Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3450
Jeg ble svindlet av en person for 5000 kr og alt jeg har er bare kontonummeret hans og lurer på om det er noen måte å finne ut hvem eieren er? Er veldig desperat
Bankene vil bare bekrefte eier av kontonummer dersom du oppgir et navn desverre. Kjenner du noen som jobber i en bank så kan du kanskje få noe mer info.

Ble selv svindlet for 8000kr for et par måneder siden. Satt da på langt mer informasjon enn deg og politianmeldte dette. Personen har visstnok over 20 anmeldelser på seg. Fortsatt ikke hørt noe fra politiet.

Best å ikke bruke for mye energi på det. 5000kr er ikke mye penger. Nå har du iallefall lært å være mer forsiktig med hvem du sender penger til.
Jeg har nevnt det på freak før:

Var en ekkel jævel av en horeunge som valgte å godta budet mitt etter 2 uker (sikkert fordi han trengte spenn)

Og sa jeg skulle få den til prisen jeg bød hvis jeg vippser han med en gang, med lovnader om å sende dagen etter innen 16.00 når han var ferdig på jobb siden det lå ved siden av

Kjente at det var noe muffens med han bare på trynefaktor, og lagret alle bildene jeg fant av han online + noterte ned alle med samme etternavn på Facebook profilen hans og ventet

Gikk en dag, uten så mye som et pip, selovm jeg hadde gjort det klart at jeg vil tro han har svindlet hvis han ikke sender innen 16.00

Sendte en mail til alle i familien hans, og sa han hadde 24 timer på seg. enten vippse meg tilbake eller sende meg sporingsnummer av telefonen som han lovet .

Han ble så sint at han truet med å anmelde meg for trakassering, hahahaha. Jeg ba han naturligvis dra til politiet selv så de slipper å lete etter han for tyveri

Fikk pengene igjen 48 timer etter, og en erfaring rikere.

For en støgg kar,virker noe suspekt er det ofte det

Jeg sendte han selvsagt melding på fb, Vipps, sms og ringte han i 24 timer uten så mye som et svar

Derfor måtte jeg ty til familien
Sist endret av MVPCLIPS; 18. mars 2019 kl. 18:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MVPCLIPS Vis innlegg
Jeg har nevnt det på freak før:

Var en ekkel jævel av en horeunge som valgte å godta budet mitt etter 2 uker (sikkert fordi han trengte spenn)

Og sa jeg skulle få den til prisen jeg bød hvis jeg vippser han med en gang, med lovnader om å sende dagen etter innen 16.00 når han var ferdig på jobb siden det lå ved siden av

Kjente at det var noe muffens med han bare på trynefaktor, og lagret alle bildene jeg fant av han online + noterte ned alle med samme etternavn på Facebook profilen hans og ventet

Gikk en dag, uten så mye som et pip, selovm jeg hadde gjort det klart at jeg vil tro han har svindlet hvis han ikke sender innen 16.00

Sendte en mail til alle i familien hans, og sa han hadde 24 timer på seg. enten vippse meg tilbake eller sende meg sporingsnummer av telefonen som han lovet .

Han ble så sint at han truet med å anmelde meg for trakassering, hahahaha. Jeg ba han naturligvis dra til politiet selv så de slipper å lete etter han for tyveri

Fikk pengene igjen 48 timer etter, og en erfaring rikere.

For en støgg kar,virker noe suspekt er det ofte det

Jeg sendte han selvsagt melding på fb, Vipps, sms og ringte han i 24 timer uten så mye som et svar

Derfor måtte jeg ty til familien
Vis hele sitatet...

Synd å si det, men jævli bra! Ikke la slike kuker slippe unna!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
La folk få en sjangse.

For mange år Iden sleit jeg med rus. Solgte ting på nettet og avogtil klarte jeg ikke å få sendt ting og klarte å selge ting to ganger.

Har da tatt kontakt med de folkene og betalt tilbake. Svindlet dem ikke med vilje, men det å gå inn i dialog med dem, vise forståelse og gi dem litt tid så lenge de betaler litt hele tiden vil kunne hjelpe for å løse problemet.


En av de gutta skulle ta meg, en skikkelig hyper kriminell våpen entusitiast. Hab vr kjempe snill og vi er nå bestevenner etter hab trodde jeg svindlet han for 5000 kr som egentlig var en misforståelse.


Lykke til da. Det å. Innblnde familien er litt kjipt, men samtidig kan det hjelpe den personen å få hjelp. De som holder på sånn sliter nok så kan være fint familien vet om det.

Bare ikke true med vold, da kan du få problemer med politiet.
@iamaddict
Blir man svindlet på denne måten er det naturlig å gå til verks for å finne ut av hva som har skjedd og hvordan man kan få igjen tapte utgifter. Har man en vennlig tone med familie'n til svindleren tror jeg det kan være en god løsning, om man har kontaktinfo såklart.

Det (nesten) værste jeg vet er folk som ikke kan levere varer til avtalt pris.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Helt enig. Bare et tips fra en som har stått på den andre siden.

Veldig kjipt og stressende og blir ikke lettere å få betalt med masse trusler. En god dialog og litt aksept gjør der nok ofte lettere for begge parter.

Men jeg gjorde ikke det med vilje, men var så fjern at det ble slik flere ganger. Så finnes jo folk som gjør dette bevisst som ikke betaler uansett.


Bare delte. Min erfaring med å ikke klare Å sende vare og "svindle" viss du vil.