis lyset står på hele tiden.
Vis hele sitatet...
LED-lys har en levetid på 25 000 timer give or take. Noen er vel oppe i 50 000. Det er 3-6 år om den står på hele tiden. Tror ikke det er så mye å bekymre seg over.