Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2305
Jeg har asperger syndrom, en mild form for autisme, dvs jeg tenker veldig veldig fort hele tiden. Det er et mareritt når jeg er dårlig, men samtidig gjør det meg svært inteligent, jeg hadde 6 i alle fag bortsett fra gym. Når jeg begynte på stoff var det tripping jeg drømte om, og jeg har trippet mer en noen jeg kjenner.

Mye IM og IV ketamin, 5-meo-dmt, 4-aco-dmt(rein psylocibin), syre, mdma, 2c-(husker ikke hvilken), og mer. Jeg har opplevd nok trips og etter år med annet slit er jeg ferdig med syre osv av sikkerhetsgrunner ,hrrm, men jeg trenger å få den turen av og til nå også. Så jeg koser meg av og til med speed, og opplevever sterke bånd til de jeg prater med, og om man spiller kortene sine riktig vil slike ting sette spor i en bedre fremtid og forsterket vennskap. Jeg deler mer av det jeg har til de rundt meg når jeg er sånn. Liker å se andre få det like kjekt som meg. Det er jo ikke vits å sitte stein med lomma full i dop når alle andre i rommet er halvdårlige og edru syns jeg.

Jeg får ganske(veldig) bra effekt av speeden pga aspergeren, billig i drift, så jeg holder meg til en eller max to doser. Jeg er gammel heroinist så jeg skyter det like lett som jeg sniffer det, gjerne ca 0,5g i en smell. Men det blir med den smellen. Nå har jeg kommet hjem fra en hyggelig kveld, med dype samtaler og smil og latter. Spiser litt xanor og rivotril for å lande. Ikke det at det hjelper på det nå, men fin rus får jeg. Søvn får vente. Blir vel oppe i natt. Får finne noe space musikk å høre på. Det er alltid en vinner. Har to trekk med hasj igjen, de går innpå nå snart.

Noen andre som erstatter tripping m syre/sopp med speed eller mdma, noe jeg også liker svært godt, men sjelden får tak i. Mdma er jo mer trippy syns jeg, men ingenting får meg så lett på tur, ut i universet, som speed.

s
Hmm, jeg personlig merket at båndene til mine beste venner heller svekkes, menst når jeg kommuniserer med folk som jeg møter regelmessig i hverdagen men som ikke jeg personlig er venner med på fritiden (f.ek.s. på jobb) så forsterker kommunikasjonpotensialet og det vennskapelige båndet med disse, jeg kan få folk jeg vanligvis ikke snakker med til å smile på speed, MEN, det er det stikk motsatte med mine beste venner, rett og slett fordi det merkes lett at jeg har brukt nettopp speed.

Det samme gjelder den motsatte veien, jeg har nemlig en god venn som av og til bruker speed som meg og jeg ser hvor mye lettere han kommer overens med andre som ikke vi kjenner, men jeg kan se på et halvt sekund og med et halvt øye om han er på speed rett og slett fordi vi kjenner hverandre så godt, og jeg lover deg at vi kommer ikke særlig overens når en av oss er på speed (kanskje hvis begge har tatt speed samtidig). Jeg har fortalt dette til vennen min, og har konkludert med at speed gjør det lettere å komme overens med folk man ikke kjenner, men har den motsatte effekten på folk du allerede kjenner og er svært gode venner med, og han sier at han opplever akkurat det samme. Det er rett og slett noe amfetamin gjør med deg, man får kanskje høy selvtillit, men er man gode nok venner med en så ser man fort gjennom falsk selvtillit, og man vil heller bli oppfattet som oppblåst og blærete. Det er som om man er på en høy hest og glaner over andre folk når man er på speed har jeg innsett. (denne selvtilliten er nemlig det som gjør det lettere å sjarmere folk man ikke kjenner så godt)

