Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3595
Laurus canus
mås'n's Avatar
54 1
Var kommet inn bekymringsmeldinger om at jeg røyka hasj til skolen, og nå vil de at jeg skal ta urinprøve. Jeg får ordne men urinprøve selv hos legen. Jeg røyka sist på tirsdag så er ikke akkurat clean.. har en kompis som kan pisse i kopp til meg som jeg kan ta med og levere, så lurer litt på det å jukse på urin prøve. Vil de se på når jeg gjør det frivillig hos fastlegen? Skjekker de at det er ferskt? Allt av info mottas med takk
Urin har ikke lang holdbarhet og en lege vil fort finne ut om det er ferskt eller ikke utifra syn, temperatur og lukt.

Ellers er det 809 tråder om akkurat det samme her inne.
https://freak.no/forum/search.php?searchid=13783838
Legen/helsesøster vil være inne på samme toalett som deg når du pisser.
Sist endret av caperno; 18. mai 2017 kl. 16:41.
Laurus canus
mås'n's Avatar
Trådstarter
54 1
Jeg kommer jo til legen "frivillig".. de har ikke hadd noe kontakt med skolen. Vil de fortsatt se på da? Og kan få en kompis til å pisse samme dagen
Sitat av mås'n Vis innlegg
Jeg kommer jo til legen "frivillig".. de har ikke hadd noe kontakt med skolen. Vil de fortsatt se på da? Og kan få en kompis til å pisse samme dagen
Vis hele sitatet...
Ja, etter min erfaring hvert fall. Var noen som ville jeg skulle ta urinprøve for et par år siden så gikk innom og spurte om jeg kunne ta en (legen var allerede klar over rusbruk så gjorde meg lite). Når han krevde at jeg hadde noen med inn for å se på så gadd jeg ikke lenger, altså hadde ingen planer om å jukse på den, men om jeg går inn og spør etter en prøve for meg selv så blir man litt irritert når de vil følge med på.
Sitat av mås'n Vis innlegg
Jeg kommer jo til legen "frivillig".. de har ikke hadd noe kontakt med skolen. Vil de fortsatt se på da? Og kan få en kompis til å pisse samme dagen
Vis hele sitatet...
Jeg trodde ikke at legen måtte se på om du kom dit frivillig, men om han skulle gjøre det så kan du prøve å stå der så lenge det trengs uten å pisse, si at du har ikke sjans til å pisse mens noen ser på. Det fungerte for meg en gang (men jeg fikk faktisk ikke pisse)

Uansett så kan du da prøve å ha pisset til kameraten din i en kondom eller noe å lure det i koppen som legen skal ha
Spørs jo helt på hva man tar prøve for. Første gangen man avlegger urinprøve er det normalt at man er under oppsyn. Angst, eller ei.

Har du litt "flaks" så står de bak ryggen din mens du avlegger prøve. Spørs helt på hva for rom de har der du tar urinprøve. Legekontoret jeg tilhører har eget rom de ser på deg fra. Med glassvindu rett ved toalettet. Klin umulig at de ikke ser fantemann når man urinerer.

Du får slå på stortromma. Gå til innkjøp av en slik en: http://cleanu.de/en/fake-penis/
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Har du blitt dømt for røyking eller oppbevaring? En bekymringmelding kan vel ikke tvinge deg til å pisse? Hadde prøvd å nekte og pisse i utgangspunktet.
Sist endret av Clayton; 18. mai 2017 kl. 18:13.
Laurus canus
mås'n's Avatar
Trådstarter
54 1
Snakka med rustelefonen ista, og hu jeg snakka med sa jeg ikke måtte gå med på det da skolen ikke har noen rett til å be meg pisse. Så kommer bare til å nekte.
Du kan nekte, men da gir det enda større grunn til mistanke og skolen kan i det tilfelle kontakte politiet.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Du kan nekte, men da gir det enda større grunn til mistanke og skolen kan i det tilfelle kontakte politiet.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. Å stå opp for sine rettigheter, er ikke grunn til mistanke.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt. Å stå opp for sine rettigheter, er ikke grunn til mistanke.
Vis hele sitatet...
Var kommet inn bekymringsmeldinger om at jeg røyka hasj til skolen, og nå vil de at jeg skal ta urinprøve.
Vis hele sitatet...
Misstanken er der allerede, skoler har nulltolleranse for narkotika så det å stå opp for dine rettigheter feiler når du har brutt loven.
Sitat av Clayton Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt. Å stå opp for sine rettigheter, er ikke grunn til mistanke.
Vis hele sitatet...
Har man ikke røyka er det ikke noe stress å ta urinprøve, vil man ikke ta urinprøve kan jo det være pga man har røyka?...
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av $uicide Vis innlegg
Har man ikke røyka er det ikke noe stress å ta urinprøve, vil man ikke ta urinprøve kan jo det være pga man har røyka?...
Vis hele sitatet...
Eller fordi man ikke lar seg bli pissa på av skolen? Man har rettigheter for en grunn.
Du har rettigheter ja, men selvom du har rettigheter betyr ikke det fritak fra loven.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor kommer denne meldingen fra, har du vært stein i klassen eller blitt observert
Laurus canus
mås'n's Avatar
Trådstarter
54 1
Har bare hengt med folk som er under "ettergorskning" av skolen for mdma bruk. Er vel mere en rutine greie.. Kommer ihvertfall til å nekte på det grunnlag at jeg ikke vil at legen skal få stirre på snoppen min haha det burde gå helt fint.. Etter 2uker er det ute av systemet.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mås'n Vis innlegg
Har bare hengt med folk som er under "ettergorskning" av skolen for mdma bruk. Er vel mere en rutine greie.. Kommer ihvertfall til å nekte på det grunnlag at jeg ikke vil at legen skal få stirre på snoppen min haha det burde gå helt fint.. Etter 2uker er det ute av systemet.
Vis hele sitatet...
Det var omtrent det jeg fikk beskjed om da jeg gikk på videregående. Jeg fikk høre at jeg oppholdt meg sammen med personer som var kjent for å bruke narkotika. Svaret mitt på spørsmålet om jeg kunne avgi urinprøve var enkelt og greit: "Nei".

Jeg hørte aldri noe mer om den saken. Jeg tror ikke skolen har fått anledning til å kreve at du tar en prøve.