Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4732
Noen som vet om det er lovlig å publisere satiriske artikler med guider til ulovligheter slik som denne her?
Guide til hvitvasking av penger

Hele nettstedet er satirisk og ment som humor.

Edit: Men kommer dette inn under ytringsfriheten? Er det slik at den strekker seg så langt kanskje?
Sist endret av nettmann; 24. februar 2017 kl. 09:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor kryssposter du her og på diskusjon.no?
Trådstarter
25 6
Ønsker å høre fra mer enn en gruppe. Her inne er det et overtall av unge som ofte har et annet syn enn det den eldre garde har. Så egentlig bare for å få et større utvalg a tilbakemeldinger. Jeg har en diskusjon gående i et annet lukket forum der vi er uenige, og derfor ønsker jeg å høre hva andre "grupperinger" tenker.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Jeg kan ikke tenke meg at dette er ulovlig.
Humor er heldigvis ikke ulovlig.
Trådstarter
25 6
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Humor er heldigvis ikke ulovlig.
Vis hele sitatet...
Ja, det er sant nok.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Satire er lovlig. Men... hvordan er dette satire? Det er skrevet klart og nøkternt, uten noen spor av humor som jeg greier å finne, i hvert fall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av robhol Vis innlegg
Satire er lovlig. Men... hvordan er dette satire? Det er skrevet klart og nøkternt, uten noen spor av humor som jeg greier å finne, i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Korleis er det ikkje satire? Enron Regnskap? Humoren er jo totalpakken, med tilsynelatande nøkterne råd for kvitvasking av penger.
Selskapet ble startet av en elite på tre som unnslapp straffeforfølging etter den store skandalen i ENRON høsten 2001.
Vis hele sitatet...
Om det er god satire er ei heilt anna sak, og det får kvar enkelt vurdere sjølv.

Det sagt så er ikkje å opplyse om korleis ein kan gjennomføre ei straffbar handling å oppfordre til straffbar handling. Det krevst vesentleg meir retta argumentasjon enn det.
Sist endret av vidarlo; 25. februar 2017 kl. 11:06.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg står fast ved "ikke spor av humor" (i selve artikkelen), ikke at det er ulovlig av den grunn. Enron vet jeg lite om. Jeg var 9. Saksøk meg.
Sist endret av robhol; 25. februar 2017 kl. 11:41.
Sitat av robhol Vis innlegg
Satire er lovlig. Men... hvordan er dette satire? Det er skrevet klart og nøkternt, uten noen spor av humor som jeg greier å finne, i hvert fall.
Vis hele sitatet...
Dette er nok litt intern humor blant regnskapsførere og andre spesielt interesserte, kanskje litt i samme gate som http://www.torpedoinkasso.no/
Trådstarter
25 6
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Dette er nok litt intern humor blant regnskapsførere og andre spesielt interesserte, kanskje litt i samme gate som http://www.torpedoinkasso.no/
Vis hele sitatet...
Den var også interessant. Noen som kjenner til andre lignende sider?
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Du kan linke til Torpedoinkasso.no på torpedo-siden din
Trådstarter
25 6
Sitat av Underklass Vis innlegg
Du kan linke til Torpedoinkasso.no på torpedo-siden din
Vis hele sitatet...
Jeg spurte om noen kjenner andre lignende sider. Ikke om linking.