Jeg og har Asperger syndrom i tilfelle det er relevant, og jeg ønsker å spørre deg, er de vennene du kommer BEDRE overens med når du har tatt speed, er dette folk du vanligvis kommer overens med ellers og?
Sist endret av Deagleflyndre; 18. juni 2019 kl. 19:22. Grunn: høææey
R.i.p 23.04.2021
Ble nok omvendt her når jeg holdt på med den søppla. En vennegjeng på amfetamin begynner og snakke mye piss og få for seg paranoide tanker.endte opp med at jeg tilslutt snorta aleine når jeg måte være produktiv. Aldri kommet noe godt ut av og bruke amf med folk . Men mennesker er forskjellig , bra det fungerer for deg.
Sist endret av Tarm; 18. juni 2019 kl. 20:18.
For min del så vil jeg ikke ha noe med mennesker å gjøre når jeg tar amfetamin. Alt jeg vil er å være produktiv, blir bare irritert og kort om folk prater med meg. Skjønner nesten ikke hvorfor man skulle tatt det for å ha det gøy eller for å være sosial. Trodde de fleste ble produktive roboter av det
Jeg har også Asperger og blir meget sosial og mindre sosialt anstrengt når jeg tar speed. Eller annen rus for den saks skyld.

Jeg vet ikke helt hva du mener med at du ikke er så dyr i drift pga AS da? Da jeg var på det verste brukte jeg 2 g speed i døgnet, litt dolcontin, benzo, MDMA, hasj og egentlig alt mulig. Jeg brukte ikke noe mindre enn de rundt meg, som var menn med årevis av rustid bak seg, men jeg bare et par år. Og jeg er dame og tynn.
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg har asperger syndrom, en mild form for autisme, dvs jeg tenker veldig veldig fort hele tiden. Det er et mareritt når jeg er dårlig, men samtidig gjør det meg svært inteligent, jeg hadde 6 i alle fag bortsett fra gym. Når jeg begynte på stoff var det tripping jeg drømte om, og jeg har trippet mer en noen jeg kjenner.

Mye IM og IV ketamin, 5-meo-dmt, 4-aco-dmt(rein psylocibin), syre, mdma, 2c-(husker ikke hvilken), og mer. Jeg har opplevd nok trips og etter år med annet slit er jeg ferdig med syre osv av sikkerhetsgrunner ,hrrm, men jeg trenger å få den turen av og til nå også. Så jeg koser meg av og til med speed, og opplevever sterke bånd til de jeg prater med, og om man spiller kortene sine riktig vil slike ting sette spor i en bedre fremtid og forsterket vennskap. Jeg deler mer av det jeg har til de rundt meg når jeg er sånn. Liker å se andre få det like kjekt som meg. Det er jo ikke vits å sitte stein med lomma full i dop når alle andre i rommet er halvdårlige og edru syns jeg.

Jeg får ganske(veldig) bra effekt av speeden pga aspergeren, billig i drift, så jeg holder meg til en eller max to doser. Jeg er gammel heroinist så jeg skyter det like lett som jeg sniffer det, gjerne ca 0,5g i en smell. Men det blir med den smellen. Nå har jeg kommet hjem fra en hyggelig kveld, med dype samtaler og smil og latter. Spiser litt xanor og rivotril for å lande. Ikke det at det hjelper på det nå, men fin rus får jeg. Søvn får vente. Blir vel oppe i natt. Får finne noe space musikk å høre på. Det er alltid en vinner. Har to trekk med hasj igjen, de går innpå nå snart.

Noen andre som erstatter tripping m syre/sopp med speed eller mdma, noe jeg også liker svært godt, men sjelden får tak i. Mdma er jo mer trippy syns jeg, men ingenting får meg så lett på tur, ut i universet, som speed.

