Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 900
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har forsøkt og søkt litt rundt på forumet her og googlet en del, men det finnet utallige løsninger der ute.

Jeg er ute etter en backupløsning lik backblaze.
Hvor jeg kan installere et program på maskinen jeg ønsker en komplett backup av, og stille denne inn til og kjøre backup eks 1 gang pr dag.

Så ønsker jeg og sette opp en server/maskin som mottar alle backuper og lagrer dem.

Hjemme har jeg en 100/100 linje, har en macbook mini 2016 stående, og har en bærbar windows maskin stående. i tillegg har jeg 4 harddisker på 2TB som kan brukes til dette.

Ønsker og gjøre dette så billig som mulig. Det er ca 10 klienter som skal ha backup 1 gang pr dag. (Koblet til forskjellige nettverk).

Noen som vet om en god løsning her?
Det som også er viktig er at klientene ikke selv kan få tilgang til andre klienters data.
Hvis du kjører Windows Server Essentials så styrer du alle backuper fra serveren
Klienten trenger bare å være online for å sette opp backup.

Hvis du kjører med bare backup program vil du måtte sette opp differensiert deling på serveren for å forhindre tillgang til andres backup. Eventuelt med seperate partisjoner i verstefall. Har prøvd VMware og det fungerte helt greit.
Ett server program fikser denne biffen "automatisk" som regel.

Jeg bruker selv en Netgear NAS til all backup, softwaren på NASen styrer alle backuper og ingen deling av backuper.
Jeg ser ikke logikken i å backe opp klient os, gi de ett sted å lagre på og så tar du backup av det stedet.

Men med forskjellige nettverk, vil det si at de ikke snakker sammen, ikke over vpn heller?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, ikke over vpn.
Og backupen må gå automatisk, kan ikke være slik at filene må overføres til en egen disk. Må kunne markere div mapper på maskinen og velge at disse skal kopieres.
Owncloud gjør denne jobben helt greit. Send meg en pm om du trenger billig høsting.