s
Vis hele sitatet...
Beklager for off-topic men: Er det fortsatt lov å bestille 4-aco-dmt til Norge? Leste om at det var blitt forbudt i Nederland ens. Skal lage egen tråd, men tenkte å høre siden du nevnte det.
Anonym bruker
"Villig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes selv speed er et ekstremt kjedelig stoff, på mange måter det motsatte av de andre psykedelikaene som nevnes. Ikke at de heller alltid er egnet for sosiale sammenkomster, spesielt i større doser. Folk blir gjerne litt enspora og dumme på stuke-mengder amf, uten at de merker det selv fordi de føler seg raskere og mer konsentrert. Litt som med Rivotril, bare omvendt hastighetsmessig. Til festbruk kan jeg fint ta en liten dropp (50-70 mg) amf tidlig på kvelden, spesielt i kombinasjon med (mye) alkohol og/eller sopp. Som hovedrusmiddel, ellers takk. Men med din diagnose kan erfaringen selvfølgelig være helt motsatt. Speed gjør meg mest til en "robot" av alle rusmidler, mens psykedelika åpner universet. Dette er bare enda en anekdote om hvor individuelle virkninger folk opplever av samme stoff.
Føler for å rette opp i noe over her.. 4-aco-dmt er ikke rein psilocybin, men den har nær kjemisk struktur til psilocybin.

"Like psilocybin, 4-AcO-DMT is theorized to act as a prodrug to psilocin, which may account for this similarity. "

Ellers har jeg opplevd selv i min ungdomstid at jeg fikk lettere for å kommunisere med folk på speed. Men for min del endte det med paranoia og psykoser. Jeg har en teori på at dette hadde mye med underernæring og mangel på søvn å gjør og ikke av speeden alene. Sentralstimulerende stoffer trigger ennå nerver hos meg. Så å teste med næring og jevnlige powernaps blir ikke aktuelt for å sjekke ut teorien
Bruker;-)
Trådstarter
Tror asperger syndromet har mye å si for hvordan jeg opplever speed, og skal det sies at jeg alltid kombinerer med litt benzo og hasj.... Så det forandrer jo ting. Jeg har ødelagt meg helt på speed før i tiden, men er her enda, og nå har jeg et sunnere forhold til det.

s
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har fådd sinnsykt god kontakt med noen av de, vi deler hemligheter å stiller opp for hverandre. Der kan vi snakke om alt fordi alle er en del av milijøet å deler erfaringer å opplevelser❤️
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg var det omvendt. Jeg Hadde aldri prøvd noe før jeg ble 35, men jeg var følelsesmessig føcka (død på innsiden og likegyldig til alt, pga depresjoner og "styggen på ryggen") det første jeg noen gang prøvde i mitt liv var mdma, og det rev ned alle veggene mine, jeg fikk følelser jeg ikke visste jeg hadde og tenkte basicly at "dette er jo faen meg følelsesmessig medisin!" Og med det ville jeg prøve ett par flere ting (etter research var gjort selvfølgelig)for å se hvor mye jeg følte meg feilinformert om. Det ble speed, kokain og andre stoffer betraktet som "ok og prøve en sjelden gang, men stopp der". Jeg var aldri noe interessert i å begynne med noe på fast basis. Deretter oppdaget jeg LSD, og mistet med det lysten på mdma/speed. Jeg mistet rett i og slett lysten over natta. Jeg følte at den gamle meg var død, og en ny meg var gjenfødt. Jeg er egentlig en ganske introvert person, og speed gjorde meg utadvendt og sosial, så for meg hadde den vært førstevalget back in the days. Så ett halvannet år senere prøvde jeg sopp og da var det adjø til LSDen og. Jeg oppdaget at det jeg søkte var mental bearbeiding, innsikt og følelse av å jobbe med seg selv. Så siden har jeg holdt meg til sopp og Ayahuasca. Jeg vil ikke engang ha speed om jeg får det ute på fest. Jeg er ikke redd Speed, eller frykter jeg kommer ikke til å "crave " det... Jeg bare ser ikke hensikten med å ta det, og lysten er død. Det som var galt med meg er i hodet, og ingenting fysisk som mdma/speed kunne fikset det, men soppen jobbet på meg mentalt, og jeg er sterkere enn hva jeg noen gang har vært. Hadde vært uten jobb i mange år, og nå har jeg hatt jobb i over året, uten planer om å slutte.